Loopt Neckermann Reizen (via Affilinet) bij jullie ook zo slecht?

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#21
Paashaas zei:
Oke, maar of affillinet daar iets aan kan doen. Dat is Neckerman denk ik.
Maar inderdaad, de ontdubbeling is funest, daar zijn ee het over eens. Je raakt er niet gemotiveerd van :D
Klopt Paashaas... Maar Affilinet is daar blijkbaar mee accoord gegaan.
Zoals je zegt: niet erg motiverend, eerder een aanleiding om te stoppen met de Neckermann club! :)
 

Remon

Nieuw lid
26 okt 2011
8
0
0
www.rvinternetmarketing.nl
#22
Ik snap sowieso niet waarom je een adverteerder zoals Neckermann, met advertenties van derden op haar site wilt promoten. Blijkbaar vinden zij hun eigen diensten en producten dan ook niet zo goed dus.
 

Affilinet

OUR MISSION: YOUR SUCCESS
26 jul 2010
358
0
0
www.affili.net
#23
Beste publishers,

Wij hebben deze discussie natuurlijk opgemerkt en we constateren wel een aantal onjuistheden.
Als Thomas Cook en affilinet reageren we hier graag gezamenlijk even in hoofdlijnen op:

- de programma´s zijn volledig transparant, als iets niet naar tevredenheid loopt horen we dat graag,
- de juiste voorwaarden staan al sinds de start van de attributiewijzigingen vermeld in de programmaomschrijving,
- alle publishers zijn tijdig geïnformeerd over de attributie,
- er is altijd ruimte voor dialoog en alternatieve oplossingen,
- de metingen zijn correct en worden wekelijks gecontroleerd.

We helpen jullie graag om nog succesvoller te worden en te helpen met vakantieaanbod dat aansluit op jullie niches. Daarnaast is de samenwerking tussen Thomas Cook en affilinet uitstekend.
Als er nog vragen zijn, kun je altijd met affilinet of Thomas Cook contact opnemen, dat is wel praktischer en sneller dan een oproep op een forum.

Hartelijke groeten,

Het affiliate team van Thomas Cook en affilinet
 
W

Wim

Guest
#24
...en we constateren wel een aantal onjuistheden
Welke dan? Je noemt een lijstje op die allemaal dus aangeven dat wat erboven staat klopt en dat iedereen het had kunnen weten.
Maar dat is dus geen onjuistheid!
 

JoostM

Nieuw lid
13 mei 2014
40
0
0
#25
@Affilinet: Aangezien ik de topicstarter ben toch even een reactie van mij.

Ongetwijfeld zal de samenwerking tussen Affilinet en TC goed zijn. De samenwerking naar publishers toe is blijkbaar niet zo best blijkt uit dit forum. Nog even afgezien van alle waar/onwaarheden m.b.t. attributie, transparantie etc.

Overall moeten we constateren dat bij de leden in dit topic het programma Neckermann/TC voor geen meter loopt. Misschien dat jullie daarop kunnen reageren met wat cijfers ter onderbouwing waaruit blijkt dat wij de uitzondering op de regel zijn bijvoorbeeld? Zomaar een idee hoor om de critici de mond te snoeren.....
 
12 jul 2012
287
0
0
#26
JoostM zei:
@Affilinet: Aangezien ik de topicstarter ben toch even een reactie van mij.

Ongetwijfeld zal de samenwerking tussen Affilinet en TC goed zijn. De samenwerking naar publishers toe is blijkbaar niet zo best blijkt uit dit forum. Nog even afgezien van alle waar/onwaarheden m.b.t. attributie, transparantie etc.

Overall moeten we constateren dat bij de leden in dit topic het programma Neckermann/TC voor geen meter loopt. Misschien dat jullie daarop kunnen reageren met wat cijfers ter onderbouwing waaruit blijkt dat wij de uitzondering op de regel zijn bijvoorbeeld? Zomaar een idee hoor om de critici de mond te snoeren.....
'The Art of Performance Marketing'. :-X
 

aap2050

Nieuw lid
14 jan 2012
13
0
0
#27
Ik heb hetzelfde gevoel met Arke - voorheen liep dit vrij goed, nu zeer slecht

Heeft er iemand een idee wanneer Arke begonnen is met de ontdubbeling?
 
