MaxICT: 13% goedkeuring.

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#1
Iemand ook zulke extreem lage percentages? Reden voor de afkeuring wordt nimmer gegeven. Wij wachten op een antwoord van hen op dit moment, intussen dacht ik hier wat andere meningen te peilen.

Inmiddels hebben wij een rating systeem gemaakt waarbij wij automatisch elke sale verwerken. Afkeuringen zonder reden tellen hierbij mee, dus geen annuleringen e.d..

Winkels met een rating lager dan 10% eindigen bij ons op de wall of shame.
 
B

Beachboy

Guest
#2
Meneer Max is zo te zien op hun website dikke vriendjes met o.a. Kelkoo en Vergelijk.nl.
Dan weet je meteen waar je sales naar toe zijn gegaan. 8)
Als een adverteerder de adressen van andere affiliates op hun website plaats, dan zou ik er al niet eens aan beginnen.
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#3
Beachboy zei:
Meneer Max is zo te zien op hun website dikke vriendjes met o.a. Kelkoo en Vergelijk.nl.
Dan weet je meteen waar je sales naar toe zijn gegaan. 8)
Als een adverteerder de adressen van andere affiliates op hun website plaats, dan zou ik er al niet eens aan beginnen.
Goed punt. Echter met onze nieuwe rating - zichtbaar voor klanten - zullen de klanten eerder van een concurrent van hen gebruik maken.

Ik weet echter, ook als programma houder, dat Kelkoo het verplicht stelt bij een lage maandelijkse abonnementsvorm de banner te plaatsen. Dit heeft niet met affiliatemarketing te maken, maar met de CPC van de vergelijkingssite. Bij Vergelijk zal dit ook zo kunnen zijn.
Kelkoo zal dus i.i.g. geen affiliate zijn.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#4
MaxICT hebben we een tijd geleden er al afgegooid. Een afkeuring van nagenoeg 100% kan natuurlijk nooit.

Wordt eens tijd dat de netwerken zulke adverteerders gaat bannen. (dus ook de grotere adverteerders die schaamteloze hoge afkeuringspercentages hebben)
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#5
fgielen zei:
MaxICT hebben we een tijd geleden er al afgegooid. Een afkeuring van nagenoeg 100% kan natuurlijk nooit.
Zeker niet als blijkt dat consumenten bij ons verhaal komen halen omdat de verkopen gewoon op normale manier tot stand zijn gekomen. Toch fijn als je allemaal 'vertegenwoordigers' de 'weg' op kunt sturen zonder hen de commissie uit te keren. Zulke werknemers zoek ik ook nog voor onze voedingssupplementen, die wil ik in de drogist hebben ;-)

fgielen zei:
Wordt eens tijd dat de netwerken zulke adverteerders gaat bannen. (dus ook de grotere adverteerders die schaamteloze hoge afkeuringspercentages hebben)
Helemaal mee eens.
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#6
Okay. Vandaag bericht retour ontvangen dat het toch hun (software) fout is geweest en dat zij met terugwerkende kracht alle afgekeurde commissies alsnog goedkeuren... voor 50% !?!

Op zich goed nieuws natuurlijk, maar toch, 50% is geen 100%;-)
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#7
misschien moeten de netwerken naast cookietijd, commissies ook maar het afkeur percentage gaan vermelden. Open omdat het blijkbaar moet.

Ben trouwens wel benieuwd wat het afkeur percentage per branche is. Iemand daar gegevens over?
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#8
Okay....

De geschiedenis herhaalt zich. Vorige keer eindigde deze discussie met een bericht van hen:
het was onze fout die het probleem met de transacties heeft veroorzaakt. onze excuses hiervoor. Wij hebben contact
opgenomen met tradetracker en zijn tot de conclusie gekomen dat de beste oplossing is om alle afgekeurde transacties binnen
de desbetreffende periode alsnog voor de helft te vergoeden. Wij wachten op dit moment nog op de naslag die tradetracker
hiervan maakt. zodra wij deze hebben ontvangen kunnen wij u het geld overmaken.
Kortom: Hun fout, 50% uitbetalen. Dat's makkelijk geld verdienen voor programma's.

Nu hebben we wederom allemaal afkeuringen voor goede sales, we dachten dat we er vanaf waren, maar helaas.

