Eerste plaats in Emerce 100 voor TradeDoubler

7 mrt 2007
289
0
0
#1
Rotterdam, 14 december 2010 ? De Emerce 100 voor 2010 is bekend. TradeDoubler is hierin verkozen tot beste bedrijf in de categorie ?Affiliate & Leads?. De Emerce 100 is een kwantitatief imago-onderzoek dat sinds 2005 jaarlijks wordt uitgevoerd in opdracht van Emerce.
Dit jaar toont het imago-onderzoek van Emerce flink wat verschuivingen. Testnet, vorig jaar nog nummer 1, is dit jaar verdwenen uit de top 5. TradeDoubler stond vorig jaar nog op een 5e plaats in de top 5 en is nu dus verkozen tot nummer 1. ? Een fantastische prestatie waar we erg trots op zijn? aldus Remko Nugteren, managing director van TradeDoubler.

De top 5 beste bedrijven in de categorie ?Affiliate & Leads? ziet er als volgt uit:

1. TradeDoubler
2. M4N
3. Daisycon
4. OMG/ Netdirect
5. TradeTracker

Voor volgend jaar verwacht Nugteren groei. Affiliate marketing wordt steeds meer als een investering gezien en zal dus ook meer aandacht krijgen. Klanten willen steeds beter inzicht in wat de verschillende kanalen opleveren. ?Een belangrijke ontwikkeling voor de affiliatemarkt afgelopen jaar is dat de ?conversie-attributie' aantoonbaar is geworden", aldus Remko Nugteren. Het doormeten van het complete klikpad is flink verbeterd.

Het onderzoek
Emerce nam voor het uitvoeren van het onderzoek dit jaar onderzoeksbureau Motivaction in de arm. Ruim 2000 respondenten, werkzaam in de branches Marketing, ICT of Business, werkten mee aan het onderzoek. In totaal werden 682 bedrijven, onderverdeeld in 19 categorieën, in het onderzoek beoordeeld. De bedrijven werden beoordeeld op vier imago criteria: kennis/knowhow, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit.

Over TradeDoubler
TradeDoubler is een internationaal online performance-based marketing bedrijf. TradeDoubler?s producten en diensten voorzien bedrijven van de hulpmiddelen en kennis voor het behalen van online resultaten, of het hierbij nou gaat om het genereren van sales,leads,traffic of merkbekendheid.
Met kantoren in 18 landen in Europa heeft het bedrijf een internationaal bereik. Dankzij de expertise in verschillende branches zoals reizen, retail en finance en een netwerk bestaande uit meer dan 128.000 actieve publishers helpt TradeDoubler meer dan 1800 klanten, een mix van internationale en lokale klanten (o.a. Dell, Apple en Arke), met het bereiken van resultaat.
Op www.tradedoubler.nl vindt u meer informatie.

Meer informatie:
Remko Nugteren ? Managing Director, TradeDoubler Nederland
Tel: 010 286 39 77, E-mail: remko.nugteren@tradedoubler.com
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#2
Kijk..Top 100 Emerce...die zag ik net al voorbij komen met in het hoofd nog deze threat:
http://www.affiliateforum.nl/index.php/topic,12010.0.html

Wel een bizare verschuiving opeens en daarmee ook twijfelachtig qua betrouwbaarheid mijns inziens.

Maar voor wat het waard is natuurlijk felicitaties aan Tradedoubler!
 

Scito

Nieuw lid
16 dec 2007
181
0
0
#3
Jelle heeft hier net een artikel over geschreven, zie http://www.affiliateblog.nl/emerce-top-100-gebaseerd-op-mickey-mouse-onderzoek/

Betrouwbaarheid is ver te zoeken. Niet naar TD gericht verder, wel naar Emerce.
 

sequence

online marketing
26 mrt 2007
67
0
0
www.ruudkok.nl
#5
Wellicht geen waterdichte zaak, maar volgens mij is deze lijst in ieder geval meer representatief dan die van afgelopen jaar, toen (met alle respect) Testnet nog bovenaan stond. TD gefeliciteerd!
 

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#7
td gefeliciteerd maar helaas : wat zegt het wanneer lezende marketingdirecteuren en top directies aangeven dat ze een aantal netwerk-advertenties hebben gezien.