#28
A.Kers zei:
- de programma´s zijn volledig transparant, als iets niet naar tevredenheid loopt horen we dat graag,
- de juiste voorwaarden staan al sinds de start van de attributiewijzigingen vermeld in de programmaomschrijving,
- alle publishers zijn tijdig geïnformeerd over de attributie,
- er is altijd ruimte voor dialoog en alternatieve oplossingen,
- de metingen zijn correct en worden wekelijks gecontroleerd.
Transparant als in de zin van: Jullie worden erg doorzichtig genept?
Die voorwaarden met al die ingewikkelde uitsluitingen en beperkingen?
Denken jullie echt dat wij die rommel met al die wijzigingen en idioterie ook echt lezen?
Dit IS een dialoog en jullie laten het gelijk afweten
Tja.... Meten volgens jullie regels met ontdubbeling tegen adwords en misschien zelfs ook wel tegen spontane google bezoekers...

Vakantieaanbieders zijn massaal afgevallen voor mij en zoals ik hoor ook bij veel collega's

Ontdubbelen? Dat hele verhaal is poep.
Iedere adverteerder mag van mij ontdubbelen als hij ook Google niet gaat betalen als ik toevallig eerder was....
Maar we weten allemaal... De rekening van Google doet niet aan ontdubbeling en DAAR zit nou net het knelpunt.
Want bij (helaas) alle netwerken komen adverteerders DAAR mee weg. Misschien ten overvloede, maar dat is de doodsteek voor affiliate.

We meten alles en vakantieaanbieders zijn nog maar 18% van wat het 2 jaar geleden was. En dat heeft echt niet alleen te maken met de crisis. Met andere woorden, een marktaandeel dat niets (meer) toevoegt.
[/quote]
 

Paashaas

Nieuw lid
3 feb 2012
75
0
0
#29
Kers, of het helemaal is zoals jij het zegt weet ik niet. Gewoon te weinig kennis.
Maar ook wij meten de gevolgen van ontdubbeling en die zijn enorm.

Ik wilde niet meer reageren maar misschien is het tijd voor een eerlijke discussie over ontdubbeling.

Want ook ik las de reactie van Affilinet/TC en ze hebben helemaal gelijk. Het is transparant, wij affiliates weten het en en we doen er aan mee (al dan niet noodgedwongen). Zelfs de laatste regel: "de metingen zijn correct en worden wekelijks gecontroleerd" klopt gewoon. Ik wantrouw Neckerman totaal niet. In de afgelopen jaren hebben ze ons er geen reden toe gegeven en ik denk nog steeds dat het een eerlijke partner is. Ze zijn open en het gaat allemaal eerlijk en volgens de beschreven regels.

Maar of de "beschreven" regels wel eerlijke en faire regels zijn, dat is een tweede. Natuurlijk, je hebt als affiliate de keus om af te haken, maar toch heb ik wel 'problemen' met de beschreven regels want het volgende is vaak aan de hand:

  • De eerste klik is van een affiliate site, daarbij wordt een cookie gezet.
  • Vervolgens wordt aan de hand van dat cookie (dus gezet door de affiliate!) de bezoeker 'doodgesmeten' met banners en popups van Neckerman.
  • Gevolg 1: Uiteindelijk gaat de bezoeker er toch een keer op klikken.
  • Gevolg 2: Bij een uiteindelijke boeking volgt ontdubbeling vanwege SEA! Dus geen vergoeding voor de affiliate. Dit terwijl het initiërende cookie van de affiliate kwam!
  • Vreemd: De sale komt door de cookie van de afffiliate (anders waren de banners e.d. niet getoond) maar deze ontvangt een beloning van ? 0,00000
  • Conclusie: Ergens klopt er iets niet. Een mindering op de vergoeding zou (misschien) nog op zijn plaats zijn. Maar helemaal niets is (in mijn ogen) niet fair.

