Fouten oplossen? Reageren ? Ho maar

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#1
Ik merk regelmatig dat iets niet werkt. Is heel regelmatig het aanmaken van deeplinks niet werkt. Of alvast ter beschikking gestelde deeplinks niet werken, of meestal niet naar de juiste plaats verwijzen.
Over het algemeen stuur ik dan een ticket met melding hiervan naar een merchant.

Wat mij hierbij opvalt, is dat ik vaak helemaal geen reactie daarop krijg. Laat staan dat het probleem opgelost wordt.
En dat zijn echt niet kleine bedrijfjes of zo. Juist niet geloof ik.

Ik ben toch niet de enige zijn die dergelijke meldingen die kant op stuurt?

Ik blijf me daar echt over verbazen. Wil je nou verkopen of niet?
 

SNEUP

Nieuw lid
14 jul 2007
145
0
0
www.sneup.nl
#2
elja zei:
Wat mij hierbij opvalt, is dat ik vaak helemaal geen reactie daarop krijg. Laat staan dat het probleem opgelost wordt.
Om die reden ben ik grotendeels gestopt met het versturen van dat soort berichten naar merchants. Je kunt met het aangeven van fouten in feeds, deeplinks etc. zo'n beetje een dagtaak hebben. Op berichten krijg je vaak geen antwoord of men geeft aan dat de fout niet bij hen ligt. Bellen wil wel eens helpen maar dan krijg je vrijwel nooit direct de verantwoordelijke persoon te pakken, sterker meermalen heeft degene die opneemt geen idee waar je het over hebt en moet ik uitleggen dat het bedrijf in kwestie promotionele activiteiten op internet ontplooit, waarbij ik een van hun partners ben. (Huh? Affiliate? Wat is dat..? Huh? Een feed? Wat is dat..? Huh? Staan wij op internet..!?)
Een enkele keer gaat het aangeven van fouten wel goed, soms is dat bij de wat kleinere bedrijven, maar ook soms bij de grotere, als je tenminste de eindverantwoordelijke uit de ivoren toren weet te peuteren.

elja zei:
Ik blijf me daar echt over verbazen. Wil je nou verkopen of niet?
Niet reageren op aangegeven fouten en/of deze niet herstellen is ergerlijk en geeft mij ook het idee dat men kennelijk niet wil verkopen en dus flikker ik ze eruit. Dan niet toch..?
Ik steek liever (kostbare) tijd en energie in partijen die elkaar wèl serieus nemen!
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
Dame & Heer,
Zijn wij niet iets tè generalistisch bezig ?

Was van de week op de website van een collega, ook forumlid maar niet meer fanatiek, en gaf daar de boodschap : "wil je de hele lijst, moet je wel bereid zijn om .... te investeren, immers we willen alleen de echte ondernemers" even vrij vertaald. Investering gaat dan om 47 eurootjes. Voor de rest is het een heel aardige collega ;D
Denk dat daar een grote wijsheid in steekt : de netwerken die tè goedkoop bezig zijn, waar iedereen maar zo kan beginnen, trekken tè veel goedwillende amateurs die vaak hun zaakjes niet op orde hebben.

Het gekke is, dat vergelijkbare netwerken hun zaakjes óók niet op orde hebben, feeds zeker 2 maanden ongerepareerd laten, zowel na mijn melding als na melding van de adverteerder.

Kijk , het moèt niet voorkomen, maar kan toch gebeuren dat een link niet helemaal bij de tijd is, er zijn legio warenhuizen met hun website, die dat vlekkeloos oppakken, immers elke klant is er één, ook als ie op een foute link binnenkomt. Gaat om je image toch ? En de klant weet van foute links nada.

En dat principe wil maar niet doortrekken bij veel andere merchants en diezelfde categorie netwerken.

Heb het in een ander topic ook geschreven : stel 2/3 gaat goed, alleen die missers houden je de hele dag bezig en lijken daardoor giga groot. Maar ach, ook in dat opzicht heeft dit forum een funktie : "je kan het van je afschrijven" ;)
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#4
Dag ouwesmurf,

Even iets anders, Ik geniet vaak en waardeer veel je stukken, input en ander zaken op dit forum. Ik had dit nog niet eerder gezegd, dus dat moest er maar eens van komen.

