Reizen (kijke, kijke en - nog - nie kope)

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#1
Hoi,

Op mijn reizensites zijn momenteel veel geïnteresseerde kijkers (klikkers) naar reizen, maar in heel beperkte mate zijn dat ook kopers. Hebben jullie die ervaring ook?

Op één van mijn Nederlandse sites wil ik wat prominent een touroprator plaatsen die voldoet aan: bekend, populair, betrouwbaar en die redelijke tot lage prijzen hanteert. (Voor België voer ik naar tevredenheid Neckermann).

Ik denk een keuze maken tussen OAD en Sudtours. Wie zouden jullie aanbevelen? Of is er nog een partij die daaraan voldoet?

Karel
 

Trustweb

Nieuw lid
15 sep 2008
138
0
0
#2
Ik ken het verhaal kijken kijken en niet kopen...

Dat doet me ook denken vakantie in het buitenland, dat al die winkeliertjes etc zeggen
aa hollander... KIjken Kijken ... niet kopen....

Mijn voorkeur naar oad, zelf wel goede ervaringen mee gehad. Sudtoers nog niet echt gepromoot
 
9 jun 2008
118
0
0
#3
ik doe helemaal niks met reizen.......maar vraag me vanaf welke conversie een goede reis affiliate tevreden is? Of wat was voorheen goed en wat is deze zomer goed, als je kijkt naar conversie percentages van programma's van adverteerders in de reisbranche?
 

wonkel

Nieuw lid
3 sep 2008
148
0
0
#5
Ja, mensen vergelijken en zoeken dit jaar veel meer, in kliks zeker gelijk bij ons met vorig jaar, de sales nog niet helemaal, wel meer verkoop losse tickets tot nu toe. Verwacht dit jaar wel veel van de last minutes, meeste mensen willen toch op vakantie alleen dan goedkoper.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#7
Vincent Heidinga zei:
In het verleden zondag de klikkers en boekers, laatste weken is het echter zondag de klikkers en maandag de boekers
Is niks nieuws. Volgens mij worden veel boekingen van georganiseerde reizen pas verwerkt als het kantoor op maandag open gaat. Een hele lading boekingen komt altijd op maandagochtend net na het begin van de werkdag binnen.
 
20 nov 2007
50
0
0
www.qinc.nl
#8
@PJ
Kan wel zijn, maar voor de stats van de transactie zoals wij die zien bij de netwerken geldt direct na het maken van de boeking. (in ieder geval bij de programma's die ik gebruik)
 

RickV

Nieuw lid
2 dec 2007
37
0
0
#9
Hou het nieuws en de travelblaadjes maar in de gaten... Bekend verschijnsel dit jaar :)

We zullen zien wat er eind mei/begin juni gebeurd als het vakantiegeld wordt gestort.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#10
Vincent Heidinga zei:
@PJ
Kan wel zijn, maar voor de stats van de transactie zoals wij die zien bij de netwerken geldt direct na het maken van de boeking. (in ieder geval bij de programma's die ik gebruik)
Dan zie je andere dingen dan ik. Ik weet ook niet over wat voor volume je het hebt: waarschijnlijk valt het niet eens op als er in het weekend maar twee boekingen binnenkomen en op maandag nog een. Bij hoge(re) volumes zie je wel degelijk andere patronen.

Met name bij TT zie ik veel boekingen voor georganiseerde reizen (heb ik het niet over voor 100 euro naar de zon maar over dure rondreizen) op maandagochtend tegelijk binnenkomen. Zal er wel iets mee te maken hebben of een boeking automatisch verwerkt kan worden danwel of er preferenties/essenties zijn opgegeven die menselijk ingrijpen behoeven of dat er nog ergens achterna gebeld moet worden ofzo. Dat die boekingen allemaal op maandag tussen 9 en 10 worden gemaakt geloof ik in ieder geval helemaal niks van.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#11
Half maart startte bij mij een absolute dip. Medio april het dieptepunt, eind april ineens een aantal boekingen waarmee april toch nog redelijk ok eindigde. Nu begin mei wel weer wat. Vooral opmerkelijk dat rond maart en april het aantal kliks (cookies) enorm afnam, terwijl dit nu weer bijna zo hoog is als in januari en februari. Ik ben niet tevreden met het huidige resultaat; had er meer van verwacht. Mensen wachten wel erg lang..hopelijk rond mei idd weer een piek :)
 
9 jun 2008
118
0
0
#12
maar wanneer gaat 't slecht in de reisbranche? Is een (reis) programma goed als 't een gemiddelde Conversie Ratio van minimaal 1% heeft? of 1,5% of denk ik te hoog...?