Nogmaals, dit is geen 'opruiende' reactie. Ook een eerdere reactie was dat niet. Maar het is wel goed dat de adverteerder, in dit geval Neckerman het gevoel van de affiliate ook begrijpt en daarin meedenkt. Het is samenwerken.....
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#30
Tja ............ is een zakelijk partner eerlijk, wanneer diens beleid oneerlijk uitwerkt naar letter, geest en beeld ?
of slechts een beetje.
Of beseffen ze het niet.
Of krijgen ze van het mediaburo / netwerk geen voorlichting.
En waarom praten ze in België wél met publishers en in Nederland niet ?

Van het laatste hoef je alleen maar tweets te lezen.

Heb Affilinet eens van een korte periode ipnummers verstrekt. Van Clickouts. In php verzameld net voordat ze naar de adverteerder gaan. Die ip-nummers hebben ze niet kunnen vinden.
Van die periode stonden er wel andere ip-nummers op mijn conto.
Nee , inderdaad, die heb ik niet kunnen vinden, anders hadden ze wel in mijn overzicht gestaan. Gek hé.

Maar van de website van Neckermann heb in 2013 al dit item geschreven :
ging over vreemde banners op de website van Neckermann.

Maar nee, in Nederland praten ze niet met publishers, ook niet via dit forum.

Conclusie:
gegeven non-reaktie èn de noodzaak om banners te plaatsen, moet de conclusie wel zijn dat Neckermann eigenlijk niet meer geïnteresseerd is.
Ze zitten op de reservebank nu. In afwachting tot een betere support.
 

TD

Nieuw lid
25 jul 2010
90
0
0
www.goedkoper.com
#31
A.kers heeft 100% gelijk.

Maar is er hier iemand die nog serieus toekomst ziet in de Affiliate Markt in Nederland? Dan bedoel ik hoe deze op dit moment is ingericht en niet bedrijven met een eigen trackingsysteem die bepaalde spelers toelaat. Je kunt toch letterlijk niet serieus nemen wat er nu gebeurd. Hoe kan je nu een business draaiende houden als je zo?n speelpop bent voor een adverteerder die je ook nog eens totaal niet serieus neemt.

In Nederland staan we niet open voor innovatie (zelfs netwerken houden het tegen door publishers bepaalde regels op te legen). Waar ze in Nederland kijken naar die ene additionele sale, kijken we in het buitenland alleen maar naar ROI (of RPU). Daar zit het hele verschil, ze kijken daar op veel langer termijn waardoor de kwaliteit van de affiliate veel meer gewaarborgd wordt.

Er is toch geen serieuze publisher in Nederland die je kunt overhalen om 5000 adwords per maand uit te geven waar je 10.000 op verdient en vervolgens na 3 maanden erachter komt dat 8000 wordt afgekeurd met terugwerkende kracht vanwege ?conversie attributie?. En zit je in het SEO segment dan moet je jezelf eerst omhoog werken naar een rendabel plekje, en dat duurt te lang volgens 99% van de adverteerders en wordt er weer uitgegooid voordat je echt leuke aantallen kunt draaien.

Een voorbeeldje van Affilinet:
De techniek voor de meting van deze adverteerder wordt verzorgd door de adverteerder zelf. De adverteerder ontdubbelt transacties van publishers op basis van First Cookie Counts met andere kanalen dan affiliate marketing namelijk:
- Direct verkeer
- CPC prijsvergelijkers
- SEA
- Marktplaats
- Andere kanalen zoals eigen nieuwsbrieven, Facebook

?Zoals kanalen....? ZOALS?!? Wat houdt dit in. Ik kan sowieso deze tekst op meerdere manieren interpreteren, dit gaat toch helemaal nergens over. Na 8 jaar als publisher durf ik nog steeds niet met zekerheid te zeggen wat hier nou mee bedoeld wordt. Dit programma werkt op basis van FCC. De kanalen die meedoen zijn:... Achteraf zouden er alleen sales afgekeurd moeten kunnen worden als mensen het product niet betalen, terugbrengen of als de publishers zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden. Simpeler en transparanter kan niet.