Nu maar weer even terug naar dit topic.
Ik was vandaag tickets aan het aflopen. En alle tickets aan het afsluiten die afgerond waren, en eventueel op anderen reageren.

En daardoor werd ik even weer goed met mijn neus boven op gedrukt hoe vaak dat gebeurt. En daarbij bedoel ik vooral dat niet reageren door Merchants. En dat voelt voor mij dan niet generaliseren. En ja, het neerschrijven hier was wel het even het van mij afschrijven.

Je voorbeeld kan ik niet echt volgen. Soms spreek je, hoewel boeiend, in raadsels voor mij.

Maar ik blijf mij ook echt over verbazen over dat niet reageren. Ik zou voor de bedrijven waar ik bij gewerkt heb echt niet zo met verzoeken en berichten om mogen gaan. Daarnaast is het ook mijn eigen opvatting dat je er zo niet mee om moet gaan.
 

SNEUP

Nieuw lid
14 jul 2007
145
0
0
www.sneup.nl
#5
@Elja: Het komt niet vaak voor dat ik Ouwesmurf niet kan volgen. Ok, soms moet ik het 3 keer lezen maar meestal kom ik er wel uit - we spreken dezelfde taal... - maar deze keer begrijp ik zijn voorbeeld ook niet.
Ik heb zoals je kunt lezen dezelfde ervaring met het niet altijd op adequate wijze reageren door merchants (niet perse de netwerken dus). Maar ik ontkracht het eigenlijk ook direct weer wat door de woorden 'grotendeels' en 'soms' te gebruiken.

@Ouwesmurf: Je normalerwijze beschouwende noot is hier ietwat bagatelliserend van toonzetting. Dat ben ik niet van je gewend Ruud.

ouwesmurf zei:
Zijn wij niet iets tè generalistisch bezig?
Denken in hoofdlijnen lijkt mij beter dan verliezen op details ;).
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#6
Dag Sneup,

Over niet reageren van netwerken heb ik (ook) geen klachten. Ja, gebeurt wel eens een enkele keer. Maar op een herinnering wordt toch wel gereageerd. En de hulp, adviezen en oplossingen zijn meestal ook afdoende tot zelfs uitstekend (dat laatste vooral bij M4N).
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#7
elja zei:
Over niet reageren van netwerken heb ik (ook) geen klachten
Ik over het algemeen ook niet, al is het sinds een tijdje ineens bar en boos met TradeTracker. Ruim voor de kerst heb ik mijn contactpersoon daar gemaild dat er een fout zit in de feed van SNP: de imageurl's geven allemaal een 404. Tamelijk urgent tijdens het hoogseizoen, lijkt me. Maar nog steeds geen enkele reactie en een maand later zit die fout nog steeds in de feed. Uiteraard SNP meteen van de sites gegooid.

Twee weken terug nog maar een mailtje: hetzelfde euvel doet zich voor bij de feed van Stip Reizen. Ook hierop geen reactie. Dus ook Stip Reizen er maar uit gegooid.

En deze week hetzelfde euvel met Baobab. Heb maar niet meer de moeite genomen om te mailen en Boabab er meteen uitgegooid.

Lekker handig: die goed converterende campagnes die er in het hoogseizoen uit liggen en het kan ze bij TradeTracker kennelijk geen donder schelen. Maandag de merchants maar eens een mailtje sturen met een verslag van de gebeurtenissen en de wijze waarop TradeTracker met onze gezamenlijke belangen omspringt.
 
B

Beachboy

Guest
#9
@Ouwesmurf
Helder...weinig aan toe te voegen.

@PJ
Onvoorstelbaar dat toch grote jongens als Baobob inderdaad hun plaatjes niet op orde hebben. Ik doe zelf praktisch niks met reizen, maar kan me voorstellen dat dit er op dit moment in hakt.

@ de rest.
Je netwerk is de tussenschakel en die mag (moet) problemen oplossen. Je contact persoon bij je netwerk weet precies wie ze bij de adverteerder moeten benaderen om iets voor elkaar te krijgen.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#10
@Elja en Sneup:
1. dank voor het compliment, kan het je niet laten zien, maar heb net even in 't geniep zitten blozen :-*
2. bagatelliseren is zeker niet de bedoeling.

