TradeTracker neemt deel in affiliate website, wat vinden jullie?

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#1
http://www.reis-affiliate.nl/nieuws/797/TradeTracker-faciliteert-Vakantiekrant.nl
Conversion Media is dit nieuwe boekingsseizoen een eigen reissite begonnen, vakantiekrant.nl. Via de site worden reisadverteerders uit het TradeTracker netwerk gepromoot. De reissite genereert vooral verkeer via de maandelijks te verspreiden huis aan huis krant waarin de reisaanbiedingen worden gepromoot. Volgens vakantiekrant behalen zij maandelijks een oplage van 1 miljoen stuks. Daarnaast zijn zij samen met hun adverteerders met een stand aanwezig op de vakantiebeurs.

Affiliate concurrent?
Conversion Media, het bedrijf achter het initiatief is volgens de kamer van koophandel volledig in handen van affiliatenetwerk TradeTracker en TradeTrackers directeur Paul van Doorn. Een opzienbarende keuze omdat het bedrijf hiermee de directe concurrentie aangaat met haar eigen affiliates. Er zijn vaker kleine initiatieven ondernomen door netwerken, maar deze vielen altijd onder de noemer ?testsites?, nooit ging een netwerk zo publiekelijk de boer op met een eigen affiliate site.

Paul van Doorn zegt in een reactie hiermee ervaring op te willen doen met offline performance based marketing, en aa te tonen dat er meer mogelijkheden zijn voor performance based marketing. De promotie van de website zal uitsluitend offline plaatsvinden. Daarbij geven ze TT topaffiliates de kans om hun websites ook onder de aandacht te gaan brengen in de krant. Door de koppeling van de krant aan het TT netwerk zegt het netwerk veel nieuwe reis adverteerders te hebben getrokken die binnenkort zullen starten.

Een verhaal met meerdere kanten dus. In het licht van de eventueel op te richten branche organisatie ben ik benieuwd naar jullie mening, is dit toe te juichen of af te raden? Is het een goede promotie van TradeTracker of een concurrent van haar eigen affiliates?

Roy
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#2
Hmm..dus niet-topaffiliates worden mogelijk dubbel bestraft?

Ik vind initiatieven om een offline doelgroep online te krijgen vaak erg goed (vooral in de reisbranche zijn er nog zoveel bangeriken).

Of dit initiatief goed is? Begrijp ik het nu goed dat die offline uiting (krant) mensen naar de website vakantiekrant.nl probeert te leiden? En daar worden dus alle TT cookies gezet? Tja...ik hoop dat ze daarna besluiten verder te zoeken omdat ze ook nog kwalitatieve content willen inzien alvorens op die grote magische bestelknoppen te drukken...en dat last cookie counts in mijn voordeel werkt!

Verder mag en kan alles, waarom dit niet. Een affiliate kan hoogstens weggaan bij TT. Ik baal persoonlijk natuurlijk wel als een reiger wanneer dit soort grootse initiatieven mijn sales wegkapen....(maar ben stiekem ook weer jaloers dat ik niet de middelen heb om zelf zoiets op te zetten).

Ik vind eigenlijk dat de netwerken zich hier niet mee zouden moeten bezighouden. Dit verstoort de relatie tussen affiliates en de netwerken. Alsof de drang naar meer ? alles rechtvaardigd.?

Zoals je merkt; ik ben nog in twijfel :)
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#3
Nou, ik twijfel niet: ik vind het absoluut niet kunnen dat een affiliate netwerk (of medewerkers daarvan) de concurrentie aangaat met z'n eigen affiliates!
:mad:

Het geeft aan hoe treurig het is gesteld met affiliate marketing in NL.

TT (maar ook de andere netwerken) zou er beter aan doen om in plaats van die investering ons goede feeds, info, tipe en ondersteuning te bezorgen en mails en tickets die ik nog steeds maar trouw blijf sturen (meestal over feeds die niet kloppen) een beetje vlotter te behandelen en te beantwoorden.
 