De kwaliteit van deze markt is veel te laag en de eisen van Adverteerders worden door alle partijen te eenvoudig ingewilligd helaas. JoostM geeft het in dit topic zelf al aan, werkt liever met partijen met conversie attributie dan met partijen die met kortingscode-sites samenwerken. Dus je hebt liever dat je sales worden geschraapt op ALLE kanalen in het online landschap, dan op 1 kanaal. En daarbij nog eens niet transparant. Of snap ik nu iets niet?
(Nu kan je mij ook niet wijs maken dat de kans groter is dat iemand een kortingscode-website bezoekt dan 1 van de vele andere kanalen gebruikt, maar laten we die discussie maar weer eens voor een andere keer bewaren en dat is altijd je eigen keuze of je geld wilt verdienen of niet :D ).

Als publisher wil je transparantie en de kans krijgen om jezelf te bewijzen. Dat gaat hem op de huidige wijze nooit worden. De enige oplossing is gewoon FCC, LCC of iedereen een stukje. Alleen op basis daarvan kan je als bedrijf serieus zaken doen omdat je weet waar je aan toe bent.

Daarnaast moet je als adverteerder gewoon elke affiliate in je systeem toelaten mits de promotie van het programma correct is. Misschien doet pietje 10 sales in een maand en jantje 1 sale in de twee maanden, maar is die van jantje wel eentje die langer als klant blijft dan de marge van 10 sales van pietje. Een offline winkel gaat toch ook geen mensen aan de deur weigeren omdat ze het vermoeden hebben dat deze personen toch niets gaan kopen in hun winkel. Elke bezoeker kan een klant worden...

Maar ik ben er heilig van overtuigd dat over 3 jaar de omzetten uit de Affiliate Markt in Nederland (via de huidige netwerken, dus niet via privetrackingsystemen tussen 2 partijen) minimaal 30% zijn gekrompen terwijl waarschijnlijk de online besteding misschien wel met 20% stijgen...
 

aap2050

Nieuw lid
14 jan 2012
13
0
0
#32
Misschien ligt het antwoord in de opstart van een publishers-vereniging die de rechten van de publishers kan verdedigen en indien nodig, voldoende kritische massa heeft om een programma te kraken als een adverteerder met onzinnige regels komt (ontdubbeling of andere)??

Is er nooit een poging geweest om de publishers te verenigen - Nederland en Belgie samen bijvoorbeeld?
 
S

smart79

Guest
#33
Beste partners,
Ik wil toch een persoonlijke reactie geven van mijzelf en niet zozeer vanuit Neckermann of Affili.net.

Ik heb behoorlijk veel contact met publishers en de ontdubbeling heb ik ook persoonlijk uitvoerig besproken met partners. Ik betreur het zeer dat de ontdubbeling als onterecht wordt gezien, want ik heb me uiterste best gedaan om iedereen zijn belangen hierin mee te nemen. Zoals elke ondernemer/bedrijf moet er uiteindelijk ook geld worden verdiend. En we gaven meer uit dan dat er binnenkwam. Dus we hebben gezocht naar een eerlijke model voor ons, voor onze partners en ook voor affili.net.

Marko gaf aan dat we een strict ontdubbelingsbeleid hebben. Ook hier zou ik dat graag willen nuanceren en willen benadrukken dat we zeker compliant zijn aan de PAN voorschriften.
Wij ontdubbelen enkel en alleen op email, SEA generic, direct partners/affiliates en ReTargeting op Postclick. We ontdubbelen op cookies, maar meten door op IP met de techniek van Affili.net. De pixel van affili.net wordt dus altijd geladen behalve als we zeker weten dat er kanaal is geweest die de affiliate cookie overschrijft. Vandaar dat er achteraf een hogere afkeur is, omdat we doormeten en zodat zekerheid hebben dat er geen `verloren sales` voor onze partners zijn.

