Tips om je omzet te verhogen uit een email lead campagne.

Duppie.nl

Nieuw lid
7 jan 2010
8
0
0
#1
Sinds 2 maanden voeren wij een zeer succesvolle lead-campagne (via Daisycon), waarbij mensen een auto naar keuze kunnen winnen, de respons hier op is zeer goed te noemen.

Doordat we met Daisycon samenwerken hebben we ook al diverse mail partijen voor bij zien komen, variërende van ?Get payed to Click? websites tot cadeau verstrekkers.
Wat mij echter is opgevallen is dat de meeste van de mailers het schijnbaar niets uitmaakt wat ze aan de mailing verdienen, voor hun is het gewoon 1 druk op de knop en klaar?. En dat terwijl jullie met een beetje meer aandacht je inkomsten kunnen ver 10 dubbelen en meer uit de zelfde campagne.
Laat ik ons zelf niet meerekenen, dit omdat wij 100% aansluiten bij de doelgroep en als voorbeeld de ?Get payed to Click? websites nemen, hier verschillen de partijen tussen de 0,5% CTR en 25% CTR.

Voorbeeld wat dan het verschil is:
10.000 mails x 10% klikt x 0,5%CTR x 1 euro = 5 euro (Daar voor klik ik niets de PC aan)
10.000 mails x 10% klikt x 25%CTR x 1 euro = 250 euro (Is een leuk zakcentje)

Nu zijn er echter wel een paar variabele, ten eerste als jij instaat bent een goede mail te sturen, dan zal het aantal klikkers toenemen, als ik een eigen mail stuur, zit ik tot 60%. Maar stel gewoon dat je hem van 10% naar 20% weet te krijgen, verdubbel je dus weer je omzet. Daarnaast heeft het een positieve werking op het aantal nieuwe aanmelders op de website en voor de nieuwsbrief. Weet je het daarnaast ook nog zo te spelen dat mensen echt enthousiast raken voor de enquête(Doe hem eerst zelf, dan weet je wat je krijgt) dan zal je zien dat je gemiddelde vergoeding ook zal stijgen, waar bij ook daar een verdubbeling niet uit gesloten is en zit je dus al op 1.000 euro. Een leuke herinnering sturen 4 weken later blijkt vaak heel effectief en levert je gauw nog eens 30% extra op. Loopt de actie lang, bijvoorbeeld 10 maanden dan kan je hem zelfs meerdere keren aanbieden, dit omdat de vragen veranderen en het als een nieuwe deelname geld na 3 maanden. Ook dat levert nog eens 50% extra inkomsten van je eerste 2 mails die je aan het begin van de actie hebt verstuurd.

Samenvattende, dezelfde e-maillijst kan je dus ipv 5 euro ook 1.950 euro opbrengen en dan te bedenken dat je vaak niet 1 lead campagne hebt, maar dat je er elke maand wel een paar zeer interessante hebt.

Wat belangrijk is, stem de campagnes af op je publiek, beter 2 goede per maand, dan 20 doorsnee campagnes. Wees eerlijk, zou jij 15 minuten besteden aan invul wedstrijd als je er 2 kortingsbonnen voor een weekendje weg mee zou kunnen winnen, of als je als deelnemer in de zelfde tijd een auto naar keuze kan winnen.

Mocht je vragen hebben over hoe jij jouw doelgroep het beste kan benaderen dan sta ik altijd open voor het wisselen van gedachtes.

Leander Biltges
?Consumer behavior analiticus?
www.Duppie.nl
www.winjeeigendroomride.nl

ps,
Buiten dat dit stuk niet over deze actie alleen gaat, maar over hoe mensen zuiniger en beter kunnen omgaan met hun mailinglijsten, hier een stukje inzage over onze eigen actie om iets te gemoed te komen aan de mogelijke sceptici onder ons:

De genoemde actie is te volgen in het blad Auto&Tuning, hier in staat ook de waarde van de basis auto van dit moment, deze kan oplopen tot 100.000 euro. Verder wordt deze hele actie ondersteund door diverse top bedrijven uit de auto en tuning wereld, die gezamenlijk zorgen voor de diverse onderdelen. Daarnaast zal de uitreiking zijn in AHOY Rotterdam, die ook aan deze actie mee werkt. De tuning en styling specialist(Bekend van TV) zorgt er voor dat de auto opgeleverd wordt.
De actie heeft 18 maanden voorbereiding gekost om je een idee te geven en we hebben een gelijkwaardige actie eerder gehouden, waarbij we een auto hebben laten ombouwen voor iemand.