Ik ben best wel pist over hoe ik de afgelopen tijd de interne communicatie van Daisycon heb ervaren. Daarom plaats ik hier nogmaals een topic over, aangezien hier geregeld werknemers van Daisycon zitten.
Een paar dagen geleden heb ik hier een klacht geplaatst over dat ik deze maand niet door Daisycon ben uitbetaald, waarschijnlijk omdat mijn account is omgezet van particulier naar zakelijk.
Even uitleg van het probleem:
Op vrijdag 13 maart 2009 ontving ik plots het bericht dat ik een factuur moest sturen voor 15 maart 2009 i.v.m. de uitbetaling en omdat ik zakelijke gegevens had ingevuld. 15 maart 2009 viel zowieso al op een zondag. Maar goed, ik meteen een factuur gemaakt en op de post gedaan. Deze werd pas na een week door Daisycon verwerkt. Echter werd het geld voor deze maand (maart) wel van mijn accountbalance afgeschreven. En ook de kosten voor de 15-dagen regeling.
Ook is er een factuur richting mij aangemaakt die staat op 13 maart 2009. Tot op heden heb ik helaas geen betaling mogen ontvangen. Had ik in godsnaam mijn account maar niet omgezet, want nu ontstaat er administratieve rompslomp.
Ik heb eerst even een paar dagen afgewacht, maar ben gisteren op aanraden van iemand op dit forum toch maar eens gaan bellen. Helaas krijg je dan weer een tussenpersoon aan de lijn die weer moet gaan communiceren met de financieelmanager. Kortom weer een zeer stroeve manier van overleg en communicatie. Gisteren niets meer gehoord, de betreffende medewerker heeft mij medegedeeld dat ik ook vandaag bericht zou 'kunnen' krijgen. Maar aangezien ik vandaag en morgen weg ben van mijn werk, toch nog maar een keer gebeld, helaas nog steeds geen informatie. Ik snap best dat bedrijven het druk kunnen hebben, maar dat heb ik net zo goed. Bovendien heb ik deze maand mijn kosten uit eigen geld moeten dekken, terwijl ik juist veel kosten maak om zo goed mogelijk te adverteren voor partners van Daisycon. Die hele administratieve romslomp en moeizame interne communicatie bij Daisycon stoort mij dus mateloos. Ik raak zo het vertrouwen in Daisycon gewoon kwijt.
Inmiddels heb ik dan maar een extra ticket aangemaakt met het probleem. Dat had ik al gedaan voor ik gisteren ging bellen, maar daar werd dus niet op gereageerd. Kortom ik ervaar een zeer slechte interne communicatie bij Daisycon, dit is niet het eerste probleem dat ik i.v.m. de interne communicatie ervaar bij Daisycon.
Wat had ik dan graag anders gezien:
- Daisycon moet ruim voor de 15e van de maand aangeven dat je een eerste factuur moet opsturen, zodoende
krijg je als zakelijke klant de KANS om even een factuur op te sturen zodat hij voor de 15e verwerkt kan worden
door Daisycon. Ik heb nu het idee dat Daisycon met opzet te laat een bericht doet uitgaan, mijn geld blijft nu
immers (waarschijnlijk) een maand langer op de bankrekening staan van Daisycon.
- De communicatie moet gewoon sneller in dit soort gevallen. Je kunt moeilijk je affiliate in het ongewisse laten
wat er nu precies aan de hand is. In mijn account zie ik namelijk een betaling richting mij staan van 13 maart 2009
en vervolgens ontvang je niets. Het bedrag wordt wel van je accountbalance afgeschreven, de kosten zijn door mij
netjes betaald i.v.m. de 15-dagen regeling, maar er wordt niet betaald. Stel je affiliate dan even op de hoogte dat
bijvoorbeeld de betaling een maand later zal geschieden. Heel die administratieve rompslomp heeft nu tot gevolg gehad
dat ik er zelf achtereen moet gaan wat er nu precies aan de hand is, de communicatie verloopt vervolgens stroef, dat weer
als gevolg heeft dat ik geen duidelijkheid krijg en mijn kosten moet gaan dekken met privegeld.