Zegt weinig over de kwaliteit ???

Dus Emerce wat een waardeloos onderzoek ;D
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#8
Ik kan me iig meer vinden in deze top 5. Persoonlijk denk ik dat TD het laatste jaar juist terrein heeft verloren. Dat baseer ik op mijn eigen omzet bij hun en het aanbod van adverteerders in 2010. Dit is dus subjectief.

MAAR ik vind het wel een goed bedrijf met goede medewerkers waarvan ik me kan voorstellen dat andere ze misschien wel boven aan zou plaatsen.

De top 5 is echt oom het even, het ligt er maar net aan wie wat harder voor je loopt of bij welke partij de adverteerders zitten die jij nodig hebt.

De afgelopen jaren (2 keer Testnet boven aan) kon ik me echt niet eens een klein beetje vinden in de lijst... Micky Mouse onderzoek is het dus wel, 'een beetje'!
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#9
A. Willemsen zei:
Jelle heeft hier net een artikel over geschreven, zie http://www.affiliateblog.nl/emerce-top-100-gebaseerd-op-mickey-mouse-onderzoek/

Betrouwbaarheid is ver te zoeken.
Dat geldt evenzeer voor de aannames waar Jelle zijn rekenwerk op baseert.

1856 respondenten hebben maximaal 6 bedrijven beoordeeld uit een totaal van 682 bedrijven. Daaruit kun je slechts concluderen dat in het uiterste geval 1856 mensen een bedrijf hebben beoordeeld (in het uitzonderlijke geval dat een bedrijf door iedereen is beoordeeld).

Wat je zeker niet kunt doen, is een simpel rekensommetje maken alsof ieder bedrijf door evenveel respondenten is beoordeeld. Die situatie is nog onwaarschijnlijker dan dat een bedrijf door alle respondenten is beoordeeld. Zo gelijkmatig is de markt niet verdeeld: er zijn grote spelers, kleine spelers en mickey mousespelers.

Je kunt er veilig vanuit gaan dat de grote spelers (de top 5) van een categorie door zeg 500 van de 1856 respondenten zijn beoordeeld. In plaats van de evenredige verdeling van Jelle is een verdeling als de volgende veel aannemelijker: 150, 150, 100, 50, 50.

Mocht bijvoorbeeld de top 3 een nog grotere afstand tot de spelers daar direct onder hebben, dan kun je een veel steiler verloop verwachten. In dat geval zijn bedrijven niet opgenomen als het aantal respondenten daalde tot onder de 15. In dat geval is er in plaats van een top 5 een top 4 gepubliceerd: dit is het geval in 2 categorieën.

Het blijft gokwerk zolang de echte cijfers niet bekend worden gemaakt, maar het exact lijkende rekenwerk van Jelle klopt echt van geen kant.
 

Saebel

Nieuw lid
26 okt 2008
30
0
0
#11
PJ zei:
A. Willemsen zei:
Jelle heeft hier net een artikel over geschreven, zie http://www.affiliateblog.nl/emerce-top-100-gebaseerd-op-mickey-mouse-onderzoek/

Betrouwbaarheid is ver te zoeken.
Dat geldt evenzeer voor de aannames waar Jelle zijn rekenwerk op baseert.

1856 respondenten hebben maximaal 6 bedrijven beoordeeld uit een totaal van 682 bedrijven. Daaruit kun je slechts concluderen dat in het uiterste geval 1856 mensen een bedrijf hebben beoordeeld (in het uitzonderlijke geval dat een bedrijf door iedereen is beoordeeld).

Wat je zeker niet kunt doen, is een simpel rekensommetje maken alsof ieder bedrijf door evenveel respondenten is beoordeeld. Die situatie is nog onwaarschijnlijker dan dat een bedrijf door alle respondenten is beoordeeld. Zo gelijkmatig is de markt niet verdeeld: er zijn grote spelers, kleine spelers en mickey mousespelers.

Je kunt er veilig vanuit gaan dat de grote spelers (de top 5) van een categorie door zeg 500 van de 1856 respondenten zijn beoordeeld. In plaats van de evenredige verdeling van Jelle is een verdeling als de volgende veel aannemelijker: 150, 150, 100, 50, 50.