6 jan 2010
70
0
0
#4
Misschien roept het inderdaad wat vreemde gevoelens op, dat kan ik volledig begrijpen. verkeer volledig vanuit de krant sturen is natuurlijk lastig, maar ik waardeer het initiatief. link is natuurlijk snel gelegd ook, tradetracker heeft de adverteerders en kan op deze manier zowel haar positie verstevigen bij adverteerders als aantonen of de traditionele krant verkeer naar een website zal leiden.

het is een flink risico wat ze naar mijn inziens nemen, maar ik denk niet dat mijn affiliatesites hier erg onder zullen lijden. zoals ik op de site zie werken zij met een coupon model uit de krant, dus de hoeveelheid verkeer die ik misloop zal minder erg zijn dan bijvoorbeeld de kortingscode sites, waarbij mensen in het orderproces nog even snel een code zoeken en dan op een kortingscode site aankomen waarop het verkeer niet eens werkt. dat vind ik toch vervelender dan dit soort acties, ook al vissen we wellicht in dezelfde vijver (een dergelijke krant en ik).

dus leuk intitiatief, ik zou hem graag ontvangen van vakantiekrant(ik heb hem helaas niet gehad). wellicht zijn ze aanwezig op dit forum. PM me dan even.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#5
Goh, TradeTracker gaat over op dode bomen. Dat is nog eens een vooruitgang. Tegen de tijd dat ze de teksten in kleitabletten beitelen kunnen ze daarvoor wellicht wat affiliates charteren op no cure no pay basis.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
Ben van mening dat cross-mediaal werken wel degelijk pluspunten heeft.
De vraag is wie dat zou moeten uitvoeren : dat Tradetracker hierin aktie heeft genomen valt op, de concollegae doen het in meer of mindere mate ook, en eigenlijk moeten affiliates hieruit de conclusie trekken dat je voor je eigen belangen niet bij de netwerken moet zijn.

Schijnt een kwaal te worden, dat bedrijven een visie op de toekomst willen vergaren, en daarbij de kwaliteit van werken "NU" onder het tapijt schoffelen, of is het een brevet van onvermogen dat men geen antwoord op de trackingproblemen heeft en de kwaliteit van adverteerders-begeleiding.

Paul van Doorn zegt in een reactie hiermee ervaring op te willen doen met offline performance based marketing
-
Daarbij geven ze TT topaffiliates de kans om hun websites ook onder de aandacht te gaan brengen in de krant.
ervaring op willen doen, dus ten koste van de wat kleinere affiliates, eventueel gaan ze dus wel werken met de grotere, die daarmee nog wat groter kunnen groeien, maar het is des ondernemers om zichzelf in de focus te plaatsen. En is Pacx feitelijk niet ook een variant, in de kijker gezet door Daisycon?

Laat jezelf niet in slaap sukkelen, wanneer je er brood in ziet, initiatief nemen en zelf de markt-veranderingen verkennen; niet je op sleeptouw laten nemen door netwerken, dat leidt alleen maar tot het "thuiskomen van een koude kermis" . ;D
 

heit

... it all ADDS up!
3 sep 2009
33
0
0
www.heikens.com
#7
ouwesmurf zei:
....... Laat jezelf niet in slaap sukkelen, wanneer je er brood in ziet, initiatief nemen en zelf de markt-veranderingen verkennen; niet je op sleeptouw laten nemen door netwerken, dat leidt alleen maar tot het "thuiskomen van een koude kermis" . ;D
Wijze woorden!

Het maakt niet veel uit wat andere affiliates of in dit geval een affiliate netwerk voor initiatieven nemen. Wil je (meer) geld verdienen, dan moet je er ZELF voor zorgen dat je een toppositie in de online reismarkt inneemt.

Uiteindelijk succes is niet afhankelijk van wat anderen allemaal aan het doen zijn, maar van je eigen creativiteit, inzet en doorzettingsvermogen.