Dus s.v.p. als een medewerker van Daisycon dit leest, werk er AUB nu is aan, dat het allemaal wat sneller gaat!
Een paar dagen geleden heb ik hier een klacht geplaatst over dat ik deze maand niet door Daisycon ben uitbetaald, waarschijnlijk omdat mijn account is omgezet van particulier naar zakelijk.
Even uitleg van het probleem:
Op vrijdag 13 maart 2009 ontving ik plots het bericht dat ik een factuur moest sturen voor 15 maart 2009 i.v.m. de uitbetaling en omdat ik zakelijke gegevens had ingevuld. 15 maart 2009 viel zowieso al op een zondag. Maar goed, ik meteen een factuur gemaakt en op de post gedaan. Deze werd pas na een week door Daisycon verwerkt. Echter werd het geld voor deze maand (maart) wel van mijn accountbalance afgeschreven. En ook de kosten voor de 15-dagen regeling.
Ook is er een factuur richting mij aangemaakt die staat op 13 maart 2009. Tot op heden heb ik helaas geen betaling mogen ontvangen. Had ik in godsnaam mijn account maar niet omgezet, want nu ontstaat er administratieve rompslomp.
Ik heb eerst even een paar dagen afgewacht, maar ben gisteren op aanraden van iemand op dit forum toch maar eens gaan bellen. Helaas krijg je dan weer een tussenpersoon aan de lijn die weer moet gaan communiceren met de financieelmanager. Kortom weer een zeer stroeve manier van overleg en communicatie. Gisteren niets meer gehoord, de betreffende medewerker heeft mij medegedeeld dat ik ook vandaag bericht zou 'kunnen' krijgen. Maar aangezien ik vandaag en morgen weg ben van mijn werk, toch nog maar een keer gebeld, helaas nog steeds geen informatie. Ik snap best dat bedrijven het druk kunnen hebben, maar dat heb ik net zo goed. Bovendien heb ik deze maand mijn kosten uit eigen geld moeten dekken, terwijl ik juist veel kosten maak om zo goed mogelijk te adverteren voor partners van Daisycon. Die hele administratieve romslomp en moeizame interne communicatie bij Daisycon stoort mij dus mateloos. Ik raak zo het vertrouwen in Daisycon gewoon kwijt.
Inmiddels heb ik dan maar een extra ticket aangemaakt met het probleem. Dat had ik al gedaan voor ik gisteren ging bellen, maar daar werd dus niet op gereageerd. Kortom ik ervaar een zeer slechte interne communicatie bij Daisycon, dit is niet het eerste probleem dat ik i.v.m. de interne communicatie ervaar bij Daisycon.
Wat had ik dan graag anders gezien:
- Daisycon moet ruim voor de 15e van de maand aangeven dat je een eerste factuur moet opsturen, zodoende
krijg je als zakelijke klant de KANS om even een factuur op te sturen zodat hij voor de 15e verwerkt kan worden
door Daisycon. Ik heb nu het idee dat Daisycon met opzet te laat een bericht doet uitgaan, mijn geld blijft nu
immers (waarschijnlijk) een maand langer op de bankrekening staan van Daisycon.
- De communicatie moet gewoon sneller in dit soort gevallen. Je kunt moeilijk je affiliate in het ongewisse laten
wat er nu precies aan de hand is. In mijn account zie ik namelijk een betaling richting mij staan van 13 maart 2009
en vervolgens ontvang je niets. Het bedrag wordt wel van je accountbalance afgeschreven, de kosten zijn door mij
netjes betaald i.v.m. de 15-dagen regeling, maar er wordt niet betaald. Stel je affiliate dan even op de hoogte dat
bijvoorbeeld de betaling een maand later zal geschieden. Heel die administratieve rompslomp heeft nu tot gevolg gehad
dat ik er zelf achtereen moet gaan wat er nu precies aan de hand is, de communicatie verloopt vervolgens stroef, dat weer
als gevolg heeft dat ik geen duidelijkheid krijg en mijn kosten moet gaan dekken met privegeld.
Dus s.v.p. als een medewerker van Daisycon dit leest, werk er AUB nu is aan, dat het allemaal wat sneller gaat!