Amper effect off-line reclame

J

Jacobien

Guest
#1
Ligt het nu aan mij of merken jullie ook dat off-line reclame zo weinig effect heeft.
Ik was afgelopen donderdag weer op radio 1 en dan zie ik wel een paar honderd extra bezoekers die dag, maar daar houdt het dan weer bij op.
Hetzelfde bij interviews in bladen en kranten. 1 dag wat extra bezoekers en dan weer terug naar het normale bezoekersaantal.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#2
Hoi Jacobien,

Wat mij betreft erg actueel, wij staan 1 december as met een "case" op Marketing3 in Utrecht.

De titel van de case is "Offline marketing s*cks", tenminste als ze het accepteren.....
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#3
Jacobien zei:
Ligt het nu aan mij of merken jullie ook dat off-line reclame zo weinig effect heeft.
Ik was afgelopen donderdag weer op radio 1 en dan zie ik wel een paar honderd extra bezoekers die dag, maar daar houdt het dan weer bij op.
Hetzelfde bij interviews in bladen en kranten. 1 dag wat extra bezoekers en dan weer terug naar het normale bezoekersaantal.
Wat is uw site dan wel als die in het nieuws komt?
 
J

Jacobien

Guest
#4
sloore zei:
Wat is uw site dan wel als die in het nieuws komt?
www.automobiliste.nl
Er is weer een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat vrouwen meer betalen voor een auto.
 
J

Jacobien

Guest
#5
mdobro zei:
Hoi Jacobien,

Wat mij betreft erg actueel, wij staan 1 december as met een "case" op Marketing3 in Utrecht.

De titel van de case is "Offline marketing s*cks", tenminste als ze het accepteren.....
LOL

Het valt me ook op dat het niet echt uitmaakt om welk medium het gaat of welke oplage. Of het nu een vakblad is of een goed beluisterd radioprogramma. De resultaten
zijn bijna hetzelfde.
Ik begin me ook af te vragen of het dan nog zin heeft regelmatig interviews te geven. Het levert vooral veel stress op. Ik beland regelmatig in a battle between the sexes ;)
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#6
is het ook niet zo dat het uiteindelijk wel wat oplevert?
dat mensen de site toch in hun achterhoofd houden om er later nog eens te kijken?
dus dat je bezoekersaantallen langzaam oplopen??
en je resultaten dus ook...

of gebeurt er echt helemaal niets behalve een paar pieken...?
 

Doron

Nieuw lid
24 aug 2005
213
0
0
#7
offline marketing is voornamleijk goed voor branding en exposure, oftewel je naamsbekendheid. Dit is op de kort termijn niet meetbaar. Kostbaar is het echter wel ;-)
 

PauwR

Nieuw lid
28 dec 2005
25
0
0
#8
Mijn ervaringen met off-line marketing zijn idd ook zeer teleurstellend. Niet te vergelijken met online.

Een persbericht of nieuwsartikel in een krant genereert niet eens 10% van de kliks van een online artikel. De kwaliteit zal wel iets hoger zijn, omdat mensen de moeite nemen naar de site te gaan en dat is een grotere moeite dan één klik.

P.S. Marko nogmaals dank voor het mailen van jullie onderzoek en het supervette t-shirt!

Groeten Pieter