Wat de krant betreft, die ziet er goed uit en zal zeker voor extra omzet voor adverteerders zorgen. Dit zal er weer voor zorgen dat adverteerders worden vastgehouden binnen het netwerk, waar wij weer profijt van kunnen hebben.


Oeps...

Kijk genaaid als affiliate worden we in Nederland toch wel. Hoe meer omzet je draait, hoe meer je wordt genaaid. Je moet zoveel omzet genereren, dat het genaaid worden niet meer zo belangrijk is :)
 
#8
Pfff

dat hebben alle netwerken.

daisycon heeft een eigen GSM bedrijf en Eurototaal
Netdirect heeft ook het nodige
testnet dito

Ik ben geen Tradetrackerfan (alhoewel ik ze wel vind groeien) maar dit bericht is weer eens januari onzin

Arie Kers
www.marktgigant.nl
 

AdsWork

Nieuw lid
4 feb 2008
7
0
0
www.emarked.nl
#9
Dit kan gewoon niet. TT heeft insite information. TT zien in hun eigen systeem waar de hoge conversies liggen.
TT heeft inzicht in de Sub Ids van affiliates. Alle verzamelde info van de affiliates, waar affiliates veel in geinvesteerd hebben de afgelopen jaren, gebruikt TT nu dus om zelf reisjes te verkopen.

Ben benieuwd naar het volgende:
1. Hebben de merchants moeten betalen om in de vakantiekrant te staan, met andere woorden, heeft TT zelf iets betaald aan de oplage van 1 miljoen?
2. Moeten de merchants over elke sale ook nog commissie aan TT afdragen.

Als dat zo is dan heb je het volgende scenario:
Merchants geven middels de vakantiekrant dus korting aan de consument, betalen om in een papieren krant te staan en vervolgens betalen ze commissie over hun eigen sales aan TT.

Niet zo vreemd dat de commissies naar "normale" affiliates niet omhoog kan :'(

Marco
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#10
zoals Arie ook aangeeft, alle netwerken hebben zoiets, hebben allemaal inside information, zijn allemaal niet 100% zuiver op de graad, hebben allemaal....

en waarom hoor ik nou nooit iets over zoekmachine G, heeft ook de nodige reklame-ondernemingen en wat doen de meeste affiliates, aangemoedigd door de meeste SEO/SEA en andere alfabetische adviseurs : G.- Analytics toepassen, is zo goed en is zo gratis.
in hun eigen systeem waar de hoge conversies liggen.
..heeft inzicht in de Sub Ids
, G weet nog veel meer.

Wanneer we even niet goed opletten, nemen ze de hele aff.marketing in Nederland in 1 klap over. Affiliates hebben maar 1 usp : kleiner, wendbaarder, sneller » dichter bij de klant.

Wanneer de affiliate goed bezig is, hebben de boekhouders ( G. + mediaburo + netwerk ) altijd verouderde informatie.
Blijft de affiliate zitten waar hij/zij zit, loopt dan dus gevaar en zit binnen de kortste keren op de blaren. ;D
 
J

Joya

Guest
#11
G doet al affiliate draaien in de USA en UK.

Vliegtickets en leningen/hypotheken.
Bovenaan de lijst. CPS en CPL

Dus ja, als je je ergens druk om moet mag maken is het G wel.
 

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#13
loggerboy zei:
@ouwesmurf

ben het helemaal met je eens. Who cares. Ik zie zelfs voordelen, ook voor de kleine affiliate.
Ok, duidelijk. De algemene tendens is dus dat er geen bezwaren zijn als de netwerken zelf affiliate concepten gaan lanceren. Ikzelf ben er geen voorstander van, vooral gezien de positie die de netwerken hebben en de kennis die gebruikt kan worden. Die zou dan aan alle affiliates beschikbaar gemaakt moeten worden. Je gaat op een gegeven moment discussies krijgen die je als netwerk en affiliate niet moet willen. Dat de mensen bij de netwerken wat ervaring opdoen en met de voeten in de klei gaan staan is natuurlijk wel handig.