We ontdubbelen niet op SEA brand, SEO, direct, social, Views of op Ads op onze site zoals sommige impliceerden. De vertoningen van de banners op onze site komen alleen voor op de home en de hoofdnavigatie en zijn uitvoerig getest op conversie en op kosten vs baten. Verder hebben we de vergoedingen omhoog gegooid (met 30%) om affiliates tegemoet te komen in hun E-CPC.

First cookie is een interne term van affili.net en wat hier mee bedoeld wordt is dat kortingscode/cashback niet wordt overschreven door een ander publisher type. Dus ook hier houden we rekening met affiliates die een intensievere publishermodel hebben. Dus we werken wel met korting modellen, maar we hangen daar wel regels aan zodat er voor iedereen dezelfde uitdagingen liggen.
Daarnaast staan alle affiliates, maar ook adverteerders voor de uitdaging hoe we mobiel verkeer beter moeten monetizen. Want dat blijft een bleeder m.b.t onze conversie, ook hier werken we hard aan om dit te verbeteren. Binnenkort meer hierover. :)

Verder zijn er zeker winnaars en die zal ik zeker niet met naam en cijfers gaan benoemen. Wat ik wel kan zeggen is dat we YOY meer omzet binnen halen via affiliates. Neckermann heeft een aantrekkelijk programma en heeft veel publishers (+700) en ook tussen de publishers is er natuurlijk concurrentie en zoeken we allemaal in dezelfde vijvers waar we boekingen binnen kunnen halen. En de grotere publishers blijven technisch innoveren en worden ook steeds beter in het binnenhalen van meer orders.

Ik bestrijd en verwerp elke opmerking die zegt dat de ontdubbeling niet correct is. De redenen hiervoor zijn dat dit iedere maand wordt herbekeken tijdens de keuringen. En ik een constante verschil heb tussen Google Analytics en Affili.net. Ook zit er een schaduwtracking in van een publisher om eventuele meetproblemen direct te signaleren en af te vangen. En ik kan je verzekeren dat ik rekening hebt gehouden met de manier waarom publishers promoten en de keuzes die jullie moeten maken welk programma je voorkeur geeft. Want ook bereik is voor ons belangrijk.

Ik hoop dat mijn reply inhoudelijk jullie een goed en eerlijk antwoord geeft en dat hierdoor de forumdiscussie gesloten kan worden. En mocht er nog vragen zijn of als jullie hulp nodig hebben met het verbeteren van het programma dan staan jullie vrij om mij direct of affili.net te contacteren zoals vele daarvoor al hebben gedaan.

Heel veel succes met het promoten tijdens de lastminute.

Met vriendelijke groeten,

S. Marèchal
Affiliate Marketeer Thomas cook BeNeLux
P.S. Overigens het idee om een publisher vereniging op te zetten is zeker een overweging waard, aangezien dit jullie positie versterkt.
 

TD

Nieuw lid
25 jul 2010
90
0
0
www.goedkoper.com
#34
smart79 zei:
First cookie is een interne term van affili.net en wat hier mee bedoeld wordt is dat kortingscode/cashback niet wordt overschreven door een ander publisher type. Dus ook hier houden we rekening met affiliates die een intensievere publishermodel hebben.
First cookie is een model dat de sale toekent aan degene die de eerste klik zet lijkt mij, dit heeft helemaal niets met kortingscode/cashbacks sites te maken. Het kan inderdaad toepasbaar zijn op bijv. een kortingscode website maar ook als een consument eerst bij petersreizenpalies.nl klikt en daarna bij hannkeswonderevakantiewereld.nl klikt gaat dit op... Of is dit anders? Dan moet Affilinet / Thomas Cook dit aangeven.

Daarnaast bestaat er helemaal geen intensiever publishermodel, want je kan helemaal niet kijken hoeveel tijd en energie mensen steken in hun project. Rare aannames, het gaat helemaal nergens over. En boeit het in the end? Als een affiliate mij 100k kan leveren en daar 1 uur voor werkt heb ik dat liever dan dat affiliate mij 10k levert en 100 uur voor werkt.