Mocht bijvoorbeeld de top 3 een nog grotere afstand tot de spelers daar direct onder hebben, dan kun je een veel steiler verloop verwachten. In dat geval zijn bedrijven niet opgenomen als het aantal respondenten daalde tot onder de 15. In dat geval is er in plaats van een top 5 een top 4 gepubliceerd: dit is het geval in 2 categorieën.

Het blijft gokwerk zolang de echte cijfers niet bekend worden gemaakt, maar het exact lijkende rekenwerk van Jelle klopt echt van geen kant.
Bedankt voor je terugkoppeling en terecht commentaar. Ik dacht het eerst ook volgens jouw beredenering te benaderen, maar ben er vervolgens vanuit gegaan dat Emerce/Motivaction niet bij voorbaat al bedrijven zou uitsluiten. Het zou betekenen dat je als kleiner netwerk, ofwel met een beetje pech, niet meedingt naar de prijs voor het beste imago. Dat slaat wat mij betreft namelijk nergens op. Ik heb dus beredeneerd dat de onderzoekers een gelijke verdeling hebben aangebracht in de te beoordelen bedrijven om iedereen een gelijke kans te geven. Dit zou betekenen dat bij een voldoende aantal stemmen van netwerk A , het ?onbekendere? netwerk B aan de poule van te beoordelen bedrijven worden toegevoegd...
Voor de volledigheid heb ik in ieder geval een update aan de blogpost toegevoegd. Mijn mening t.a.v. het onderzoek verandert er echter weinig door.
 

Johan

Nieuw lid
22 sep 2010
79
0
0
#12
Waarom niet een eigen ''onderzoek'' of Poll op deze site?

Lijkt me al een stuk representatiever dan dat dit.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#13
Johan zei:
Waarom niet een eigen ''onderzoek'' of Poll op deze site?

Lijkt me al een stuk representatiever dan dat dit.
Dat is in het verleden gedaan voor Beste Netwerk en Beste Adverteerder.
Echter blijft het heel lastig om een goed en representatief onderzoek op te zetten.

Het mooiste zal een Affiliate Award zijn waarbij zowel gebruikers als een deskundige vakjury een oordeel vellen. Je kunt deze twee uitkomsten (mits met voldoende repondenten) dan prima middelen en aan de hand daarvan een goed oordeel geven.
Helaas ontbreekt het mij aan tijd dat er nog bij op te gaan zetten, dus als iemand zich geroepen voelt ;)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#14
Komt bij dat het Emerce "onderzoek" gebaseerd is op adverteerders en marketeers, en dan nog veelal via diegenen, die de kontakten naar buiten onderhouden cq beslissingnemers.
Een uitslag zegt dan ook alleen iets over de mate waarin TD overkomt bij de opdrachtgevers, al wil "overkomen" nog steeds niets zeggen over de kwaliteit en de kwantiteit van de muntjes.

Een onderzoek door en voor affiliates zegt dan alleen iets over de wijze waarop wìj de netwerken ervaren, voilà, lees het forum door.
En dat zegt ook al niet veel, want ondanks negatieve geluiden van affiliates werken ze toch met bepaalde adverteerders en netwerken samen, ook hier zegt de mening niets over de transfer van de muntjes.

De derde en beslissende stem is de eindgebruiker : wordt die door Emerce-partijen èn affiliates extra richting uitgaven bewogen, dus verhoging van de muntjes-uitgaaf via voorgaande 2 partijen. Dàt is pas interessant èn bedreigend.
Dan namelijk worden affiliates bijv. ook vergeleken met Google en Google "nazorg", analoog Criteo "nazorg".
Dan namelijk kun je ook nog onderscheid maken tussen de grote affiliate-partijen en anderen.
En daarin nog uitlijnen welke aktiviteit van netwerken daarin een bepalende rol speelt.

Wedden dat,
dat omvangrijke onderzoek er nièt komt;
dat zo de hazen in het veld nièt lopen, immers besluiten zijn niet altijd rationeel, integendeel, nooit niet 8)