Welke voordelen zie jij precies loggerboy?
 
10 dec 2008
141
0
0
#14
@Roy

Uit je post werd je mening al duidelijk...

Persoonlijk heb ik wel moeite met netwerken die gebruik maken van kennis die ze via affiliates opdoen(helemaal als ze er een eigen campagne voor starten). In dit geval beoordeel ik de activiteit echter als een krant met een website ipv een website met een krantje (ze zeggen 1.000.000 exemplaren te verzenden dus de investering zit duidelijk in de krant...
Ik zie hier ook niet zo snel welke data ze van de publishers gebruiken om traffic te genereren.
 

wonkel

Nieuw lid
3 sep 2008
148
0
0
#15
loggerboy zei:
@ouwesmurf

ben het helemaal met je eens. Who cares. Ik zie zelfs voordelen, ook voor de kleine affiliate.
Zou ook graag de voordelen hiervan zien? Toen deze discussie over m4n ging zag Loggerboy volgens mij nog geen voordelen ;D Maarja bij TT is natuurlijk alles goed, zelfs dit lol

Ik vind het in ieder geval niet kunnen, in dit geval niet, maar ook de andere gevallen niet. Maar wat kunnen we er aan doen ? Helemaal niets !!

De netwerken hebben helaas de macht dus als zij zoiets willen doen staan wij machteloos, je kan natuurlijk besluiten om geen zaken meer te doen via een bepaald netwerk maar aangezien alle netwerken in Nederland volgens mij wel iets op dit gebied doen, gaat dat niet werken. Ik werk op teveel gebieden om een netwerk uit te sluiten en moet wel met alle netwerken samenwerken om met alle merchants te werken.

Helaas ben ik het helemaal eens met heit, gewoon zelf zoveel omzet draaien dat niet werkende links, concurrentie van netwerken, slechte feeds, niet reagerende merchants, onbeantwoorde tickets en niet geregistreerde sales niet zo'n probleem meer zijn omdat er toch wel genoeg binnenkomt. Niet zoals het hoort allemaal natuurlijk, en erg jammer, maar je kan het toch niet veranderen. Zie alle eerdere topics over dit soort praktijken.
 

Arne

Nieuw lid
22 mei 2008
72
0
0
#16
loggerboy zei:
@ouwesmurf

ben het helemaal met je eens. Who cares. Ik zie zelfs voordelen, ook voor de kleine affiliate.
Waarom had je er toen wel moeite mee dan (zie url)? Het verschil dat in dit geval het om online marketing ging, of omdat het om een mediabureau gaat? Wat vind jij acceptabel en wat niet? Krijg bij jou reactie zo een beetje een dubbel gevoel..

http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,10786.msg44738.html
 

lve

Nieuw lid
11 jul 2008
27
0
0
#17
Goeie inhoudelijke discussie. Ik vind het NIET kunnen.

Ik ben echter wel benieuwd hoe het uitpakt. Hoe je het ook wendt of keert, TT zal inside informatie gebruiken om er een succes van te maken. De investering (papieren krant) willen ze er natuurlijk minimaal uithalen. De adverteerders die op vakantiekrant.nl komen, zullen dus goed moeten converteren. TT weet precies welke adverteerders dat zijn.

De grote affiliates hebben vaak ook al lang ervaren welke adverteerders goed converteren. De kleinere of startende affiliate in de reisbranche kan dus straks uit vakantiekrant.nl afleiden welke adverteerders goed converteren.

Wellicht zijn daarom juist de kleinere affiliates bevoordeeld.... het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
 
#18
Fred van Helden zei:
loggerboy zei:
@ouwesmurf

ben het helemaal met je eens. Who cares. Ik zie zelfs voordelen, ook voor de kleine affiliate.
Zou ook graag de voordelen hiervan zien? Toen deze discussie over m4n ging zag Loggerboy volgens mij nog geen voordelen ;D Maarja bij TT is natuurlijk alles goed, zelfs dit lol

Ik vind het in ieder geval niet kunnen, in dit geval niet, maar ook de andere gevallen niet. Maar wat kunnen we er aan doen ? Helemaal niets !!