Dit is echt wat er mis is met de Affiliate Markt in Nederland. Als zelfs de Affiliate Marketeer van het grootste reisbureau van de BeNeLux er geen *piep* van snapt, hoe kan je dan normaal zaken doen.

Het is zo makkelijk allemaal:
1. Werkt de tracking
2. Komt er meer geld binnen dan eruit gaat
3. Welke kanalen werken het beste
4. Hoe kan ik (alle) kanalen het beste (samen) laten presteren

Gewoon meten, heel simpel want alles is te tracken.
 
S

smart79

Guest
#35
TD zei:
First cookie is een model dat de sale toekent aan degene die de eerste klik zet lijkt mij, dit heeft helemaal niets met kortingscode/cashbacks sites te maken. Het kan inderdaad toepasbaar zijn op bijv. een kortingscode website maar ook als een consument eerst bij petersreizenpalies.nl klikt en daarna bij hannkeswonderevakantiewereld.nl klikt gaat dit op... Of is dit anders? Dan moet Affilinet / Thomas Cook dit aangeven.
Dit wordt aangegeven voor korting publishers. Zoals ik zei, bij affili.net is het een interne term die zo gecommuniceerd naar korting publishers. Het gaat hier niet om de algemene term (FCC). Dus een kortingscode affiliate kan geen andere publisher model overschrijven.

TD zei:
Daarnaast bestaat er helemaal geen intensiever publishermodel, want je kan helemaal niet kijken hoeveel tijd en energie mensen steken in hun project. Rare aannames, het gaat helemaal nergens over. En boeit het in the end? Als een affiliate mij 100k kan leveren en daar 1 uur voor werkt heb ik dat liever dan dat affiliate mij 10k levert en 100 uur voor werkt.
Ook hier intepreteer je het verkeerd, kortingsites converteren vele malen hoger. Dat is gemakkelijker dan een niche site die 1% converteert. Dat is wat ik bedoel met intensiviteit. Dus het speelveld is daardoor eerlijker voor andere publishermodellen. Zeker geen rare aannames, maar juist goed doordacht.

TD zei:
Dit is echt wat er mis is met de Affiliate Markt in Nederland. Als zelfs de Affiliate Marketeer van het grootste reisbureau van de BeNeLux er geen *piep* van snapt, hoe kan je dan normaal zaken doen.
En bedankt! Spijtig dat je zo reageert, terwijl ik zeker genoeg successen behaald hebt die het tegendeel bewijzen. Zowel als publisher en als affiliate marketeer bij adverteerders, maar voel je vrij om te solliciteren en dan kunnen we zeker bekijken, wie er meer verstand heeft van affiliate marketing. Misschien leer ik nog iets ;-)

Verder wil ik het graag hierbij laten, want als het niveau deze kant op gaat, dan heb ik hier zeker niets te zoeken.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#36
Meneer Marèchal,
Heb eerst maar eens op Linkedin gekeken, want mijn eerste indruk was dat we bij de neus werden genomen. Hoewel iedereen op Linkedin natuurlijk ook 'alles' kan roepen ga ik toch maar uit van een band zijdens N.

Ik verwacht echt niet een foto van de man in het geel, maar als marketing deskundige weet u toch dat beeldvorming van groot belang is. Toch ?
En weet u als affiliate-adverteerder dat je niet direkt je samenwerkingspartners op tenen moet trappen. Toch ?
En toch doet u dat.
Al direkt.
Want de profielhandtekening, die velen hier toepassen om hun site te promoten, vertoont de weblink naar actiepromo . be al is de 'over ons' pagina weer anders dan de about . me . Teksten zijn identiek. En komt weer overeen met de sites op Linkedin.
In mijn optiek : niet slim.

