Jouw feedback gevraagd

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#1
Wat zou jij doen om de Adwords conversies te bevorderen voor deze webpagina: http://goo.gl/G0kmv
Wat is je overall mening van de website en hoe groot is volgens jou de kans op conversies?
 

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#2
Iemand een mening hierover?

Zelf hebben we de volgende punten al op een rijtje gezet:

- Duidelijke, pakkende call-to-action
- Meer content
- Per Adwords advertentiegroep een aparte, specifieke landingspagina
- Splittesten
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#3
Ik moet het verhaal lezen om te weten wat jullie verkopen en dan weet ik het eigenlijk nog niet helemaal. Verhuur of verkoop, frame of bedrukking, b2b of ook b2c? De tekst verhaalt over het scheiden van woonruimte en het splitsen van kantoren. Je spreekt verschillende doelgroepen aan in een tekst en vermeldt weinig over wat jullie doen. Van wat moet welke bezoeker dan een offerte aanvragen?

Daar zou ik mee beginnen.
 

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#4
Oeroek, bedankt dat je even de tijd hebt genomen om naar de pagina te kijken.
Hierbij een reactie op jouw bevindingen:

Ik moet het verhaal lezen om te weten wat jullie verkopen en dan weet ik het eigenlijk nog niet helemaal.
Bedoel je daarmee dat de tekst niet scanbaar is voor bezoekers? Dat het headings en bolded woorden mist?
Of bedoel je dat de lay-out niet duidelijk aangeeft wat men op de site kan vinden en dat daaraan herkend moet kunnen worden wat voor site het is? Of een combinatie van alle drie?

Je geeft aan, na de tekst te hebben gelezen, dat je nog niet helemaal begrijpt waar het over gaat.
Is het een beetje vaag? Waar denk je dat de pagina over gaat?

Rechts van de pagina zie je een (opvallende) foto van een scherm met een groot wit doek.
Vervolgens begin je te lezen? En dan? Wat gebeurt er dan bij jou? Wat is je eerste indruk?

Wat we proberen te verkopen is een kamerscherm/scheidingsscherm voor in huis, woonkamer of op de werkplek op kantoor bijvoorbeeld - om een ruimte te splitsen.

Verhuur of verkoop, frame of bedrukking
Het gaat om verkoop aan B2C of B2B. Allebei mogelijk. Verhuur of verkoop was niet duidelijk? Het gaat om het verkopen van een kamerscherm. Verhuren doen we niet. Goede feedback! Dit moeten we ook op de pagina's vermelden.

Denk je dat een tekort aan info (te weinig antwoorden op vragen) een goede reden is voor bezoekers om een website snel te verlaten?

Frame of bedrukking is wel duidelijk denk ik, toch?

Het gaat om een aluminium frame met daarin een wit zeildoek gespannen. Dit witte doek kan worden bedrukt met foto, logo of tekst.

b2b of ook b2c?
Beide. Dit moet er duidelijker op staan blijkbaar.

De tekst verhaalt over het scheiden van woonruimte en het splitsen van kantoren. Je spreekt verschillende doelgroepen aan in een tekst en vermeldt weinig over wat jullie doen
Is het raadzaam om per pagina uitsluitend één doelgroep aan te bespreken? Wat denk je dat daar de precieze voordelen van zijn? Relevantie? Meer aangesproken voelen? Een duidelijkere boodschap aan je doelgroep?

en vermeldt weinig over wat jullie doen
Mee eens. We gaan een about me page maken. We zullen daar niet alleen vertellen wie we zijn, maar ook wat we precies doen en wat we voor de bezoeker kunnen betekenen. Dank voor de tip.

Van wat moet welke bezoeker dan een offerte aanvragen?
Van het kamerscherm. Blijkbaar is dus niet duidelijk wat mensen precies moeten bestellen?
Ook dit moeten we dan verbeteren met plaatsing van een duidelijkere call-to-action.

Bedankt voor deze waardevolle informatie. Heb je hier nog een reactie op? Andere mensen nog een reactie? |
Meer feedback is altijd welkom!

