Waar gaat Tradedoubler België naartoe? (2)

Bram

Nieuw lid
22 apr 2011
43
0
0
#1
Eind 2011 stelde zich iemand op dit forum zich al eens de vraag "Waar gaat tradedoubler België naartoe?"

Nu stelt ik mij begin 2013 steeds meer deze vraag.

Tot 2010 was Oggy Popov mijn contactpersoon, een van de beste die je kan hebben. Nadat hij Tradedoubler verliet wisselden mijn contactpersonen en zakten mijn inkomsten. Tot ik in 2012 een nieuwe contactpersoon had en na overleg besloot om terug wat meer met Tradedoubler te werken. Enkele (niet alle) oude problemen (lees: openstaande bedragen) werden (door hem) opgelost en ik kreeg enkele tijdelijke campagnes toegewezen (wel minder dan vroeger).

Nu, met de overheveling naar Nederland ben ik terug naar af. Omdat ik met mijn niche het vooral moet hebben van tijdelijke campagnes besloot ik een ticket te openen om mij voor te stellen en de nadruk hierop te leggen. Resultaat, enkele dagen later kreeg ik een mail "Uw ticket werd gesloten".
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#2
Bram,
volgens mij is het over en uit met TD BE. Als de directie denkt dat ze met een reorganisatie zoals deze (sluiting kantoor in België) er goed vanaf komen, dan hebben ze het mis. Tenzij ze net van die mensen afwillen die vooral met tijdelijke campagnes werken. Ik had al contact met iemand die wél tevreden was.
Ik wou bijna twee weken geleden ook een code aanvragen (vroeger kon je die zelf ophalen, makkelijk) maar bij TD is alles ingewikkelder en slechter geworden. Oggy, Kim, Kevin, Wim, Dax, .... het waren allemaal mensen die je kon aanspreken en waar je iets aan had. Helaas, ze zijn allemaal al (lang) weg en nu blijven we met veel frustraties achter.

Even duiden: woensdag 9 januari heb ik een html-code aangevraagd van een campagne. Dit was de reactie dit ik kreeg op het ticket:
Beste Peter
Ik heb nu gaf het op een van mijn collega en hij zal contact met u.
Dank
Pav

Na heel wat over en weer gemail met de collega, is TD 8 dagen na het openen van het ticket tot de conclusie gekomen dat ze me de html-code niet kunnen bezorgen omdat de adverteerder alleen met javascript werkt. 8 dagen.... Ik heb de man die mij wel wou maar niet kon helpen toch maar bedankt voor de moeite want de brave man in Nederland kan er niet aan doen. Hij moet zelf in Frankrijk of Zwitserland of waar dan ook die code opvragen. Waar gaat het naartoe? Voorlopig lijkt de situatie van TD BE even uitzichtloos als die met de Fyra vrees ik.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#3
Bram zei:
ik kreeg enkele tijdelijke campagnes toegewezen (wel minder dan vroeger).
Ik verlies hier verschrikkelijk veel op want (of win er niet op, is maar te zien hoe je het bekijkt) veel cpc/cpl acties die er vroeger waren zijn nu weg. Was ideaal voor mij om die in het weekend te verzetten :)

Voor zover men mij ingelicht heeft zijn ze bijna rond met deze campagnes uit te werken op de Belgische manier. Normaal zouden we deze week meer moeten weten. Hopelijk slagen ze er in om die adverteerders ook via Nederland te behouden.

Anders zullen we ze een paar maanden later wel vinden via het "nieuwe testnet" ...
 

Bram

Nieuw lid
22 apr 2011
43
0
0
#5
@ Barvee, je zou bij Tradedoubler moeten werken (of een vergoeding moeten krijgen) want via jou verneem ik meer dan via Tradedoubler zelf.

Laten we hopen dat het inderdaad goed komt. Want bij mij zijn die tijdelijke campagnes soms groter qua omzet dan de gewone campagnes.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#6
Bram, moet hij bij TD werken, dan stond Barvee nu op straat en dat willen we hem niet aandoen he. Maar je hebt gelijk: hij heeft duidelijk een bijzonder goed contact met hen. Jammer dat TD zelf niet de moeite doet om hier eens te reageren.
 

Jorg

Nieuw lid
14 nov 2007
447
0
0
#7
Communicatie met publishers is bij meer netwerken een probleem. Iets waar ook weinig aandacht naartoe gaat. Terwijl het een combinatie is van goede publisher en goede adverteerder (lees: aantrekkelijke aanbieding & aantrekkelijke vergoeding) die de omzet maakt van zo'n tussenschakel.

