Finance publisher? Vul s.v.p. AFM compliance vragenlijst in

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#1
Beste publisher,

De nieuwe definitie voor bemiddeling door de AFM heeft ingrijpende gevolgen voor publishers die financiële producten promoten. Om transparant te zijn richting de partners in het zanox-netwerk, verzoeken wij alle publishers die actief (willen) zijn voor finance adverteerders, ons uiterlijk 7 november 2014 te voorzien van informatie zodat wij kunnen bevestigen aan adverteerders dat je AFM compliant handelt. Dat kun je doen door deze korte vragenlijst in te vullen.

Als het goed is, hebben publishers die actief zijn in het finance segment bij zanox al een e-mail ontvangen met een link naar de vragenlijst.

Meer informatie kun je ook lezen op het zanox blog.

Heb je vragen? Neem contact met ons op via afm@zanox.com.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

zanox Benelux
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
dat je AFM compliant handelt. Dat kun je doen door deze korte vragenlijst in te vullen.
En dat soort privacy-gevoelige informatie invullen via een Google Forms ?

Nog nooit begrepen dat Google alles maar dan ook alles leest, bewaart en gebruikt ? Zeggen ze zelf overigens ook.
Zanox draait toch niet zó slecht, dat jullie niet zelf een stuk software kunnen aanschaffen, oder ? ;D

Van Google uit is het slim, weten ze gelijk wie er als bron aangemerkt kan worden met AFM vergunning, en wie er zijdelings of bij bungelt, in termen van Google. Amai, waar gaan we in november toch naar toe ? .....

Mark en Jeroen zullen wel zien..... zodra ze bekomen zijn van de EU-nota waarvan ze wel wisten maar niet aan zagen komen 8)
640 miljoen over het hoofd gezien ..... de oude Wim Kan ( kent iemand hem nog ? ) verhaalde nog van een minister van Financien die de redding van een tekort in de linnenkast vond, achter de .....

en aaaaaach, Nederland toch, maakt zich druk om , ja wat eigenlijk, een splinter van de AFM, die de balk bij de Minister niet zit zitten. 8)
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#3
Ik heb even de vragen gelezen. Ik zie staan:
Als statische vergelijker toon je premies op basis van ijkgegevens zonder enige vorm van data te vragen van de bezoeker.

Wat wordt hiermee bedoeld? Wat zijn ijkgegevens in dit geval?

Verder lees ik de zin:
Een dynamische vergelijker toont premies op basis van de data van de bezoeker, die de bezoeker zelf invult/selecteert/filtert.

Onder welke afslag valt sorteren in dit geval?
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#4
Beste ouwesmurf,

Publishers hoeven zich geen zorgen te maken over privacy-inbreuken. zanox maakt gebruik van Google Apps for Work, dus de data gaat over beveiligde lijnen. In de privacy statement van Google wordt aangegeven dat de enige mogelijke privacygevoelige data die Google zou kunnen opslaan, de gegevens zijn die je invult bij het aanmaken van een eigen, persoonlijke account.

Overigens stellen wij geen privacygevoelige informatie aan publishers. We vragen alleen naar je zanox gebruikersnaam (+ zanox relatienummer) en naar de advertentieruimtes die worden ingezet voor Finance promoties. Google weet sowieso niet wie er achter de zanox gebruikersnaam zit.

Wat betreft de advertentieruimtes, deze kunnen inderdaad bekend zijn bij Google als je advertentieruimtes gebruik maken van Google Analytics.

Met vriendelijke groet,

zanox benelux
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#5
Beste Elja,

Om antwoord te geven op deze vraag,
Wat wordt hiermee bedoeld? Wat zijn ijkgegevens in dit geval?
met ijkgegevens bedoelen we als je in je premieoverzicht uitgaat van een standaardsituatie. Dus je neemt bijvoorbeeld een modaal gezin met 2 kinderen als uitgangspunt of man tussen 30-40 jaar woonachtig in de Randstad.

Wat betreft je 2e vraag,
Onder welke afslag valt sorteren in dit geval?
of een vergelijker als dynamisch geldt, is afhankelijk van de wijze waarop je gegevens inwint. Sorteren kan daar inderdaad onder vallen. De centrale vraag is of er bij de inzet van een 'vergelijker' sprake is van bemiddeling volgens de nieuwe definitie van de AFM. Dit is het geval

  • wanneer relevante informatie wordt gewonnen bij de bezoeker
  • zodat een afgestemd resultatenoverzicht getoond kan worden,
  • en de bezoeker vervolgens wordt doorgestuurd naar de aanbieder,
  • waarmee commerciële afspraken zijn gemaakt of bestaan.

We hopen hiermee je vragen voldoende te hebben beantwoord. Zo niet, bel (020-5558900) of mail ons gerust.

Met vriendelijke groet,

zanox Benelux