Bij ons gaan ze er nu uit, ik hoop dat anderen zich bewust zijn van hoe het hier dus gaat.
Omdat wij 100% vd sales kunnen tracken, weten wij altijd wat wel en niet terecht wordt afgekeurd. Niet iedereen heeft hier inzicht in,
wees dus op je hoede!
 
12 jul 2012
287
0
0
#9
Dykwia zei:
Okay....

De geschiedenis herhaalt zich. Vorige keer eindigde deze discussie met een bericht van hen:
het was onze fout die het probleem met de transacties heeft veroorzaakt. onze excuses hiervoor. Wij hebben contact
opgenomen met tradetracker en zijn tot de conclusie gekomen dat de beste oplossing is om alle afgekeurde transacties binnen
de desbetreffende periode alsnog voor de helft te vergoeden. Wij wachten op dit moment nog op de naslag die tradetracker
hiervan maakt. zodra wij deze hebben ontvangen kunnen wij u het geld overmaken.
Kortom: Hun fout, 50% uitbetalen. Dat's makkelijk geld verdienen voor programma's.

Nu hebben we wederom allemaal afkeuringen voor goede sales, we dachten dat we er vanaf waren, maar helaas.

Bij ons gaan ze er nu uit, ik hoop dat anderen zich bewust zijn van hoe het hier dus gaat.
Omdat wij 100% vd sales kunnen tracken, weten wij altijd wat wel en niet terecht wordt afgekeurd. Niet iedereen heeft hier inzicht in,
wees dus op je hoede!
Een cancel na de transactie kun je tracken?
Maar inderdaad belachelijk, ook dat verhaal van fout in het systeem en dan de helft betalen ???
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#10
PeterH zei:
Dykwia zei:
Okay....

De geschiedenis herhaalt zich. Vorige keer eindigde deze discussie met een bericht van hen:
het was onze fout die het probleem met de transacties heeft veroorzaakt. onze excuses hiervoor. Wij hebben contact
opgenomen met tradetracker en zijn tot de conclusie gekomen dat de beste oplossing is om alle afgekeurde transacties binnen
de desbetreffende periode alsnog voor de helft te vergoeden. Wij wachten op dit moment nog op de naslag die tradetracker
hiervan maakt. zodra wij deze hebben ontvangen kunnen wij u het geld overmaken.
Kortom: Hun fout, 50% uitbetalen. Dat's makkelijk geld verdienen voor programma's.

Nu hebben we wederom allemaal afkeuringen voor goede sales, we dachten dat we er vanaf waren, maar helaas.

Bij ons gaan ze er nu uit, ik hoop dat anderen zich bewust zijn van hoe het hier dus gaat.
Omdat wij 100% vd sales kunnen tracken, weten wij altijd wat wel en niet terecht wordt afgekeurd. Niet iedereen heeft hier inzicht in,
wees dus op je hoede!
Een cancel na de transactie kun je tracken?
Maar inderdaad belachelijk, ook dat verhaal van fout in het systeem en dan de helft betalen ???
Ja, we geven cashback bij dit project. Klanten komen dus in 100% vd gevallen verhaal halen als dat niet doorgaat terwijl ze gewoon een succesvolle aankoop hebben gedaan..
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#11
Kijk, het schijnt toch enigszins een bekend verhaal te zijn, hierbij een gedeeltelijke reactie van het netwerk:

"Hierbij is het ook niet de bedoeling dat adverteerders geldige sales gaan afkeuren zonder zelf een geldige reden te geven. Er is al rondom deze kwestie al enig contact geweest met de adverteerder en dat zal ik zo snel mogelijk weer verder oppakken. "

Er is al contact hierover geweest? Ongelooflijk....


Sidenote: Wij zoeken ook nog affiliates voor enkele projecten, wie wil tegen 100% commissie promoten? (we keuren dan alleen wel alles af).
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#12
Wow, dit is nog steeds gaande. Telkens als wij erom vragen zit het netwerk in gesprek met MaxICT om samen tot een oplossing te komen.

Uiteraard zijn ze er bij ons al lang uit: bij het netwerk hebben ze denk ik een bed neergezet, ze 'zitten' daar inmiddels enkele weken.