Camelot reizen

W

Wim

Guest
#1
Ik kom er net achter dat veel reizen van Camelot (bijv alle welness vakanties) niet online besteld kunnen worden maar dat ze een nummer moeten bellen.
Dat betekent dat vele sales zo aan de webmaster voorbij gaan.
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#2
Wim zei:
Ik kom er net achter dat veel reizen van Camelot (bijv alle welness vakanties) niet online besteld kunnen worden maar dat ze een nummer moeten bellen.
Dat betekent dat vele sales zo aan de webmaster voorbij gaan.
Ja. Dat is een bekend verschijnsel. Goed opletten voor je iets plaatst.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#3
Wim zei:
Ik kom er net achter dat veel reizen van Camelot (bijv alle welness vakanties) niet online besteld kunnen worden maar dat ze een nummer moeten bellen.
Dat betekent dat vele sales zo aan de webmaster voorbij gaan.
Ja dat wist ik ook niet. Bedankt voor de tip

Wat welk goed draait bij Camelot nu zijn de wintersportvakanties. Op tijd toch een boeking
 
J

Jacobien

Guest
#4
Mijn broek zakte zo ver af dat ik me gedwongen voelde me opnieuw te registeren en te reageren.

Op 7 Juni schreef ik bij het onderwerp daisycon :
" Als je op Camelot welnessreizen klikt, staat er meteen: "Alle reizen zijn telefonisch te boeken!"
En als je op 'boeken' klikt, krijg je dat ook te zien.
En bij de tennisvakanties kun je slechts een deel online boeken en moet de rest via de telefoon.
En ga je naar het boekingsformulier voor tennis, staat er: " Data voor 09/06/2006 zijn uitsluitend telefonisch te boeken."
Hoe moet ik op die manier iets via het web verkopen?"


Het antwoord van Marko op 7 juni:
" We zitter er al achteraan om het aangepast te krijgen."

Marko zit kennelijk nog steeds.

....iets met een splinter en balk in eigen oog...
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#5
Jacobien zei:
Mijn broek zakte zo ver af dat ik me gedwongen voelde me opnieuw te registeren en te reageren.

Op 7 Juni schreef ik bij het onderwerp daisycon :
" Als je op Camelot welnessreizen klikt, staat er meteen: "Alle reizen zijn telefonisch te boeken!"
En als je op 'boeken' klikt, krijg je dat ook te zien.
En bij de tennisvakanties kun je slechts een deel online boeken en moet de rest via de telefoon.
En ga je naar het boekingsformulier voor tennis, staat er: " Data voor 09/06/2006 zijn uitsluitend telefonisch te boeken."
Hoe moet ik op die manier iets via het web verkopen?"


Het antwoord van Marko op 7 juni:
" We zitter er al achteraan om het aangepast te krijgen."

Marko zit kennelijk nog steeds.

....iets met een splinter en balk in eigen oog...
Het zou natuurlijk niet zo moeilijk moeten zijn om een speciale landingspagina te maken voor affiliates, waar het telefoonnummer bijv. niet prominent opstaat.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#6
Jacobien zei:
Mijn broek zakte zo ver af dat ik me gedwongen voelde me opnieuw te registeren en te reageren.

Op 7 Juni schreef ik bij het onderwerp  daisycon :
"  Als je op Camelot welnessreizen klikt, staat er meteen: "Alle reizen zijn telefonisch te boeken!"
En als je op 'boeken' klikt, krijg je dat ook te zien.
En bij de tennisvakanties kun je slechts een deel online boeken en moet de rest via de telefoon.
En ga je naar het boekingsformulier voor tennis, staat er: " Data voor 09/06/2006 zijn uitsluitend telefonisch te boeken."
Hoe moet ik op die manier iets via het web verkopen?"


Het antwoord van Marko op 7 juni:
" We zitter er al achteraan om het aangepast te krijgen."

Marko zit kennelijk nog steeds.

....iets met een splinter en balk in eigen oog...

Waar zat je zolang Jacobien?
Eindelijk terug.
Welkom en laat u maar eens goed gaan nu ;D
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#7
hey, nu weten we weer wat we gemiste hebben ;)

Tja, soms lijkt het leven makkelijker dan het is, een oplossing is makkelijk bedacht maar de oplossing komen helaas niet zo snel.

Het is opnieuw als punt bij de adverteerder onder de aandacht gebracht, wij kunnenhet echter niet oplossen dat moet de adverteerder doen.

