Regelmatig geen registratie leads

Jenl

Nieuw lid
24 jun 2011
10
0
0
#1
Heb jullie dat ook regelmatig : een campagne geeft totaal geen leads/sales, je probeert het zelf eens (achterlaten mailadres) en je komt tot de vaststelling dat er niks wordt geregistreerd. Ik heb dat dus veel voor :mad:

Nog iemand ervaring ? (zowel Tradetracker als Daisycon)
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#2
Beste Jhonny,

Zou je ons per ticket of per email op de hoogte stellen bij welke campagne je dit probleem ervaart? We willen graag bekijken of er iets niet goed staat in de campagne en wat er aan de hand kan zijn. Kan je tevens de gebruikte link er in toevoegen?

Alvast dank.

Met vriendelijke groet,

Seger Geerars
Team Manager Publisher Management
 

Bram

Nieuw lid
22 apr 2011
43
0
0
#3
Ik had het onlangs voor met de campagne van The Fab Shoes BE/NL. Geen enkele lead terwijl ik anders voor dergelijke campagnes verschillende leads haal.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#4
Bram zei:
Ik had het onlangs voor met de campagne van The Fab Shoes BE/NL. Geen enkele lead terwijl ik anders voor dergelijke campagnes verschillende leads haal.
Idem; Mail gedaan naar Daisycon en naar Marko en gewoon geen reactie. Schandalig. Stel dan ook voor dat iedereen mailt naar
C.Kregting@daisycon.com
m.dobroschelski@daisycon.com
 

Bram

Nieuw lid
22 apr 2011
43
0
0
#5
Ik heb op 01/02 als reactie op een ticket van 30/01 volgende reactie gekregen:

"Dank je wel voor je mail.

Ik heb de adverteerde over de tracking issue en zal je meer informeren zodra het probleem is opgelost."

Sindsdien niets meer vernomen.

Op 04/02 dan maar opnieuw gereageerd, zonder enige reactie.

Ze zouden wel mogen afkomen met een compensatie.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#6
Bram zei:
Ik heb op 01/02 als reactie op een ticket van 30/01 volgende reactie gekregen:

"Dank je wel voor je mail.

Ik heb de adverteerde over de tracking issue en zal je meer informeren zodra het probleem is opgelost."

Sindsdien niets meer vernomen.

Op 04/02 dan maar opnieuw gereageerd, zonder enige reactie.

Ze zouden wel mogen afkomen met een compensatie.
Als Daisycon echt in Belgie voet aan de grond wilt krijgen zullen ze toch anders moeten werken of ze gaan dezelfde richting uit als Tradedoubler ...
 
22 dec 2008
20
0
0
#7
Ik merk dit niet alleen bij Daisycon, maar bijvoorbeeld ook bij M4N en Zanox. Voorheen had ik zeer regelmatig leads en nu sporadisch. Als ik zelf iets bestel, dan merk ik dat dit niet wordt geregistreerd. Wordt het niet eens tijd voor een diepgaand onderzoek? Ik krijg langzamerhand het idee dat ik wordt beduveld...
 

Charly

Nieuw lid
1 mei 2012
2
0
0
#8
Hi,

Het is helaas niet alleen een idee...
Dat we beduveld worden is duidelijk..maarja bewijs het maar eens he ?

Wist ik maar wie er af en toe even de (sales) kraan dichtdraait. ( en dat bij meerdere netwerken)

Spreek ik graag even mee af, :mad:

Dus jongens en meisjes kom eens achter je toetsenbordje vandaan..hehe
 
9 mrt 2011
15
0
0
#9
Veel last van bij Zanox als maanden....Klopt geen .... van

Ook Anwb is de kraan nu dicht gedraait al een week of 3
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#10
mikeymike zei:
Veel last van bij Zanox als maanden....Klopt geen .... van