Maar eerst dit, beetje analoog aan het verhaal van PJ, wanneer ik op het forum iets aan de kaak stel, heb ik betrokkenen vooraf al gemailed of gebeld en is er geen bevredigende oplossing gekomen. Het forum is namelijk nooit een vervanging voor een goed gesprek, met wie dan ook, imho.

Dus mijn grief omtrent onwerkbare CSV-feeds met 260 kolommen breed dateert al van half vorig jaar, gemeld op het forum op deze plek en is tot en met afgelopen week niet opgelost door Tradetracker, ze konden er ook niets van vinden leerde het telefoongesprek en dat verbaast me dan ook niet.
De genoemde topic ging over de feed van Fox, inbegrepen de plaatjes die bij testen niet zichtbaar waren als plaatje maar alleen als een brei van letters, blijkt een foutje van de scripters, maar het zou wel goed gaan in html vorm.
Overigens dus wel reaktie zijdens Fox, maar opgelost, dus niet, nog steeds 260 kolommen.

Langhout via Tradetracker : 260 kolommen breed, nog immer, niet opgelost ook niet nadat de adverteerder al enige tijd geleden is geattendeerd. ( was nu immers een nieuwe website ).
Dan maar uit winkelen bij Daisycon, hebben ze ook een feed, maar heeh : 23 kolommen breed, kàn dus wel net als destijds bij M4N.
Positief punt : Daisycon biedt een realtime inzicht omtrent hoe de velden reageren, bij een plaatje zie je dan wel of niet een plaatje,
bij de url van Langhout - toonbeeld van effektiviteit - zie je direkt dat het niet werkt, een Windows-server foutmelding.
Heb alle begrip voor alle storingen, maar begrijpen doe ik zoiets niet. Dan zijn er dáár ook geen testen gedaan. Niet 1 dag, dagen achtereen.

Gemakshalve verwijs ik naar de berichten van Mozilla die somtijds ook een dagtaak heeft aan het oplossen van feedologie, linke links en dieplinks die naar de oppervlakte zijn gedreven.

En neem de reaktie van Elja hierboven richting PJ : "Ik hoop dat er nog wat over blijft voor je.", kan je verzekeren dat dàt gevoel in dit huis regelmatig voorkomt. Je plant voor een website een x-aantal adverteerders na onderzoek op website en wat je wilt bereiken.
Heel gek, het eindresultaat ziet er dan toch weer héél anders uit.

En dat heeft wel eens gevolgen voor de sfeer in dit huis, het gevoel van 'waar ben ik nu eigenlijk mee bezig' en dat is dan zwakjes uitgedrukt. En dan realiseer ik me - gelukkig - telkens weer dat de tent nog steeds doordraait, dat er dus toch adverteerders zijn met nog wèl goeie spullen.

Dat is geen bagatelliseren, dat is voor mij een zaak van de zaak proportioneel te houden.
Wil je lijnen, kun je gemakkelijker tegen die portie friet met mayo zeggen :"jou moet ik vandaag niet", dan tegen een fors uitdeiende etalage boven de broeksband te moeten vaststellen dat er nog 9 maanden van zware beproevingen moèten volgen.

Zeg het wel steeds vaker : ondanks de netwerken, ondanks de mediaburo's .
Zeg er wel weer bij : bij elk netwerk kan ik wel weer een mens noemen, dierbaar is een te groot woord, maar ik ben er toch blij mee.
Maar let op : de verantwoordelijkheid ligt bij de leiding die met zijn of haar hoofd in de wolken loopt.

Want dat is dan wel de volgende vraag die op komt borrelen :
hoor never die klachten van boekvandaag.nl
hoor never die klachten van no search bv
hoor never die klachten van emesa
hoor never die klachten van olie media
hoor never die klachten van scito media
hoor never die klachten van midsol media
en zo kan ik nog een a4-tje volmaken, uitdrukkelijk personeelsbedrijven.
ofwel ze krijgen een voorkeursbehandeling, zou zomaar kunnen obv omzet, relatie etc.
ofwel ze hebben een leger aan programmeurs die de zuurkool* tot een niveau zonder zuur tillen
ofwel ze selecteren strakker
of een combinatie van die drie. En blijven we opgescheept met het zwakkere echelon.

