Nieuw: Shoemixx.be start affiliatecampagne

6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#1
Shoemixx is dé online schoenenwinkel voor dames, heren en kids. Makkelijk, snel en voordelig schoenen bestellen? Dat kan bij Shoemixx.be. Shoemixx biedt een grote en gevarieerde collectie merkschoenen aan en speelt in op de laatste trends, maar vertegenwoordigd ook de all time favourites.

De USP?s van Shoemixx:
* achteraf betalen
* spaar voor kortingen
* gratis verzend en retour service
* telefonisch bestellen
* laagste prijs
* voor 20u30 bestellen, volgende dag in huis.

Vergoeding:
Er geldt een introductievergoeding van 7% per sale t/m 31 oktober

Meld je direct aan: http://register.daisycon.com/nl/programinfo/?program_id=3337
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Even voor de zekerheid :
wanneer de klant achteraf gaat betalen en de bestelling doet via de telefoon, hebben jullie daarvoor een speciale coekie-mixx geregeld ? :)
 
S

svteg

Guest
#7
Lekker naïef van Daisycon om de USP's 1 op 1 over te nemen en te gebruiken om deze campagne te promoten, affiliates zien helemaal niks terug van telefonische bestellingen, ik moet de eerste affiliate nog tegenkomen die op zijn of haar affiliate website gaat zetten dat er telefonisch besteld kan worden bij de betreffende merchant..

Een USP richting affiliates zou zijn dat er juist niet telefonisch besteld kan worden. Iets met vloeken in de kerk..
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#10
@Oeroek: dat doen ze helemaal niet.
Precies, dat is mij wel duidelijk. Daarom noemde ik eerder in dit draadje al het punt dat de adverteerder op deze manier (gedeeltelijk) gratis kan adverteren. Behalve misschien als de CPS op de online bestellingen ter compensatie omhoog gaat.

De reactie van Daisycon daarop was dat er een CPS van 7% is. Ik vraag me nu dus af hoe Daisycon dat voor zich ziet wat betreft die telefonische bestellingen.
 
S

svteg

Guest
#11
Wat wil je nou horen Oeroek? Hier valt voor Daisycon niks aan recht te breien.. een ongelukkige promotie richting de affiliates, that's it.
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#12
Wat ik eigenlijk wil horen is hoe een netwerk omgaat met adverteerders die telefonisch bestellen op hun site hebben staan. Is het inderdaad een ongelukkige promotie? Kan gebeuren. Als de conversie laag is zullen affiliates de adverteerder laten liggen en komt er automatisch selectie. Maar dat leidt misschien ook tot een teleurgestelde adverteerder en daar worden we geen van allen wijzer van.

Het kan ook een bewuste actie zijn omdat de adverteerder nu eenmaal wil dat klanten telefonisch kunnen bestellen. In dat geval vraag ik me vooral af hoe dit uitwerkt in de beloningsstructuur. Ik kan me best voorstellen dat bekend is welk percentage telefonisch besteld zodat ze de vergoeding voor online verkopen evenredig kunnen vergroten. En ook hier geldt natuurlijk dat een adverteerder zich uit de markt kan prijzen doordat via het telefonisch bestellen niet alles gemeten wordt en de conversie voor affiliates kan tegenvallen.

En misschien is het wel mogelijk om te meten. Je zou je kunnen beperken tot een aantal top affiliates en die elk een eigen telefoonnummer kunnen geven op de site zodat ook telefonische bestellingen te volgen zijn. Een andere mogelijkheid zijn individuele kortingscodes die je per telefoon kan doorgeven maar gekoppeld zijn aan een affiliate. Je zou ook 1 telnr kunnen maken dat getoond wordt als de bezoeker via een affiliaite komt waarbij in het protocol van dat telnr staat dat de telefoniste vraagt naar een code die duidelijk op de website staat en die verbonden is met een affiliate.

Allemaal niet echt perfect maar wel iets om over na te denken als je een succesvolle affiliate campagne wil opzetten met een shop die telefonisch bestellen hoog in het vaandel heeft. Want uit zichzelf gaat het niet draaien vermoed ik en mede daarom schakelt een adverteerder een netwerk in.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#13
@oeroek:
En misschien is het wel mogelijk om te meten. Je zou je kunnen beperken tot een aantal top affiliates en die elk een eigen telefoonnummer kunnen geven op de site zodat ook telefonische bestellingen te volgen zijn.
Is al geweest. Heb er ook aan meegedaan. Ik meen met Tradedoubler. Per affiliate een apart telefoonnummer te promoten.
Maar is en blijft een cross-selling tussen internet en telefoonmedium, internet vraagt om snelle aktie, telefoon is op de tijd die het je uitkomt, danwel de nood hoog is. En geen van beide argumenten pasten destijds in het plaatje van de adverteerder, ook volledig begrijpelijk. ;)

In dit geval, zoals svteg ook aangeeft, heeft de betrokken schrijver/ster zich vergist in de doelgroep.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#14
Onder andere Testaankoop heeft in België aparte telefoonnummers per affiliate en ik moet zeggen dat er via telefoon meer leads waren dan via de website. De vergoeding lag ook wel lager maar je hebt tenminste iets aan een telefonische sale.
 
19 dec 2008
52
0
0
#15
Hallo allen,

De mogelijkheid om telefonisch te kunnen bestellen is inderdaad niet direct een USP voor affiliates. Degene die dit bericht heeft opgesteld heeft daar waarschijnlijk niet bij stil gestaan.

Voor ons heeft het ook de voorkeur als adverteerders een landing page hebben zonder telefoonnummer of andere zaken die de online conversie negatief kunnen beïnvloeden.

Wij raden adverteerders dan ook altijd aan om voor affiliates een zo conversiegericht mogelijke pagina in te zetten zonder telefoonnummers of andere escapes. We zien gelukkig steeds meer adverteerders die dit ook doen. Een mooi voorbeeld is Nuon die speciaal voor publishers landing pages laat ontwikkelen.
Helaas is dit om verschillende redenen niet altijd mogelijk voor sommige adverteerders.

We zullen nog met Shoemixx.be bekijken welke mogelijkheden er zijn om te voorkomen dat affiliates orders mislopen door telefonische bestellingen en hier ook jullie suggesties hier in mee nemen.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#16
Goeie reaktie Laurens, misschien een idee om shoemixx.NL ook hierin te betrekken :
"Telefonisch bestellen van 09.00 tot 20:30 uur"

Dat er kontakt kàn zijn per telefoon is in mijn optiek a. niet te voorkomen, b. soms vertrouwenwekkend en c. soms best wèl ondersteunend. Maar telefonisch bestellen zou ook "telefonische helpdesk" kunnen zijn. Kunnen we ook een klant kwijtraken, maar is minder prominent imho.
Draai momenteel "overuren" met een nederlandse schoenwinkel, die op de frontpagina alleen maar een verwijzing naar de contactpagina heeft, en dáár zowel fysieke vestiging èn uitgebreide telefoonopties biedt. Hetgeen mijn omzet dus niet 'bijt".

En klaarblijkelijk levert hen het affiliatekanaal dermate veel op, dat een promotie van de eigen telefoon niet nodig is
(..)
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#17
thx voor de reaktie. Het helpt ons allemaal (Adverteerder, netwerk en affiliate) als we een campagne starten waar we allemaal aan verdienen. En dat betekent ook aanpassingen maken als het affiliate kanaal gebruikt wordt.