Ook Anwb is de kraan nu dicht gedraait al een week of 3
Zijn er recentelijk niet een heleboel programma's van de ANWB gestopt ???
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#11
SouthernLion zei:
Ik merk dit niet alleen bij Daisycon, maar bijvoorbeeld ook bij M4N en Zanox. Voorheen had ik zeer regelmatig leads en nu sporadisch. Als ik zelf iets bestel, dan merk ik dat dit niet wordt geregistreerd. Wordt het niet eens tijd voor een diepgaand onderzoek? Ik krijg langzamerhand het idee dat ik wordt beduveld...
Is al lang niet meer zo dat netwerk-clubs altijd de tracking doen, steeds meer - grotere - adverteerders hebben een eigen trackingclub, vaak gekoppeld aan een mediaburo wat er tussen zit. En volg je de wereld een beetje, dan weet je ook van toekenning aan bepaalde kanalen. Dan heeft een onderzoek volstrekt geen zin meer.
Kies je partners met zorg, en voldoen ze niet aan een minimum vergoeding, trek dan je plan ( waaronder 1 keer overleg met de adverteerder , soms kan dat helpen ).

Zijn er recentelijk niet een heleboel programma's van de ANWB gestopt ???
Rechtsboven staat nog immer een zoekmodule voor campagnes, zie daar alleen 4 items bij Daisycon staan, dan is de rest gestopt. Zo'n zoekmodule kun je ook zien als een "anwb", hebben ze je ooit de verkeerde kant uitgestuurd ? ( zo ja, is Aart verantwoordelijk ;) )
je moet er natuurlijk wel naar kijken en op lezen, ben je zelf voor verantwoordelijk 8)
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#13
Ik houd per merchant omzet en cpc bij. Als dit nul is dan gaan ze eruit. ALs dit laag is laat ik ze alleen staan als er geen alternatief is. Om de zoveel tijd zoek ik alle merchants die onder gemiddeld scoren, in vergelijking met andere merchants op dezelfde site. Daar doe ik onderzoek naar plaatsing, layout, merchant, etc en ga ik testen om de score van die merchant te verbeteren. Lukt dat niet dan zoek ik een alternatief, lukt dat wel dan gaat het gemiddelde omhoog en zal een andere merchant in mijn oogveld vallen.

Dit kost me veel minder energie dan bij de netwerken op zoek gaan naar problemen met tracking, e.d. Overigens, goed lopende programma;s gaan volgens mij regelmatig samen met actieve managers. Daarmee kun je mooie processen starten om je top scoorders te verbeteren. Hoe dan ook, deze punten kan ik beïnvloeden terwijl zoekwerk naar trackingproblemen in mijn ogen meestal eindigt in een black box.
 
12 jul 2012
287
0
0
#14
oeroek zei:
Ik houd per merchant omzet en cpc bij. Als dit nul is dan gaan ze eruit. ALs dit laag is laat ik ze alleen staan als er geen alternatief is. Om de zoveel tijd zoek ik alle merchants die onder gemiddeld scoren, in vergelijking met andere merchants op dezelfde site. Daar doe ik onderzoek naar plaatsing, layout, merchant, etc en ga ik testen om de score van die merchant te verbeteren. Lukt dat niet dan zoek ik een alternatief, lukt dat wel dan gaat het gemiddelde omhoog en zal een andere merchant in mijn oogveld vallen.

Dit kost me veel minder energie dan bij de netwerken op zoek gaan naar problemen met tracking, e.d. Overigens, goed lopende programma;s gaan volgens mij regelmatig samen met actieve managers. Daarmee kun je mooie processen starten om je top scoorders te verbeteren. Hoe dan ook, deze punten kan ik beïnvloeden terwijl zoekwerk naar trackingproblemen in mijn ogen meestal eindigt in een black box.
ja ik denk dat de trackingproblemen inderdaad het probleem van de merchant moet zijn, niet die van de publisher.
Slechte ecpc=exit.

Gaat alleen niet op als:
- je een compleet aanbod wilt
- je aangewezen bent op deze adverteerder

Als publisher probeer ik om deze reden ook niet afhankelijk te zijn van 1 adverteerder.
 
2 mrt 2009
183
0
16
#15
Ik zou altijd eerst even vriendelijk contact met ze opnemen en overleggen dat je van plan bent om eventueel te stoppen ivm een slechte ECPC. Hier willen nog wel eens verrassende gesprekken uitkomen.
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#16
Overleggen kan inderdaad nooit kwaad. Maar zonder actieve manager heb je daar niks aan, en dan heb je gewoon pech als je een volledig aanbod wilt voeren. Dan geef je gratis verkeer weg (ook al zet je deze merchant achteraan) of je accepteert dat je aanbod niet volledig is.