Maar aan het eind van de rit moeten we wel verder, ondanks dat het die direkteuren van netwerken en adverteerders een zorg zal zijn 8)

* scheikunde : leven is een kwestie van zuren en bazen (zie je een 's' staan, is een drukfout) , er zijn altijd maar weinig bazen, en heel veel zuren. de zuren geven en de bazen nemen (Brønsted). Een oprispinkje is dan simpel de optimisme overdracht aan de bazen en lost de druk op ;D
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#11
Beachboy, volgens mij ligt het niet aan Baobab c.s. maar aan TradeTracker.

De feeds zien er namelijk helemaal niet uit als feeds die door een merchant worden aangeleverd maar juist als feeds die zijn samengesteld door de site met een programmaatje te rippen. Dus geen schone feeds maar feeds met html-tags, teksten als "voor meer klik op de tab..." en dergelijke.

Het is logisch dat merchants hun site in december of nog op het allerlaatste moment voor de vakantiebeurs opfrissen. De netwerken moeten dan hun script wel even aanpassen, anders staan in de feed imageurl's naar locaties die helemaal niet meer bestaan.

Het is ook allemaal van een lulligheid waar ik niets van begrijp. In de productfeed browser op de site van TradeTracker worden 404's van images on the flow vervangen door een blanco plaatje. Je zou dan toch zeggen dat een beetje programmeur er een tellertje aanhangt en boven de zoveelste fout automatisch een mailtje laat versturen naar degene die verantwoordelijk is voor de feed. Maar ze merken het bij SNP al een maand niet, terwijl de feed dagelijks zou worden geupdatet...

Dat TradeTracker niet reageert op mail is overigens nieuw, want ze waren tot voor kort altijd heel correct.
 
10 sep 2010
448
0
16
#12
Het zou de taak van netwerken moeten zijn om aangeleverd materiaal van adverteerders te controleren op deugdelijkheid. Dat is niet de taak van publishers, die hebben toch al het meeste werk te doen. De inspanningen die netwerken doen voor hun adverteerders en publishers is vrijwel nihil, het enige wat voor hun telt is.......GELD GELD en nog eens GELD.
Tenmindste dat idee krijg ik meer en meer. :(
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#13
De feeds zien er namelijk helemaal niet uit als feeds die door een merchant worden aangeleverd maar juist als feeds die zijn samengesteld door de site met een programmaatje te rippen. Dus geen schone feeds maar feeds met html-tags, teksten als "voor meer klik op de tab..." en dergelijke.
@PJ : ben ik met je eens, maar is niet beperkt tot Tradetracker alleen.

Maar valt een adverteerder nog serieus te nemen wanneer deze nièt de moeite neemt om een ordentelijke datafeed te produceren ( analoog dieplink/tekstlink/bannerlink ) en in plaats daarvan een scraperscript van een netwerk ?
Er zijn veel affiliates die een feed klakkeloos op het net kwakken, lijkt mij niet bevorderlijk voor het image van de reisboer, de affiliates die iets nauwkeuriger de feeds bekijken zullen toch gedemotiveerd zijn en niet meer plaatsen ...

In het verleden heb je nogal eens wat statements neergezet op dat punt ;)

Persoonlijk heb ik het idee, dat veel van dat type reisbedrijven eigenlijk al bezig zijn afscheid te nemen van hun aktiviteiten op internet en dan mògen netwerken nog de scraping doen, maar het hoeft eigenlijk niet meer en het mag ook zeker niets meer kosten.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#14
ouwesmurf zei:
Persoonlijk heb ik het idee, dat veel van dat type reisbedrijven eigenlijk al bezig zijn afscheid te nemen van hun aktiviteiten op internet
Beste smurf. Bovenstaande vond ik een nogal opmerkelijke opmerking. Heb er nog even over nagedacht, maar kom er niet uit.
Hoe denk je als reisbedrijf in deze tijd te overleven zonder internet? Gezien je opmerking krijg ik het vermoeden dat ik op dit moment een nieuw medium of ontwikkeling heb gemist. Help wat weet ik niet? Hoe doen die bedrijven het dan als ze het niet via internet doen?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#15
Elja, even een zijsprongetje doen : wanneer je het journaal volgt, krijg je de indruk dat er geen hypotheek meer gesloten wordt, huizenhandel lijkt 100% op slot.