De netwerken hebben helaas de macht dus als zij zoiets willen doen staan wij machteloos, je kan natuurlijk besluiten om geen zaken meer te doen via een bepaald netwerk maar aangezien alle netwerken in Nederland volgens mij wel iets op dit gebied doen, gaat dat niet werken. Ik werk op teveel gebieden om een netwerk uit te sluiten en moet wel met alle netwerken samenwerken om met alle merchants te werken.

Helaas ben ik het helemaal eens met heit, gewoon zelf zoveel omzet draaien dat niet werkende links, concurrentie van netwerken, slechte feeds, niet reagerende merchants, onbeantwoorde tickets en niet geregistreerde sales niet zo'n probleem meer zijn omdat er toch wel genoeg binnenkomt. Niet zoals het hoort allemaal natuurlijk, en erg jammer, maar je kan het toch niet veranderen. Zie alle eerdere topics over dit soort praktijken.
Nou.... Als we er wat aan willen doen dan kan dat wel.
Als de affiliatebedrijven zelf als affiliate gaan draaien kunnen wij ook de handen ineen slaan en een eigen affiliatenetwerk opzetten :)

De techniek is geen probleem. De marketing ook niet.

haha ik lijk wel op Wim (idiot) Kok toen ie nog vakbondsidioot was
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#19
kunnen wij ook de handen ineen slaan en een eigen affiliatenetwerk opzetten
Arie, waar is het wachten op dan ?

Naast m4n, daisy, tradetracker, zanox, tradeboubler, cleafs is er nog een klein legertje aktief. Vrijwel constant focussen we met z'n allen op deze 6, de rest ..... krijgt af en toe een opmerking in diens eigen forumsegment, en dat is het dan wel, telt feitelijk niet mee.

m4n komt uit de affiliate-wereld, daisy komt uit de affiliate-wereld, cleafs en tt van hetzelfde laken...., zelfs de babies hebben die afkomst al blijven die tussen laken en slabbetje ( ooit een affiliate en een adverteerder) .

Misschien moeten we juist wachten en hopen op een netwerk afkomstig uit de adverteerdershoek. Alleen , ik had al geopperd dat we niet moeten wachten op, hopen op initiatieven van, denken dat we gezegend worden door de netwerken. Helpt niet.
Een jaartje of 3 al weer geleden, had toen nog een andere nickname, was er ook eens een "rel", heb toen bij voortduring aangedrongen op meer aktieve adverteerderswerving bij de netwerken.
Zeker bij TT is dat wel gelukt, de rest in mindere mate ook. Zelfs de grenzen overgegroeid.
We hebben in dat opzicht nu meer keus dan ooit.

Wat missen we dan nog ? Een affiliate-gemeenschap die meetelt en tot dusver zijn de affiliates nog immer verdeeld uit angst om een niche te openbaren, uit angst om "belangrijke informatie" te delen, uit angst .....
Degenen die op eigen kracht tot de 'upperclass' gaan horen, worden vanzelf door de netwerken 'ingekapseld' en de posities zijn verstevigd.

De omslag wordt bereikt wanneer groepen samen willen en durven werken, delen en groeien, ook de kleineren meetrekken. Pas dan ontstaat een volwassen markt.
Affiliates waren in de negentiger jaren de eersten die het geld in deze markt zagen liggen, en nòg kan die groep de kar trekken. Maar vergis je niet, internet ontwikkelt dóór, kunnen we alleen bijhouden wanneer affliates in het algemeen positief een nieuwe trend zetten en wellicht daardoor de netwerken op "sleeptouw" moeten nemen in de richting die de affiliates willen. ;D