Daar ben ik benieuwd naar, omdat ik geen flauw idee heb hoe dat gaat in de reisbranche. Aangezien als ik naar een vakantie ga zoeken, eerst 38 sites afstruin en niet gelijk boek.... Lijkt me een erg lastige markt!
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#13
Kasper Mid zei:
maar wanneer gaat 't slecht in de reisbranche? Is een (reis) programma goed als 't een gemiddelde Conversie Ratio van minimaal 1% heeft? of 1,5% of denk ik te hoog...?
Het is niet zozeer dat je te hoog denkt, maar je denkt te algemeen:
- de conversie varieert door het seizoen (er is een tijd waarin wordt gesnuffeld en een tijd waarin wordt geboekt voor de diverse vakantieperiodes)
- de conversie varieert per type product
- de conversie varieert per type site

En dan hebben we nog de kwaliteit van de site ook. Als je een beetje fatsoenlijke unieke content hebt en je kent het product dan kun je er behoorlijk wat aan doen om de conversie te verhogen. Heb je een startpaginakloon dan kun je alleen kijken welke aanbieder toevallig scoort voor het publiek dat je toevallig trekt. En dan natuurlijk hopen dat de bezoeker niet op nog tien van die lege sites terechtkomt voordat hij eindelijk eens boekt (middels andermans koekje).

In algemene zin kun je er dus niets over zeggen, behalve dat het beslist niet om tientallen procenten gaat.
 
9 jun 2008
118
0
0
#14
ah ok....maar op 't moment dat er geluiden komen vanuit de affiliates in de reisbranche dat het slecht gaat, neem ik aan dat 't vergeleken wordt met dezelfde periode vorig jaar?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#15
Kasper Mid zei:
ah ok....maar op 't moment dat er geluiden komen vanuit de affiliates in de reisbranche dat het slecht gaat, neem ik aan dat 't vergeleken wordt met dezelfde periode vorig jaar?
Dat laatste mag je hopen, maar ik betwijfel of zo'n reële vergelijking wordt gemaakt. We zitten nu in een typische tussenperiode: de vroege boekingen voor de zomer (de hausse van dec/jan als de vakantieperiode bekend is) is achter de rug, de boekingen voor de diverse voorjaarsvakanties zijn grotendeels achter de rug en voor last-minutes in de zomer is het nog te vroeg.

Het is dus in het algemeen een rustige periode, waarin je mooi kunt werken aan lange termijndoelen en het op orde brengen van zaken voor het last-minute seizoen. Maar voor de tijd van het jaar is de omzet hier in ieder geval helemaal niet zo slecht. Er zit zelfs een leuke groei in.

Je kunt je ook afvragen wat de betekenis van het geklaag van affiliates in de reisbranche is. Wellicht verliezen ze gewoon marktaandeel of blijkt het trucje van vorig jaar dit jaar niet meer te werken?

Het internet blijft zich immers ontwikkelen. Waar hotelsites eerst alleen lijsten met prijzen en amenities hadden, kwamen er later foto's bij. Inmiddels heb je ook al een substantiële hoeveelheid user reviews nodig, een kaart waarop je kunt zoeken en ga zo maar door. Wie de juiste stappen neemt groeit, de rest blijft achter. Misschien wel klagend over de crisis?
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#16
Groei? krijg net het onderstaande bericht binnen:

EyeforTravel's latest research estimates a 9.5% growth in the UK online travel market for 2009. Incredible growth for a recession.
Kijk zij zijn zeer positief over 9,5% groei, ik denk dat dat juist erg slecht is voor in elk geval onze markt (performance based en dan binnen reizen).
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#17
mdobro zei:
Groei? krijg net het onderstaande bericht binnen:

EyeforTravel's latest research estimates a 9.5% growth in the UK online travel market for 2009. Incredible growth for a recession.
Kijk zij zijn zeer positief over 9,5% groei, ik denk dat dat juist erg slecht is voor in elk geval onze markt (performance based en dan binnen reizen).
Dat zijn toch twee heel verschillende zaken: de groei van de totale markt en de groei die je zelf weet te realiseren? Als de online reismarkt met 9,5 procent groeit en je eigen groei is niet groter dan is er alle reden om je zorgen te maken: je staat stil of je hobbelt achteruit. Wat relevant is is hoeveel groei jij weet te realiseren ten opzichte van de markt.

Mij lijkt het niet zo slecht voor een crisis als de autonome groei die je weet te bereiken (het extra marktaandeel dat je pakt) nog eens een boost van 9,5 procent krijgt door de groei van de totale markt. Toch een mooie boost vergeleken bij een krimpende markt. Al zie ik daar ook wel de voordelen van, want een shake out is altijd mooi meegenomen als je zelf een leuke oorlogskas hebt en goed hebt geanticipeerd op de ontwikkelingen.
 
31 dec 2008
9
0
0
madwindsurfing.nl
#18
Laatst was in het nieuws dat veel Nederlandsers op vakantie gaan. Het groote verschil met dit jaar is dat men kiest voor een ander type vakantie.

De luxe vakanties zullen eerder uitgesteld worden, meer mensen gaan met de auto op vakantie (veel naar Frankrijk) en er blijven meer mensen in eigen land. Als affiliate moet je dus ook goed kijken in welke reisbranche jij je site hebt.

Check deze interessante info maar is. Google Insight:

http://google.com/insights/search/#q=vakantie%20duitsland%2Cvakantie%20belgie%2Cvakantie%20frankrijk%2Cvakantie%20italie%2C%20vakantie%20nederland&geo=NL&cmpt=q