Zit op slot, eens, maar wanneer we de terugval op zeg 30% en dat is heel fors inschatten, gaan er nog steeds 70% van huizenverkopen door, dus ook 70% van de hypotheken gaat door.
Dat is voor veel makelaars te weinig, voor veel hypotheek-adviseurs ook, omdat in beide gevallen de grenzen van de marges qua kosten al zijn bereikt.
Voor de altijd wat voorzichtiger opererende makelaars en hypotheek-adviseurs kan het nog wel uit, maar wanneer we de journalisten hun gang laten gaan, kunnen die resterende adviseurs ook vast gaan liggen.
Het journaille leeft van sensatie, niet van de waarheid.

Analoog reisburo's. Zelfde verhaal. Nog steeds zijn er fysieke reiswinkels heel aktief naast uitvallers.
Maar nu een stap verder :
Een nieuwe ontwikkeling is de mobiele reisadviseur, "komt bij de mensen thuis". Waar heb ik dat verhaal eerder gehoord.
Maar er zijn mensen, veel mensen, voor wie een reis verder dan Pietjeburen, een crime is. Denk dan vooral aan de reizen naar het verre Oosten, Zuid Amerika, de bijzondere reizen, de culturele reizen, bedrijfs-reizen, studiereizen.
Komt in zoverre internet aan te pas, dat deze mobiele reisadviseur zijn of haar laptop meeneemt, met de eigen reispagina's.

Praat je over Baobab, Djoser en nog een aantal gespecialiseerde reis-organisatoren, die hebben in de loop der jaren best wel begrepen, dat het hebben van "fans" niet voorbehouden is aan Facebook, die precies weten wie reislustig is, welke taaltje die mensen spreken en hen ook tussendoor voorzien van papieren of digitale nieuwsbrief, kortom , een "band" hebben opgebouwd. Die organiseren zelf bijeenkomsten en mensen , recidivisten op reisterrein, weten de touroperator zelf wel te vinden. Heb je geen affiliatemarketing voor nodig. Hooguit enkele vaste partners.

Of er nog een leven "na/buiten internet" is? Zeker wel. Maar het hoeft niet altijd exact hetzelfde te blijven, denk aan de mobiele reisadviseur.

Afgelopen maanden hebben enkele reisconcerns ook al bekend gemaakt dat ze op internet niet meer verbonden willen zijn aan kortingscodes, maar juist méér op inhoud. Laat ik in het midden welke inhoud, wanneer je iets bijzonders te melden hebt, heb op je internet ook nog steeds de ruimte.

Maar enkele partijen zie ik wel verdwijnen, ja. Of omdat keuzes zijn gemaakt in andere richting, of omdat het financiele wonder is uitgewerkt. ;)
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#16
Bedankt voor je gedachtegang ouwesmurf. Wel interessant om eens over na te denken. Ontwikkelingen zullen er natuurlijk altijd blijven. Is de vraag hoe goed je er zicht op hebt.

Ik had wel iets gehoord over mobiele reisadviseur. Maar ben er van uit gegaan dat, dit toch iets was naast het internet gebeuren.
Feitelijk ben ik zellf ook wel dergelijk een type wat graag in overleg iets koopt. En het prettig vindt een gezicht te zien. Komt ook vaak omdat ik blijkbaar altijd vreemde vragen en verzoeken heb bij aanschaf van wat ingewikkelder producten. Is op de een of andere manier bij mij nooit standaard. En er het dan ook niet eens zo erg vindt er wat meer voor te betalen. In ieder geval zolang bruin het nog kan trekken. Ga er van uit dat dergelijke types er altijd zullen zijn.

Mijn beeld is dat dergelijke zaken altijd naast elkaar kunnen bestaan. En dat je zelfs een verschillend type persoon kunt zijn t.a.v. verschillende producten.
 
B

Beachboy

Guest
#17
Sorry Ouwesmurf, maar hier hebben we toch een verschilletje van mening over.