Gezien de goede omzet bij wintersport zal hij nu wellicht meer aandacht aan dit punt geven.

Iets vergelijkbaars hebben we ook met PL gehad, daar was het binnen 2dagen geregeld.

PS: het blijven "zeuren" werkt uiteindelijk wel, dus gewoon doorgaan.
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#8
mdobro zei:
Tja, soms lijkt het leven makkelijker dan het is, een oplossing is makkelijk bedacht maar de oplossing komen helaas niet zo snel.
Wat een cryptische zin, Marko...

Je bedoelt: hier op dit forum worden oplossingen aan de hand gedaan die in de praktijk niet zo simpel zijn toe te passen?

Waarom kan die oplossing met die aparte landingspagina voor affilates bijv. niet?
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#9
@poupu,

Zo cryptisch was de zin niet bedoeld, maar het heeft er enkel mee te maken dat adverteerders uiteraard ook mee moeten werken.
Daarnaast is een apparte landing page niet zo makkelijk want die moet onderhouden worden én het moet nut hebben. Heb ik een apparte pagina en staat er geen enkele aanbieding op dan zijn de webmaster ook niet tevreden, in het algemeen zijn wij geen voorstander van subdomein die enkel voor de affiliates gelden, reguliere bezoekers die terugkomen komen vaak terug naar het hoofddomein en dan is het probleem dus niet opgelost.

Mijn collega Koen zou het bovenstaande een "camelnose" noemen, een ogenschijnlijk klein probleem (een klein "iets"dat in de woestijzand ligt) maar als je eraan komt dan blijkt het een stuk groter dan verwacht (het "iets" blijkt dan een kameel te zijn dat onder het zand ligt), en dus moeilijker om op te lossen.
 
B

Bestjoerder

Guest
#10
Jullie kunnen toch ook als eis stellen dat ze geen telefoonnummers gebruiken.

Of zijn die nummers speciaal voor het affiliateprogramma omdat ze dan te veel moeten uitkeren. Ik stel hier vele vraagtekens bij.

We willen wel de klantjes van hun maar niet de lasten.
 

seolinks

Nieuw lid
29 nov 2007
35
0
0
www.linksweb.be
#11
Bestjoerder zei:
Jullie kunnen toch ook als eis stellen dat ze geen telefoonnummers gebruiken.

Of zijn die nummers speciaal voor het affiliateprogramma omdat ze dan te veel moeten uitkeren. Ik stel hier vele vraagtekens bij.

We willen wel de klantjes van hun maar niet de lasten.
Eindelijk iemand die zegt waarop het staat, dit is toch heel simpel op te lossen , staan er telefonnummers , nou dan komt die niet op de site , simpel toch , en ik vind dat de afflate netwerken gewoon een extra opmerking bij deze adverteerder moeten zetten, iets van extra voorwaarden of zoiets, maar de netwerken kijken volgens mij ook alleen maar naar het vele klanten binnen halen. Ik heb camelot van al mijn vakantie sites af gegooid (en dat zullen ze aan het bezoekers aantal merken )
 

Loeffman

Nieuw lid
26 apr 2009
29
0
0
#14
Als je Internet Marketing een beetje serieus neemt dan doe je toch het nodige voorwerk? In de verschillende websites die wij hebben, zijn we eerst grondig uit gaan zoeken welke affiliate programs de beste zijn.

Een van de dingen die een affiliate programma een goede maakt is als leads niet telefonisch kunnen bestellen.

Los daarvan is het volgens mij inderdaad gewoon met opzet gedaan zodat ze de affiliates niet hoeven uit te betalen. Maar dan nog is er bij de goede programma's rekening mee gehouden en moeten de klanten een referentie code doorgeven en aan de hand daarvan kan bepaald worden van welke affiliate de lead of evt. sale kwam.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#15
mdobro zei:
het heeft er enkel mee te maken dat adverteerders uiteraard ook mee moeten werken.
Maar als een adverteerder er niet aan mee wil werken dat gerealiseerde sales ook worden toegekend aan de affiliate, dan is er toch een hele simpele oplossing? Zeker als het probleem blijkbaar al jaren speelt. Volgt die oplossing niet, dan slaat wat mij betreft de onbetrouwbaarheid van de adverteerder terug op het netwerk: dat is dan evenmin betrouwbaar.