RMC Automatiseringsdag

Dani

Nieuw lid
11 dec 2008
54
0
0
#1
Ik weet niet of er veel affiliates of andere bezoekers van dit forum aanwezig waren op de RMC Automatiseringsdag, maar ik heb hier toch best het e.e.a. opgestoken (onverwachts overigens).

Het was een relatief kleinschalige beursvloer waar wel een hoop mensen met verstand van zaken aanwezig waren (onder andere de topsprekers aan het einde van de middag). Natuurlijk kwam ik alleen even kijken naar de stands van TradeTracker/Paxz en Cleafs, de laatste bleek overigens geen stand te hebben?? Dit verbaasde mij eigenlijk, tot het moment waarop ik besloot naar de presentatie van Dhr. Henk Jan Bijmolt te gaan luisteren.
Wat een in-en-in trieste vertoning. Het spijt me het zo crue te verwoorden, maar ik vond het ronduit belachelijk te zien dat een dergelijk netwerk zich online altijd heel groots presenteert, en een half uur presenteren niet weet waar te maken. De presentatie duurde 10 minuten, was ontiegelijk saai, bevatte weinig relevante informatie voor affiliates die nog niet minstens een jaar actief zijn (en die waren er voornamelijk) en bovendien werd de gestelde vraag (dat het er maar één was verbaasde me trouwens) niet volwaardig beantwoord. Als je het mij vraagt een dikke anti-reclame en ik zou zeggen; huur een professional in die vertrouwen creëert in je bedrijf(snaam).

Gelukkig was er ook een wél nuttige presentatie en dat was die van Dhr. van Bergen icm. Dhr. Gras (huurtent.nl). Een erg goed samenspel tussen de visie van een netwerk en die van een affiliate. Er werd na afloop (tijdens de borrel) veel gesproken over de bij veel mensen geopende ogen. Een goede uitleg van de basis, die echter wel interessant bleef zonder te diep op de verschillende onderwerpen in te gaan. Goed voorbereid en wat mij betreft een dikke pluim.

De borrel was gezellig, iets te kort naar mijn mening maar dat halen we maandag/dinsdag in op de borrel en affiliatedag :D

Reden van dit topic is overigens niet alleen om mijn mening te uiten, maar ben ook zeer benieuwd naar andere bezoekerservaringen!
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
De afstand tot die bijeenkomst was voor mij sowieso te groot, daarnaast , de titel is automatiseringsdag. Wetende dat heel veel affiliates zelf zeker niet programmatisch bezig zijn, klinkt dit ook meer als bedoeld voor de profi's, die in dienst zijn van aff.bedrijven ( 4people,no search,ilse media, ) , de netwerken en de grotere mediaburo's.

Wat was dan je verwachting ? Lijkt mij dat een presentatie technisch zal zijn, maar ik hoor graag van je, graag iets concreter, wat er dan wel was. Ben daar wel benieuwd naar. 8)
 

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#3
@oudesmurf, De naam automatiseringsdag bestaat al 10-15 jaar en dekt de lading niet meer. Waar het vroeger inderdaad ging om de papierwinkel van reisbureaus te verminderen gaat het nu vooral om het online reizen verkopen. Daarbij lag de focus deze keer op affiliate marketing. Voor affiliates dus zeker interessant deze keer.

@Dani, ook ik zat bij de presentatie van Cleafs, en was ook niet erg enthousiast (ik doe het hem overigens niet na). Maar ik denk dat het tempo voor de doelgroep wel goed uitpakte. Dat zag je ook aan de vragen achteraf, de interesse was zeker gewekt bij de toehoorders. Bij dit soort evenementen vergis je je vaak in het niveau van de toehoorders uit de reisbranche, voor hen is het allemaal erg nieuw. Gemengde gevoelens dus.
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#4
Niet vergeten dat RMC bijeenkomsten gericht zijn op de reisbranche vanuit hun perspectief. Affiliate Marketing is voor hun slechts een kanaal. Van oudsher is alles wat met computers te maken heeft simpelweg automatisering.

Als je het gemiddelde publiek van een RMC bijeenkomst naar de Affiliatedag zou sturen, vrees ik dat een groot deel er niets van snapt.

Marcus / 7IP
 

mrgbv.eu

Nieuw lid
12 dec 2007
504
0
0
www.adfiliate.nl
#5
7IP zei:
Als je het gemiddelde publiek van een RMC bijeenkomst naar de Affiliatedag zou sturen, vrees ik dat een groot deel er niets van snapt.
Dat is het inspirerende aan de reisbranche. Er zitten nog veel 'oude' mensen maar ook veel 'jonge honden' met ongelooflijk veel kennis. Aan ons de uitdaging de 'oude' mensen te overtuigen van onze enorme toegevoegde waarde. Maar wel stap voor stap. Daarom is de Automatiseringsdag een zeer effectief middel, waarvoor hulde. Je ziet dat er elke keer grote belangstelling is voor deze bijeenkomsten vanuit de reisorganisaties.
 

mrgbv.eu

Nieuw lid
12 dec 2007
504
0
0
www.adfiliate.nl
#6
De sheets van de sprekers zijn te vinden op http://www.reisrevue.nl/achtergrondverhalen/id/1464/presentaties_rmc_online.html?utm_source=affiliate-forum&utm_medium=website&utm_content=&utm_campaign=Reisrevue.mail+522
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
Er zitten nog veel 'oude' mensen maar ook veel 'jonge honden' met ongelooflijk veel kennis. Aan ons de uitdaging de 'oude' mensen te overtuigen van onze enorme toegevoegde waarde.
Patrick, ik had je eigenlijk willen vragen hoe je dat met die 'oude'mensen precies bedoelt, maar je tip van de sheets van de sprekers maakt veel goed! Dat zouden veel meer organisaties moeten doen, alvast een schot voor de boeg mbt affiliatedag . Deze ga ik alvast lezen. ;D
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
Moet het toegeven ( van harte hoor ) , heb in ieder geval het zeer leesbare referaat van Rik al gezien en gelezen, dus je hebt gelijk.
Toch zou ik een pdf kunnen waarderen, kun je nog even gemakkelijk iets naslaan en vergelijken, en wanneer iemand z'n toespraak voorbereid staat het vaak toch al op papier en is een pdfje redelijk te doen. :)
 
#10
Ik ben ook bij de presentatie van Cleafs geweest.
Afgezien van hoe het gebracht wordt, was ook de insteek die Cleafs had een vreemde en verkeerde.
In een zaaltje met veel redelijk onervaren mensen waar het affiliate marketing betreft, moet je mijns inziens niet een verhaal houden over een reisorganisatie als affiliate, waar bij je op de bedanktpagina of in de bedanktmail een affiliate adverteerder plaats. ???
Het was veel beter geweest om kort en schematisch affiliate marketing uit te leggen en vervolgens een succescase te behandelen uit te reisbranche, wat de doelgroep bij die sessie begrijpt.
 
27 mrt 2009
200
0
0
#11
@Thomas

ben blij te horen dat ik niet de enige was die tenenkrommend in de zaal zat. Wat een afgang zeg. Laat die gasten alsjeblieft niet meer ergens spreken, dat is zeer slechte reclame voor je event. En hoewel het RMC gratis toegangkelijk was, was het toch een enorme afknapper voor veel bezoekers en heeft het ook een slechte uitstraling gehad op het gehele event. Alsjeblieft dat Cleafs lekker thuislaten, en nooit meer laten sprekenmensen.