Ik moet het hebben van mijn specifieke content, dus 'kom me niet aan boord' met kortingscode-sites die jullie toch - zij het voor minder - wel degelijk ondersteunen.
Inderdaad, Affili.net heeft betoogd dat door de FCC concurrentie cq trackingvervalsing niet kan voorkomen. Hiervoor in dit topic heb ik al aangegeven dat ze niet in staat zijn om de ip-nummers die ik heb opgegeven terug te vinden, maar wel nummers die ik niet heb geleverd.
Vind u het gek, dat ik dùs niet al te veel vertrouwen heb in uw methodiek ( Ù bent de opdrachtgever en dus verantwoordelijk).

2e allinea roept u ons toe : Zoals elke ondernemer/bedrijf moet er uiteindelijk ook geld worden verdiend. En we gaven meer uit dan dat er binnenkwam. Dus we hebben gezocht naar een eerlijke model voor ons, voor onze partners en ook voor affili.net.

in de 4e allinea : Verder hebben we de vergoedingen omhoog gegooid (met 30%) om affiliates tegemoet te komen in hun E-CPC.
Het één bijt het ander.

allinea 3 : Wij ontdubbelen enkel en alleen op email, SEA generic, direct partners/affiliates en ReTargeting op Postclick. We ontdubbelen op cookies, maar meten door op IP met de techniek van Affili.net.

allinea 4: We ontdubbelen niet op SEA brand, SEO, direct, social, Views of op Ads op onze site
Hiervoor heb ik het al aangehaald, feitelijk interesseert het ons in het geheel niet met wat voor "meet-speeltjes" een adverteerder, of een netwerk, werkt. Wanneer we maar een faire opbrengst per geleverde click ontvangen.
Vermoedelijk door de door jullie veroorzaakte complexiteit raken jullie de gegevens kwijt, en krijg ik andere ip-nummers op mijn conto dan die ik heb doorgestuurd.
En dan gaat dat prachtige verhaal geheel verloren.

slot-allinea: P.S. Overigens het idee om een publisher vereniging op te zetten is zeker een overweging waard, aangezien dit jullie positie versterkt.

allinea 6 : En de grotere publishers blijven technisch innoveren en worden ook steeds beter in het binnenhalen van meer orders.
En daarmee geeft u al direkt het antwoord op de vraag.
[1]. Er is té veel diversiteit tussen publishers waardoor belangen uiteen lopen
[2]. Er zijn combi's tussen publishers en adverteerders
[3]. Er zijn publishers die ook in dienst zijn van netwerken
[4]. Er zijn publishers die ook in dienst zijn van adverteerders
[5]. Er zijn ..... vul maar in.

Ik had ooit interesse in Neckermann gegeven het feit, dat hoteliers uit mijn reisleider - verleden ook via Neckermann te boeken waren. Daarbij is mijn instelling een zo perfect mogelijke reisbestemming voor mijn bezoeker. En niet een kortingscode voor een bestemming in 'the middle of nowhere'.

Heb door uw bijdrage hiervoor niet de indruk gekregen dat Neckermann/ThomasCook echt wel interesse heeft in de vakantie-markt. Wat ik hieraan over houdt is een voorkeur voor kortingscode en voor 'groot'.
Is wederom de beeldvorming van de man in het gele pak, zorvuldig heel veel noteren op een papierblok in de sauna, ooit geprobeerd?, en aan het einde van de reclame-promo z'n blok in het water gooit.
Zullen de ip-nummers wel zijn.
In sommige Arabische landen noemt men zoiets een 'Fata Morgana'.
 

TD

Nieuw lid
25 jul 2010
90
0
0
www.goedkoper.com
#37
Van Affilinet.
- Kortingscode en cashback websites zijn toegestaan na overleg met de adverteerder en onder de volgende voorwaarden:
- We meten sales op basis van first cookie count.

Dat zegt helemaal niets over de verdere voorwaarden zoals jij deze nu beschrijft. Als het niet om de algemene term gaat moet je hem ook niet gebruiken als Adverteerder / Netwerk zijnde. Het is gewoon heel simpel, het is FCC, LCC, Conversie Attributie, Ontdubbeling vooraf/achteraf op kanalen X, Kortingscode Sites kunnen kanalen X (bijv. affiliates, SEA, Direct) niet overschrijven, mensen met blauwe ogen krijgen altijd voorrang op sales, etc.. Zo maak je iets transparant.

