Sale notificaties bij DaisyCon?

6 sep 2006
653
0
0
#21
Wim zei:
Misschien is het script voor sommige mensen toch handig
en je kan het script alleen bepaalde dingen laten sturen, of meteen de data in een database laten stoppen of alleen goedkeuringen of met een bepaald subid dat je zelf geeft of ... vul zelf in wat je handig vindt.
Inderdaad, als je het script wat aanpast...

Was nog vergeten, ook het click-tijdstip moet worden omgezet. Plak daarvoor weer onder $mijn_email deze regel:

if(isset($_GET['ct'])){$_GET['ct']=date('d-m-Y H:i:s',$_GET['ct']);}
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#22
Precies, ik stop het ook direkt in een (tekst-) database en gelijk voor alle websites, wat nu nog niet kan.

@Niels:
Iedereen heeft met het maken van een script andere invalshoeken, al zou ik aanraden om ( maar beschouw het als opbouwende kritiek) :
[1] ietsje meer veiligheid in te bouwen, alles wat je met GET krijgt toegevoerd hoeft niet altijd welkom te zijn, denk in het positieve geval aan een technische storing bij Daisycon en staat er opeens een datafeed van 77 Mb in je email....
anders gezegd, controleer wat je verwacht en beperk daarop;
[2] voor websites en adverteerders zou je alvast een vertaalslag kunnen doen van nummer naar naam en wordt je mail wat leesbaarder ;
[3] denk dat de echo na mail niet meer gelezen zal worden en stop je je resultaten eerst in een database heb je die controle ook niet nodig, hooguit zou je de foutboodschap in een logfile kunnen opslaan. ;)
 
6 sep 2006
653
0
0
#23
ouwesmurf zei:
Precies, ik stop het ook direkt in een (tekst-) database en gelijk voor alle websites, wat nu nog niet kan.

@Niels:
Iedereen heeft met het maken van een script andere invalshoeken, al zou ik aanraden om ( maar beschouw het als opbouwende kritiek) :
[1] ietsje meer veiligheid in te bouwen, alles wat je met GET krijgt toegevoerd hoeft niet altijd welkom te zijn, denk in het positieve geval aan een technische storing bij Daisycon en staat er opeens een datafeed van 77 Mb in je email....
anders gezegd, controleer wat je verwacht en beperk daarop;
Goed punt!
ouwesmurf zei:
[2] voor websites en adverteerders zou je alvast een vertaalslag kunnen doen van nummer naar naam en wordt je mail wat leesbaarder ;
Ja, maar dat was me even wat te veel werk.
ouwesmurf zei:
[3] denk dat de echo na mail niet meer gelezen zal worden en stop je je resultaten eerst in een database heb je die controle ook niet nodig, hooguit zou je de foutboodschap in een logfile kunnen opslaan. ;)
Die echo is om het script te testen. Je kan dan zelf handmatig de variabelen invullen in de adresbalk, hoef je niet te wachten op een transactie om uit te vinden of het script werkt.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#24
Heren,

voordat jullie nu weer heel veel extra scripting maken om het in een database te krijgen,

DIT HEBBEN WE OOK AL JAREN.

Dat heet URL conversietracking, kijk even onder tools.

En mocht je het idee hebben om je google account te koppelen dan hebben we dat ook al hoef je niet te bouwen!

In de nieuwe versie heb je een aantal nieuwe sexy mogelijkheden, dat is nog heel even wachten.

NB dat van die meerdere email adressen zullen we meenemen bedankt voor de tip.
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#25
mdobro zei:
DIT HEBBEN WE OOK AL JAREN.
De url conversietracking gebruiken wij ook en is erg handig.

Is er toevallig ook een manier om per periode [dag of maand] alle kliks per site of campagne op te halen?

Het Daisycon systeem is op zich prima, maar op onze eigen server kunnen we die gegevens ook koppelen aan de rest van de statistieken en bezoekersgedrag voor nog betere analyses.