Daarnaast nog een vraag:
Moeten we het design van de site aanpassen om ruimte te creëren voor content of kunnen we ook een scrollbar plaatsen, zodat mensen op 1 pagina gewoon met de muis naar beneden kunnen scrollen voor meer informatie. Of kunnen we toch het beste aparte "detailpagina's" maken met specifieke informatie?
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#5
@James,
Rechts van de pagina zie je een (opvallende) foto van een scherm met een groot wit doek.
Vervolgens begin je te lezen? En dan? Wat gebeurt er dan bij jou? Wat is je eerste indruk?
Mijn allereerste indruk: dit bedrijf doet iets met beursstands. Not interested. Maar goed sitecheck, dus toen heb ik doorgekeken. Ik begon me af te vragen of jullie product wel om beursstands draaide, wellicht alleen die schermen. Blijkbaar doen jullie aan bedrukken en ik veronderstel verkoop/verhuur, dat wordt echter niet genoemd. Toen ik zag dat ik een contactformulier moest invullen om daarachter te komen was ik allang afgehaakt. Ik vind jullie propositie gewoonweg niet duidelijk verwoord of ik val volledig buiten jullie doelgroep. De tekst spreekt me niet aan en er moet heel wat gebeuren voordat ik een contactformulier invul voor extra info rondom een product dat zo simpel lijkt. Waarom kan ik niet op de site vinden wat het precies is, wat het kost, wat standaard mogelijkheden zijn, etc.

Overigens kun je op het kamerscherm in die foto een hele mooie pitch plaatsen. "Dit kamerscherm koop je voor x euro". "kamerscherm kopen, bel xxxxxxxx", etc.

Is het raadzaam om per pagina uitsluitend één doelgroep aan te bespreken? Wat denk je dat daar de precieze voordelen van zijn? Relevantie? Meer aangesproken voelen? Een duidelijkere boodschap aan je doelgroep?
Heb je dezelfde boodschap aan jullie doelgroepen? Waarschijnlijk niet dus ga je die groepen een onvolledige boodschap sturen zodat je pagina voor vrijwel elke bezoeker maar gedeeltelijk relevant is. En je moet als bezoeker de hele pagina lezen om daarachter te komen. Die foto heeft voor mij een hoog b2b gehalte. ik vraag me af of dat de internetter aantrekt die aan het surfen is voor huisinrichting ideeen. En welke zakelijke doeleinden zijn er? Dit leent zich perfect voor testimonials van gebruikers en foto's waarop de mogelijkheden duidelijk worden neergezet.
Van het kamerscherm. Blijkbaar is dus niet duidelijk wat mensen precies moeten bestellen?
Ook dit moeten we dan verbeteren met plaatsing van een duidelijkere call-to-action.
Hoezo "moeten bestellen". En hoe wil je dat oplossen met een call-to-action. Met een call-to-action laat je mensen hoe ze iets moeten doen. Ik denk dat je echter meer kan focussen op wat ze kunnen doen en vooral waarom ze dat zouden doen.
 

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#6
Beste Oeroek,

Nog bedankt voor de waardevolle feedback. We gaan hier verder mee.
We zijn nu bezig met het optimaliseren van de landingspagina's.
 

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#7
Beste Oeroek,

We hebben inmiddels diverse kleine aanpassingen doorgevoerd en ik zou heel graag willen weten of je vind dat we er op vooruit zijn gegaan of juist niet?

Link: http://goo.gl/J9XJY

Andere reacties van forumleden zijn ook zéér welkom.

Alvast bedankt.

Het gaat overigens om een Adwords landingspagina. Wat vind je er van? Zou je zelf bestellen? Zo ja, waarom wel, zo nee, waarom niet? Wat kan er beter?
 

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#9
Een serieuze reactie op dit topic wordt zeker gewaardeerd. @williewortel.
Een beetje respect en waardering voor mekaar, niets mis mee.
 
10 sep 2010
448
0
16
#10
Een serieuze reactie op dit topic wordt zeker gewaardeerd.
Nooit van het woord humor gehoord?

Zou je zelf bestellen? Zo ja, waarom wel, zo nee, waarom niet?
Maar goed, bij deze dan. Nee, ik zou nooit zo'n ding bestellen. Ik vind ze oerlelijk, en moet er niet aan denken om zoiets in mijn kamer of waar dan ook te zetten.

