Bol.com

12 apr 2008
13
0
0
fgielen zei:
Wat is een aantal dagen?

Via onze site heeft iemand een bestelling geplaatst op 22-5 bij Bol.com. Tot nu toe is deze nog steeds niet zichtbaar in het overzicht. Ik zal nog enkele dagen wachten voordat ik een mailtje stuur, maar dit is wel vreemd te noemen.
Het liep bij mij ook wel eens op richting een week, maar ik zou het zeker even in de gaten houden.
 

remkes

Online Marketeer, bol.com Partnerprogramma
15 mrt 2006
69
0
0
partnerprogramma.bol.com
Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over wanneer de sales in het bol.com Partnerprogramma worden bijgeschreven. We werken inderdaad met een batch. Deze batch wordt elke ochtend aangemaakt. Op dit moment wordt de batch elke ochtend handmatig gestuurd naar het systeem. Dit is in het weekend niet mogelijk. Er kan dus enige vertraging optreden. Op korte termijn moet dit proces volledig automatisch verlopen en dan loopt de omzet slechts één dag achter

Ook zijn we op de hoogte dat bij meerdere partners de omzet in het nieuwe Partnerprogramma lager is dan in het oude. Ook bol.com vindt het vervelend om dit te horen en heeft dit zelf ook geconstateerd. We zijn hard bezig om te kijken of we hier een oorzaak voor kunnen vinden. Wel hebben we zelf ook gezien dat het warme weer begin mei zijn effect heeft. Via deze weg willen we wel aangegeven dat we dit serieus opnemen omdat we willen dat partners geen commissie mislopen.
 

PimM

Nieuw lid
8 apr 2008
186
0
0
@Remkes: is bij jullie al iets meer bekend over de resultaten van het BOL programma na de overstap naar Tradedoubler?

De maand mei zit er nu geruime tijd op en we hebben recentelijk ook de laatste afrekening van het oude partnerprogramma ontvangen. De omzet was daar ruim hoger dan bij het huidige Tradedoubler programma. Ten opzichte van het oude programma is de terugval in omzet soms wel 50%.

Dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, maar als meerdere affiliates dit ervaren lijkt het me toch dat jullie hier gepaste actie op moeten ondernemen.
 

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
Na wat hulp van Heine begin deze maand trekken de verkopen weer aan. Ik sta nu op 27 euro deze maand wat weer een beetje conform het vorige programma was. Uiteindelijk lag de fout bij mijzelf, ik had vanuit de feed deeplinks gegenereerd die ik had gemaakt in het formaat zoals ik had gevonden in het TD systeem, maar die waren niet goed... De clicks werden wel geteld, maar de verkopen niet.
 

remkes

Online Marketeer, bol.com Partnerprogramma
15 mrt 2006
69
0
0
partnerprogramma.bol.com
@Pme: Ik was even op vakantie, dus vandaar mijn late reactie. Het is lastig om de algemene resultaten te vergelijken omdat een overstap altijd een vermindering met de omzet mee brengt. Daarom is het van het grootste belang dat partners die een substantiële omzetdaling ervaren rechtstreeks contact opnemen via partner@bol.com.

Ik kan niet genoeg benadrukken dat het ons aan het hart gaat als partners het gevoel hebben dat door de overstap de omzetten lager uitvallen. Dit zullen we dan zeker uitzoeken.

Dus stuur alsjeblieft een e-mail naar partner@bol.com en we gaan er achter aan.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
Ralph,

Alles goed :)

Kun jij misschien nagaan of mij account al is geaccodeerd bij bol.com? Ik werd onlangs gebeld door een aardige dame die mij vriendelijk vroeg of ik het programma van bol.com wilde heroverwegen. Ik gaf overigens aan dat ik twijfelde ivm de cookies, maar volgens mij dacht ze dat ik gek was ("waarom begint hij nu over koekies?" :D). Maargoed, ik wil zo nu en dan weer wat bol.com deeplinks opnemen op mijn pagina's. Ik heb afgelopen weekend een account aangemaakt, maar eigenlijk nog niet zoveel hierover vernomen (ook geen bevestigings e-mail..). Misschien ben ik eea niet goed doorgelopen?

Eja....als de affiliateborrel weer eens in Utrecht is...biertje doen?

Groet,

Ilya
 

wich

Nieuw lid
28 jul 2008
2
0
0
Ik probeer (tot nu toe vergeefs) een webpagina met wat Bol.com zoekboxen via het oude bfast om te zetten naar tradedoubler. Aan de reacties hier te zien is het een aantal van jullie wel gelukt.


Als ik de syntax van hierboven gebruik:
http://clk.tradedoubler.com/click?a=<SITE ID>&p=67859&g=<CATEGORIE ID>&epi=<PRODUCT ID>

dan krijg ik met mijn site_id de foutmelding:


There is no relationship between this site and the advertiser.

TradeDoubler


Als ik via mijn account bij www.bol.com/partner inlog word ik doorgestuurd naar de tradedoubler website.

Daar vind ik wel mijn account info en website en site_id, maar er is verder niets maar dan ook niets te vinden wat ook maar een beetje met bol.com te maken heeft (afgezien van 1 persbericht).

Op mijn site wil ik weer zoekboxen per categorie maken:


<div align="center">
<table border="0" width="200" id="bol">
<tr>
<td><script type="text/javascript">
var uri = 'http://impnl.tradedoubler.com/imp?type(js)g(<prod_groep_id>)a(<site_id>)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="ISO-8859-1"></sc'+'ript>');
</script></td>
</tr>
</table>
</div>

Hierbij is <prod_groep_id> de productgroep bij Bol.com, bijvoorbeeld Muziek.

Deze prod_groep_id's heb ik kunnen achterhalen, maar is er ook ergens een volledig lijstje te vinden?

17249324 muziek
17249326 DVD's
17249328 Elektronica
17249332 mobiele telefonie
17249334 Boeken
17249336 software & PC-accessoires
17249338 Engelstalig

Wie helpt mij verder hoe ik bij tradedoubler mijn site_id weer aan bol.com kan koppelen en waar die prod_groep_id's te vinden zijn?
 

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
Ik werd in het begin ook doorgestuurd van de bol.com site naar tradedoubler, dit kwam omdat ik een account had aangemaakt met dezelfde naam als bij tradedoubler en dat mocht dus niet. Dit heb ik opgelost door de wachtwoord kwijt optie op de bol.com/partner site te gebruiken en toen kreeg ik voor al mijn accounts een wachtwoord, inclusief het nieuwe account op bol.com (7 cijfers ipv wat ik gekozen had).
 

wich

Nieuw lid
28 jul 2008
2
0
0
Tetter, het was idd hetzelfde probleem als bij jou. Nu werkt het wel.

Blijft slordig van Bol.com om accounts zo om te zetten van bfast naar tradedoubler dat ze niet meer werken, en niet even in de faq de oplossing zetten.
 

remkes

Online Marketeer, bol.com Partnerprogramma
15 mrt 2006
69
0
0
partnerprogramma.bol.com
Hoi Wich en Tetter,

Ik begrijp dat dingen niet helemaal lekker verlopen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als we je kunnen helpen met iets stuur even een e-mail aan partner@bol.com.

Gr,

Ralph
 

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
Hoi Ralph,

Bij mij werkt alles nu prima (heb ik hier ook laten weten paar posts terug), wich is inmiddels ook geholpen en kan weer inloggen.

Even een update van mij, afgelopen maand zat ik op 70 eur excl staffel, dus het lijkt nu weer helemaal goed te werken in mijn geval.