Aanbod van CPC/CPL is in BE gedaald, maar hoe dat verder komt? Het zou toch aantrekkelijk moeten zijn voor adverteerders.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#8
Ik denk dat de daling van CPC/CPL iets algemeen is en niet alleen bij TD zo is. En laten we eerlijk zijn, hoelang duurt het vaak niet om een lead binnen te halen. Vijf formulieren invullen voor je een lead hebt, tja... soms willen adverteerders iets teveel en dan geven ze er nog een kleine vergoeding voor.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#9
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik merk dat ik de afgelopen maanden plots uitbetalingen krijg van tegoeden die al meer dan een jaar open staan bij Tradedoubler. Zou de Benelux-structuur dan toch voordelen hebben?
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#10
showbizzsite zei:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik merk dat ik de afgelopen maanden plots uitbetalingen krijg van tegoeden die al meer dan een jaar open staan bij Tradedoubler. Zou de Benelux-structuur dan toch voordelen hebben?
Blijven reminders sturen Peter :) Ik doe dat alvast.
Ik kreeg deze week door dat er nog heel veel cpc en cpl acties uit vooral Belgie openstonden en dat ze daar nu achteraan gaan. Zo zou Bruxx deze week alvast betaald hebben.
Nu nog die andere amateur/bedriegers die ons niet ernstig nemen.
Bedankt Tradedoubler
 

Bram

Nieuw lid
22 apr 2011
43
0
0
#11
showbizzsite zei:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik merk dat ik de afgelopen maanden plots uitbetalingen krijg van tegoeden die al meer dan een jaar open staan bij Tradedoubler. Zou de Benelux-structuur dan toch voordelen hebben?
Ik kom tot dezelfde conslusie. De meeste (maar nog niet allemaal) oude openstaande bedragen zijn opgekuisd.

Nu nog nieuwe campagnes.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#12
Ja, ik heb er zelfs helemaal niet om moeten zagen. Ik had me eerlijk gezegd al neergelegd bij het feit dat die inkomsten verloren zouden zijn. Het feit dat deze betalingen nu plots wél binnenkomen, zegt dat dan toch iets over het Belgische team waarover ik vaak lovend was?

Inderdaad, nieuwe campagnes zouden welkom zijn, al ligt mijn focus al een tijdje bij Hi-Media moet ik eerlijkheidshalve zeggen.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#13
showbizzsite zei:
Ja, ik heb er zelfs helemaal niet om moeten zagen. Ik had me eerlijk gezegd al neergelegd bij het feit dat die inkomsten verloren zouden zijn.
Als we allemaal zo gaan reageren dan gaat niemand nog betalen. Lijkt mij niet de juiste ingesteldheid om zaken te doen.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#14
Tja Bart, op een bepaald ogenblik stopt het zagen bij mij. Ik zie trouwens dat er vandaag een uitbetaling geweest is en dat het bedrag dat ze me nog verschuldigd zijn 0,65% van mijn jaaromzet bedraagt. Als ik moet gaan rondmailen en bellen om dat bedrag vast te krijgen, dan verlies ik veel tijd. Die tijd steek ik dan liever in een partij waar ik "zeker" ben van mijn inkomsten.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#15
showbizzsite zei:
Tja Bart, op een bepaald ogenblik stopt het zagen bij mij. Ik zie trouwens dat er vandaag een uitbetaling geweest is en dat het bedrag dat ze me nog verschuldigd zijn 0,65% van mijn jaaromzet bedraagt. Als ik moet gaan rondmailen en bellen om dat bedrag vast te krijgen, dan verlies ik veel tijd. Die tijd steek ik dan liever in een partij waar ik "zeker" ben van mijn inkomsten.
Welk % het ook is, als het iets of wat voorstelt ga ik er voor. Uiteindelijk is het reminders sturen en doen de accountmanagers hun werk. Of zo zou het moeten zijn wat nu ook aan het gebeuren is toch?
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#16
Blijkbaar doet het nieuwe team z'n job goed en ik geef hen met veel plezier nog maanden de tijd om de rest in orde te krijgen. Alleen vrees ik dat er geld bij zit dat ik niet zal zien omdat één of andere affiliate gefraudeerd heeft met die campagne en men de campagne toen overgeheveld heeft naar het toenmalige testnet.
 
6 nov 2014
1
0
0
#17
Het kantoor in Tradedoubler Belgie werd eind 2012 gesloten, i.v.m. een bezuinigingsbeleid dat in December 2012 werd doorgevoerd.

Met het kantoor werd ook alle personeel in Belgie de deur uitgezet, het hele account management/campagne beheer werd vanaf januari 2013 vanuit Engeland opgezet. De publisher managers en account managers werden vervangen door "De Response Team BE" (in feite was het geen "team" enkel 1 persoon die een ticket systeem beheerde)

De bovenstaande klachten komen zeer bekend voor, er werd een "ticket" systeem geintroduceerd, stuur je een email krijg je een ticket nummer met de belofte dat je binnen 24 uur antwoord krijgt etc

Wij zijn nu 2 jaar verder, en de Response Team is nu "versterkt" met maar liefst 3 personen, waarvan slechts nog steeds 1 persoon verantwoordelijk voor BE publishers. Ze hebben het beestje nu wel een andere naam gegeven, ipv Response team: Client Services of iets dergelijks ;D