Je voorbeeld van makelaars en hypotheek adviseurs zie ik meer als marktwerking. Op een gegeven moment waren er zoveel makelaars ( die iets verkochten dat niet van hun was..) dat je door de bomen het bos niet meer zag. Groot, groter en grootst.
Tijd dat er eens flink in die wildgroei werd gesneden. Een kantoortje is niet zo hoog qua kosten, het hele randgebeuren was dat wel.

Dat touroperators niet meer zo graag deel willen uitmaken van de kortingcode scene, heeft misschien met hetzelfde te maken. Vrijwel iedere affiliate is wel bezig geweest met een kortingcode website, al of niet op voorspraak van hun netwerk.
Al vrij snel werkt het dan niet meer en kan je beter afscheid nemen in plaats van hoge commissies te betalen voor iets dat niet is. De vraag was en is..wat is de meerwaarde?

Idem dito met datafeeds. Onder de noemer snel geld verdienen was en is het makkelijk om binnen 1 dagje een complete website uit de grond te stampen. Iets wat dus heel veel affiliates hebben gedaan. Resultaat? Concurrentie en de Panda hebben er voor gezorgd dat een feed site niet meer aantrekkelijk is. Tenzij?
Wildgroei was het resultaat, net als allerlei bijzondere eisen van aangesloten affiliates. Affiliates die nu geen van allen meer een rol van betekenis spelen met datafeeds, maar met andere sites.

Ik betwijfel sterk of een mobiele reisadviseur de rol van internet kan en zal overnemen. Kosten per uur zijn te hoog, en net als met de verdwenen verzekeringsagent willen mensen zelf beslissen. Tijd zal het leren.

Neen, ik verwacht een meer gefocuste aandacht op juist die affiliates die wel wat extra's brengen, zorgen voor nieuwe en interessante potentiële kopers, in plaats van affiliates die slechts een graantje willen meepikken. De 80 - 20 regel is zeker van toepassing binnen onze beroepsgroep...
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#18
@beachboy: hoe meer verschillen van mening - mits op dit forum geventileerd - hoe meer ik het toejuich. Anders is elk topic na 2 bijdragen uitverkocht en a. schiet dat niet op en b. weerspiegelt dat niet de Hollandse volksaard (..)

Dit topic zwalkt al een beetje heen en weer, maar mijn laatste schrijfsel had betrekking op wat Elja schreef:
Persoonlijk heb ik het idee, dat veel van dat type reisbedrijven eigenlijk al bezig zijn afscheid te nemen van hun aktiviteiten op internet en dan mògen netwerken nog de scraping doen, maar het hoeft eigenlijk niet meer en het mag ook zeker niets meer kosten.
Mijn zijsprong naar de hypotheekmarkt was om aan te geven dat we soms een onjuist beeld van de werkelijkheid via allerlei publicaties krijgen voorgeschoteld, zó vaak, dat we erin gaan geloven.
Een recessie is niet een totaal verlies van alles, maar iets minder dan wat het was, alleen wanneer het in jaren tè lang duurt gaat het exponentieel hard.
Gaan we elkaar toeroepen dat er geen huis meer verkoopbaar is, stoppen met het tekoop aanbieden, stoppen we met bieden, geen verhuiskosten maken, geen herinrichting, kortom we houden de hand op de knip en daarmee de stop op de groei van de economie. En dan blijkt dat wij het nog beter kunnen dan die journalisten ;)

Dus hoog tijd dat we positief in de toekomst gaan geloven, dat's het kernpunt van die zijsprong.

De reismarkt krijgt klappen, de ticketmarkt zal de Amerikaanse effekten gaan merken, ook de vele ticket-websites en die van Google. Daar zal Expedia niet blij van worden maar ook niet van ten onder gaan.
Het is de Sundio groep die roept méér te zullen kiezen voor inhoud-websites, immers op prijs gaan zij niet winnen, niemand niet op de lange duur.
De vraag is, hoe dan verder .................... is er een reisleven los van internet.