Schrijf gewoon uit hoe een sale tot stand komt, welke kanalen er mee gemoeid zijn, op welk instappunt er ontdubbeld wordt, etc.

Als ik een kortingscode site zou hebben zou ik nu niet weten of mijn sales worden ontdubbeld (want dat is het) als er al bij een andere affiliate is geklikt (ja, maar dat heb je nu pas op het forum gezegd), maar ook wanneer iemand hiervoor al de nieuwsbrief van Thomas Cook heeft geklikt, of een Adwords advertentie, etc. Er staat nu gewoon FCC (wat niet de term is zoals we die kennen ofzo) maar dat alleen voor kortingssites?

Punt 2:
Het maakt niet uit dat de conversie hoger is bij een kortingssite. Iedere publisher is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes met wat voor markt die aan de slag gaat. Prima dat reisvergelijkers (oid) een hogere vergoeding krijgen maar het is dus niet per definitie eerlijker of intensiever, het zijn echt gewoon belabberde woordkeuzes. En het is niet goed doordacht want het heeft maar met 1 ding te maken, wie brengt meer brood op de plank. Op basis daarvan moeten afwegingen gemaakt worden. Een goede balans is prima, omdat je mensen tevreden moet houden en zo van beide kanten het meest optimale resultaat kunt behalen. Het is niet eerlijker of intensiever, het is gewoon de juiste balans die aan het einde van de rit het meeste geld in het laatje brengt.

Stel he: Als je met een kortingspartij samenwerkt die in een jaar tijd 5 miljoen omzet voor je kunt genereren maar wel op basis van LCC, en je werkt met 100 reissites samen die in een jaar tijd 2 miljoen voor je doen, dan is de keuze toch snel gemaakt.

Het probleem is alleen dat we in Nederland niet doormeten omdat de keuzes op basis van ethiek worden gedaan (ervan uitgaande dat "content"sites meer moeite moeten doen voor hun sales). En omdat de weg naar een sale nu niet transparant is durven veel partijen niet te investeren. Lijkt me niet dat iemand ooit gaat investeren in iets waarvan die niet weet of de afkeur 25% of 70% achteraf wordt.

Mijn excuses voor die opmerking, had ik netter moeten brengen misschien. Ben alleen nog wel van mening dat wat je zegt niet klopt. Het solliciteren sla ik even over aangezien ik geen heil meer zie in de Affiliate Markt in Nederland (mocht duidelijk zijn :) ).
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#38
@TD:
maakt niet meer uit, hij is ondertussen van het forum gevlucht. Is nu "gast".
Ik wil toch een persoonlijke reactie geven van mijzelf en niet zozeer vanuit Neckermann of Affili.net.
Wilde wel iets zeggen maar toch ook weer niet.
En vergat dat hij dan toch nog altijd Neckermann / ThomasCook vertegenwoordigt.
Gaat en blijft gaan om de beeldvorming.
 
#39
ouwesmurf zei:
@TD:
maakt niet meer uit, hij is ondertussen van het forum gevlucht. Is nu "gast".
Ik wil toch een persoonlijke reactie geven van mijzelf en niet zozeer vanuit Neckermann of Affili.net.
Wilde wel iets zeggen maar toch ook weer niet.
En vergat dat hij dan toch nog altijd Neckermann / ThomasCook vertegenwoordigt.
Gaat en blijft gaan om de beeldvorming.
10 tegen 1 dat het er eentje was/is die alles voor dat bedrijf regelt - de keuring verzorgd en tegelijkertijd zelf OOK affiliate is.
Niet problemen met netwerken of lastige adverteerders maar kapiteins met 2 petten op zijn de nagel aan de kist van affiliate
 

TD

Nieuw lid
25 jul 2010
90
0
0
www.goedkoper.com
#40
Wel een beetje overdreven reactie van Smart79. Het was misschien niet heel netjes van mij, maar de wereld vergaat toch ook niet. Is er eindelijk eens een goede discussie hier... zonde.