Graag willen wij een ieder wel vragen om een dergelijke discussie te starten in een nieuw topic, aangezien dit topic betrekking heeft op de afkeuring van de affiliate voor het affiliate programma van Koning Aap en Shoestring. Deze kwestie is vanmorgen afgehandeld.
Goed om te vernemen dat van jullie kant de kwestie met de topicstarter is opgelost.
Wellicht kan topicstarter bevestigen dat ook zijn kant van de medaille is opgelost.
De uitleg van PJ hiervóór, is dermate van belang voor algemeen nut, dat ik gevraagd heb om dit item als 'sticky' aan te merken.
Wat je vraagt om er niet meer op te reageren zou betekenen dat er een slot op zou moeten komen, en het is nu één keer een forum-belang om zo weinig mogelijk van dat middel gebruik te maken. Des forums-eigen. Hooguit kunnen de forumleden inhoudelijk dat deel buiten beschouwing laten.
Vroeger zag je nog vaak dat zoekmachine marketing volledig was toegestaan, dus incl. direct linking en incl. brand bidding. In de loop der jaren is het in alle branches inderdaad strenger geworden, maar dat komt vermoedelijk ook omdat steeds meer merchants zelf aan zoekmachine marketing gaan doen (ofwel in-house of via een SEM-agency). Vroeger was dit minder waardoor er vermoedelijk ook steeds meer was toegestaan mbt keyword marketing.
Eens, zeer ervaren en succesvolle collegae kregen en krijgen ( nog steeds ) verzoeken om dit voor bepaalde adverteerders uit te voeren.
Doordat meer partijen, in huis marketeers, ingehuurde marketeers aktief worden, zijn er ook meer zienswijzen mogelijk, waaronder juiste en minder juiste. Daarbij ga ik niet op de voorgaande inhoud in.
Maar gelet op - ook buiten de reisbranche - de constante groei van allerlei beperkingen, moeten we ons gezamenlijk afvragen of het niet juister is om de kanalen beter van elkaar te scheiden.
Zoekmachine marketing is nu eenmaal behoorlijk vergroeid met het werk van affiliatemarketing-publishers en zoekmachines. Daarbij is het voor een publisher niet altijd mogelijk om ongewenste bij-effecten te voorkomen, zeker wanneer de betreffende publisher beter gebruik maakt van zoekteksten dan een willekeurige adverteerder. Zeker in fashion zie je dat soort voorbeelden. Zie verder het verhaal van PJ.
Op dit forum is ruimte voor publishers, voor netwerken, voor mediaburo's EN voor adverteerders. Maak er gebruik van om ook via dit medium contact te leggen en algemene kwesties uiteen te zetten.
Ook ruimte voor uitleg omtrent bijvoorbeeld Kuoni Zwitserland, wat in Nederland werkzaam was, na een management-by-out even niet meer, en nu via 2 labels weer wel. Ik snap hoe het zit, maar hoe zou een gemiddelde reiziger en een gemiddelde publisher dit onderkennen ? Is aan jullie, bijvoorbeeld iets voor het Promotion-board. En gaat het om gevoeligheden - niet leesbaar voor zoekmachines - is er het VIP board, toegankelijk na 100 berichten . 100 keer een zinvolle promo, daar is iedereen bij gebaat ;D