En dan is mijn stelling dat er nog steeds een reiswereld in takt kan blijven naast internet maar wel met internet als intranet. Denk je dat er niet reisbedrijven zijn, die voor hun regelmatige reizigers aparte tarieven hebben ? Aparte website, aparte nieuwsbrief, aparte gadgets etc ? En dat geldt zeker voor de niche-bedrijven die de verre reizen, de cultuurreizen, outdoor voeren.
Natuurlijk kunnen fysieke reisburo's niet allemaal hun ziel vinden in de mobiele reis-adviseur, het is één van de voorbeelden die aangeven dat je je buro kunt inwisselen voor een laptop met intra|extra-net.

Is ook al geen verrassing dat multimediale cross-selling heel goed werkt, diverse affiliates ( moeten ) werken met internet adverteren, maar ook met billboards, krant-advertenties.

Mijn antwoord was dus, dat het reisbedrijf ook zonder internet kan blijven bestaan, al wordt internet wel ingepast in andere aktiviteiten met voor elke doelgroep verschillende informatie. Alleen , het maakt verschil in welke situatie men zit : herstel van Thomas Cook is niet zo'n punt wanneer je naar de seizoensinvloeden kijkt, maar met hun omvang volstaat het niet om nièt vooraan te staan in alle reklame-uitingen.

De 20-80 regel kun je voor veel situaties ge- en misbruiken, alleen, het is slechts een constatering en verder heb je er niets aan. Wil je als ondernemer méér tijd overhouden en dus besluiten om die 80% voor een groot deel de deur te wijzen, zul je gaan merken dat van het restant opnieuw een 20-80 verdeling gemaakt kan worden en blijkt het een tantaluskwelling op te leveren. Zie het aan m'n websites : 20% van de sites levert 80% van de omzet.
Maar ìn die 20% zitten sites "oude stijl" met honderden contentpagina's maar ook "nieuwe stijl" met datafeed werk.
Combineren levert een schat aan nieuwe mogelijkheden op. En nieuwe omzet.
Alleen .... een nieuwe tijdopname zal leren dat het ook dan weer om 20-80 gaat.

1 - Daarbij zit de noodzakelijke winst niet alleen in méér content, maar ook in 'nieuwerwetse content'.
2 - Ik heb altijd aangetrapt tegen het feit dat vooral Google zo gecharmeerd was van backlinks, immers, grotendeels is een backlink afkomstig van andere website-eigenaren en zeker niet van de door Google gesuggereerde bezoekers ! Door de "ontploffing" van de vele social media gaat dat dus wèl gebeuren, al zou het zomaar zó kunnen uitwerken dat we er het paard van Troje mee binnenhalen.
Je kunt door het publiek de hemel in geprezen worden, maar ook een enkele reis ..... De deelnemers van 'tvoh' kunnen erover meepraten.

Maar om met visionair Hans te spreken : "het moet wel Anders .. " ;D
 
B

Beachboy

Guest
#19
Persoonlijk heb ik het idee, dat veel van dat type reisbedrijven eigenlijk al bezig zijn afscheid te nemen van hun aktiviteiten op internet
Misschien mag ik deze zin dan een beetje nuanceren...?

Dat reisbedrijven bezig zijn om afstand te nemen van internet lijkt mij een boude stelling.
Misschien kan je het wat meer verfijnen door te stellen dat adverteerders minder geïnteresseerd zijn in kleinere affiliates.
Zoals je zelf al zegt;
ofwel ze krijgen een voorkeursbehandeling, zou zomaar kunnen obv omzet, relatie etc.
Dan zeg ik; Uiteraard.
Willen we kunnen overleven, zullen we als affiliates wat extra's moeten bieden. Waarom zouden we anders interessant zijn voor een adverteerder?
Als 80% van de affiliate omzet word behaald via een aantal top affiliates, waarom je dan druk maken over de 1500 anderen die de 20% doen?
Blijven ze toch wel doen....
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#20
je kan toch niet van me verlangen dat ik mezelf herhaal ;D

maar ben blij dat je net die allinea weer even naar voren haalt, zou toch wel prettig zijn om van de dáár aangehaalde collegae wat informatie te krijgen over de wijze waarop zij met de feedproblemen en de minder correct werkende andere links omgaan.
Niet in het minst of zij wel-bestaande klachten deponeren bij netwerk of adverteerder, tenslotte was die vraag eigenlijk de aanleiding van het hele topic door Elja en aanvullend Sneup.

En zijn we weer helemaal "on topic" 8)