Incentives

18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#1
Regelmatig doen bedrijven een incentive. Hoe sta jij daar tegenover? Doe jij hierdoor extra je best om iets te promoten? Hecht je daar geen belang aan? Was jij al eens één van de gelukkige winnaars? Zou jij het publiceren van de namen (van de website in kwestie) een pluspunt vinden naar vertrouwen toe?

Zelf heb ik vorig jaar twee incentives gewonnen en was daar best tevreden mee. Eén van de prijzen heb ik nog cadeau gedaan aan een familielid, de andere moet ik nog verzilveren (tegoedbon).
Ik stond vroeger vrij sceptisch tegenover zo'n incentives en zou het positief vinden mocht men hierover na afloop over communiceren op de site van het netwerk. Ik denk dat dit het vertrouwen zou verhogen. In het verleden dacht ik wel eens "Ja maar wint er eigenlijk wel iemand? Is dit niet gewoon een manier om meer omzet te genereren en stopt het daar niet bij?"
Hoe denken jullie hierover?
 
S

svteg

Guest
#3
Ik heb een jaar of 2 geleden een incentive gekregen nadat ik 'goed' had verkocht bij een kledingwinkel, althans, dat was het criterium.. ik heb in een bepaalde periode (2 weken) welgeteld 3 sales gehad, je moest je opgeven voor deze incentive, en dat gaf maar aan hoe weinig mensen er mee deden.

Ik ga niet per se harder lopen als er een incentive te verkrijgen is, maar ik zal allicht de merchant wat prominenter op de website zetten, als het niet teveel werk is. 8)
 
D

Dees

Guest
#4
Incentives zijn leuk maar dan moet je wel de 'prijs' krijgen.

Vorig jaar hadden we via Oad twee kaartjes voor het Nederlands elftal gewonnen. Toen ik terug kwam van vakantie ( een week voor de wedstrijd) en nog geen kaartjes had gekregen, toch maar even een mailtje gestuurd.

Wat bleek. Ze waren het vergeten. Degene die er werkte, werkte er niet meer en de kaartjes was op. Een kleine sorry en nooit iets weer van terug gehoord. :(
Dus incentives... lok acties die volgens mij achteloos worden gestart. Ze zijn het niet waard om er iets extra's voor te doen. Laat ik er verder maar niets meer over zeggen.
 

Wanabo

Krijg antwoord door het stellen van de goede vraag
28 apr 2009
89
0
0
ziggo.gebruikers.eu
#6
Ik werd een keer uitgenodigd voor een affiliate dag van Zanox. Aangezien ik een full time baan heb en dit onder werktijd georganiseerd werd heb ik afgezegd.

Nadat mailtjes en telefoontjes om met toch over te halen niet werkten, werd "verklapt" dat mijn aanwezigheid wel erg gewenst was omdat ik een prijs gewonnen had.

Tja ik kan echt niet komen in de baas zijn tijd. Dus heb ik voorgesteld om de prijs maar op te sturen. Uiteraard nooit geen prijs gezien.

Zoals bovenstaande al "bewijst" laat ik me de kop niet gek maken voor een prijs(je). Ik doe er verder dan ook niets extra's voor.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#7
Incentives zijn wellicht leuk voor de onderkant van de markt. De spreekwoordelijke puistenkop op zijn zolderkamertje, om het even grof te zeggen. Maar wie professioneel met affiliatemarketing bezig is, zit toch zeker niet op de kans op een prijsje te wachten.

En dan hebben we het nog maar niet over de aard van de prijzen. Het meest mallotige op dat gebied is nog wel een "gratis" reisje met een netwerk. Hebben ze dan geen idee wat de dagen die ik niet werk kosten in verhouding tot de reiskosten? Zoiets noem ik geen prijs maar een enorme investering mijnerzijds in de relatie met dat netwerk. En dan moet ik de aandacht ook nog delen met mensen die staan te juichen om zo'n prijs?

Bij alle incentives valt mij op dat zowel netwerken als merchants geen snars begrijpen van de 20/80-regel. Het is toch lachwekkend dat een merchant mij in ruil voor meer sales een reisje naar een bepaalde bestemming aanbiedt. Als ik ergens heen wil, dan boek ik wel een reis. En als zij meer sales willen dan moeten ze een hogere commissie en een goede conversie bieden. Zo simpel is het. Mailtjes over incentives gaan dan ook meteen naar de trash, met de nodige ergernis dat ze me daarmee lastig durven te vallen.