Ook als de beamer uitstaat, wordt er naar het scherm gekeken!
Omdat men dan pas de lelijkheid van het scherm ziet, of men vraagt zich af wat het voor moet stellen. Ik vraag me ook af wat je achter zo'n scherm moet zetten. Het moet in ieder geval iets zijn wat nog lelijker is dan het scherm zelf. Ik dacht aan Marijke Helwegen, maar die is toch net iets mooier als het scherm. Daarom is het deze geworden http://jokeyomama.com/wp-content/uploads/2011/02/Old-Women-2.jpg
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#11
Waarom wil je de mensen sturen naar het lelijkste scherm wat op je site staat? Die met een foto of als stand met kleur of tekst hebben nog iets. Maar dat blanco scherm straalt voor mij helemaal niets uit. Dat die ergens handig voor kan zijn als projectiescherm, kan ik nog volgen. Maar neem dan als landingspagina die met die tafel er voor. Daar ben ik ook niet enthousiast van maar dat heeft nog enige uitstraling.
Persoonlijk vind ik de startpagina van de site nog het beste. Geeft gewoon een indruk van wat mogelijk is.
 

James44

Nieuw lid
6 nov 2011
7
0
0
#12
Hallo Elja,

Bedankt voor je feedback. Het is mij nog niet duidelijk welke schermen je precies bedoeld.
Zou je dat kunnen aangeven met een URL m.b.v. een URL verkorter: http://goo.gl/

Maar dat blanco scherm straalt voor mij helemaal niets uit. Dat die ergens handig voor kan zijn als projectiescherm, kan ik nog volgen.
Dit ben ik met je eens. Maar we hebben e.e.a. aangepast, zag je het?
De pagina met het blanco scherm wordt niet meer als landingspagina gebruikt.

De landingspagina "kamerscherm" is inmiddels vervangen door "kamerscherm met wieltjes":
http://goo.gl/r34XP (deze wordt op dit moment wel als landingspagina gebruikt)

Ben je van mening dat die nieuwe pagina er veel beter uitziet als landingspagina voor Adwords?
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#13
Of een landingspagina goed werkt voor adwords kun je vooral ontdekken door te testen. Probeer verschillende versies en meet clicks op je bestelknop, ingevulde formulieren en aantal verkopen.

Wat me opvalt is dat je geen prijs noemt. Maar je wilt wel dat ik direct bestel. Tenminste dat is wat ik verwacht door die bestelknop. Als je dan op bestel klikt kom je op het contactformulier. Ik wilde echter bestellen dus dat is wat vreemd.

Je zou eens kunnen testen met 1 samenvattende alinea en direct daaronder de bestel/meer info knop. Daaronder zou je dan alsnog extra informatie kunnen geven. De ene bezoeker wil direct doorklikken , de ander wil verder kunnen lezen. Ook zou ik onderaan of bovenaan de foto een bestelknop plaatsen, dus direct in of tegen het plaatje. "Dit kamerscherm bij jou in de zaak? Vraag nu een offerte".

Daarnaast zou ik dat formulier anders noemen en je echt richten op informatie, offertes of bestellen. Waarschijnlijk gaat het vooral om informatie en offertes. Ik vermoed dat mensen pas later in het proces echt bestellen. Maak het laagdrempeliger. Bestellen klinkt zo definitief terwijl bezoekers nog helemaal niet de info hebben die ze nodig hebben voordat ze gaan bestellen. Trouwens, ook voor een offerte heb je te weinig info. Als iemand naam, plaats, email en telnr opgeeft wat staat er dan in die offerte? Ik zie wel een tekstveld maar daar staat geen kopje boven, wat moet ik daar invullen en hoe weten jullie wat er in die offerte moet komen? Vult iemand het in waarna jullie een mail of belletje sturen met de vraag wat die persoon nu eigenlijk wilt,? Volgens mij kan dat formulier veel meer to the point.

Misschien kun je die doorklik helemaal laten. Zet het formulier direct op de landingspagina. Op een landingspagina is elke klik er 1 te veel. Wat je blijkbaar wilt is dat mensen dat formulier invullen en dat jullie daarna contact opnemen. Maak een call to action "bel me terug", vraag om naam en telefoonnummer en zorg dan dat je binnen 5 minuten belt (hoezo 24 uur?). Op het moment dat iemand dat formulier invult is het een hot lead, dan moet je actie ondernemen. Of zorgen dat een klant meer info kan achterlaten zodat je direct gericht een vraag kan beantwoorden of info kan sturen.