Drama productfeeds van Tradetracker

S

svteg

Guest
#1
Is het terecht als ik vermoed dat Tradetracker niet ontzettend veel eisen stelt aan de aanlevering van productfeeds, ik heb er tegenwoordig een dagtaak om tickets naar de merchants te sturen of ze alsjeblieft hun feeds een beetje normaal willen indelen en willen voorzien van voldoende info. Het niveau van diverse feeds is echt om te janken, en ik kan me haast niet voorstellen dat er veel affiliates zijn die met deze feeds aan de slag gaan. Tickets en emails worden door de merchants niet of nauwelijks beantwoord, en de merchants die wel antwoorden die zetten het ergens onderaan op een todo lijstje. Heb niet het idee dat Tradetracker ook maar enigszins achter de merchants aanzit om hun advertentie tools redelijk/goed op orde te hebben als ik kijk wat voor een bagger ik continu tegenkom. Gemiste kans. :-\
 
B

Beachboy

Guest
#2
De indelingen van feeds zijn sowieso een probleem, niet enkel bij TT.
Af en toe kunst en vliegwerk, knippen en plakken.
Ik heb wel een mooi programmaatje om eea zelf te bewerken gevonden, gratissss...http://csved.sjfrancke.nl/index.html

Wat mij wel opvalt bij de feeds van TT is dat bij verversing mijn server problemen geeft. Timeout, foutmeldingen, extreme belasting enzovoort.
Met andere netwerken heb ik daar geen last van.
 
S

svteg

Guest
#3
Het knippen en plakken wil ik zoveel mogelijk beperken, dat kan ik vaak wel opvangen met filters, maar in feeds met te weinig info val errug weinig te filteren. Dat betekent dus dat je bij een product update je steeds handmatig een feed moet bewerken en opnieuw ergens op een server moet plaatsen? Dat druist toch wel enigszins tegen het gemak wat een feed met zich mee moet brengen.

M4N levert trouwens vaak perfecte feeds aan, en mocht ik iets anders willen dan is dat vaak snel geregeld door iemand van m4n aan te spreken via msn, waar ik bij de tradetracker helpdesk vaak toch wel langer dan een dag op antwoord moet wachten, en bij daisycon is dat vaak meer dan een week. Affiliate4you heeft er af en toe ook erg lelijke feeds tussen hangen, maar ik heb het idee dat dat meer komt door hun technische beperking, ze reageren wel heel snel als ik feed vragen heb, de oplossingen zijn er helaas vaak niet, voor cleafs hetzelfde verhaal (probleem ligt ook geregeld bij de merchant)

De beste oplossing zou zijn als M4N alle adverteerders binnenhaalt die de concurrenten ook hebben, om te voorkomen dat ik hier elke dag een productfeed topic open.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
De beste oplossing zou zijn als M4N alle adverteerders binnenhaalt die de concurrenten ook hebben, om te voorkomen dat ik hier elke dag een productfeed topic open.
Vind dat wel een heel sterke, alle netwerken het land uit, en alleen M4N handhaven, wordt in ieder geval alles een stuk eenvoudiger.

Nog steeds ben je niet de enige roepende in de woestijn, volkstammen gingen je voor, en het antwoord is al gegeven : zwakke adverteerder, lees : werknemers en adviseurs namens adverteerders.
Die, omdat het netwerk dat tegenwoordig al rap adviseert, een datafeed produceren, met nadruk op "EEN". Weten zij veel. Ik kreeg een oproep, en daarom ben ik maar gegaan, sprak de gemotiveerde dienstplichtige soldaat.
Voor degenen van latere datum : dienstplicht is ooit normaal geweest.


Ook nog maar eens een lans breken voor - en ook daarin is M4N sterk - deel feeds, sommigen hebben het idee, kwak de hele voorraad in een feed en iedereen is gelukkig. Zeker degenen die meer spreiding toepassen en / of daarmee met share hosting werken, kunnen dat niet aan. Enkelen hebben zich inmiddels bekeerd, maar diegenen die toch al aan Kelko en Kieskeurig leveren hebben er geen idee van, dat dat niet altijd geweldig is.

Misschien kan het volgende Kabinet het meenemen , als ze in navolging van het vorige, nu 200 dagen in het land gaan inventariseren. 8)
 
S

svteg

Guest
#5
ouwesmurf zei:
Nog steeds ben je niet de enige roepende in de woestijn
Ik vond het dan ook vervelend om het topic te openen, het is geen nieuw probleem, en al tig keer besproken, alleen verandert er geen biet. Adverteerder lijkt zich niet te beseffen dat het aanleveren van een correct gevulde en opgebouwde productfeed een walhalla is voor affiliates die voornamelijk met feeds werken. Of anders, het netwerk heeft blijkbaar niet genoeg overredingskracht kracht richting de adverteerder om hier eens wat meer aandacht aan te besteden. Ik kan niet zonder productfeeds, ik gebruik in zijn geheel geen banners en/of tekstlinks, en waarom? Omdat de productfeed mij potverdorie het meeste oplevert. Zijn de affiliates die gebruik maken van productfeeds wellicht nog zo zwaar in de minderheid dat er geen prioriteit aan gegeven hoeft te worden. Offf, misschien moet ik me eerst bewijzen bij een netwerk voordat ze überhaupt naar me luisteren. Dan wordt het een beetje het kip en het ei verhaal.
Moet er ook niet te lang in blijven hangen, uiteindelijk vind ik mijn content wel via andere wegen, dit is een probleem van het netwerk en haar adverteerder. De affiliates weten wel dat bij een perfecte product feed de omzet van alle partijen omhoog gaat, maar ja, wie is de affiliate...
 
#6
De affiliates weten wel dat bij een perfecte product feed de omzet van alle partijen omhoog gaat, maar ja, wie is de affiliate...
[/quote]
Eh.... Ik ben Arie en ik ben affiliate :)

En de datafeeds zijn inderdaad zwaar bagger op die van M4N na
Andere gebruik ik dus niet.
Want heb geen zin om uren werk te laten stoppen in het in elkaar sleutelen van feeds
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
1-Al tig keer hier genoteerd : de meeste adverteerders hebben geen flauw benul.
2-Heel veel adverteerders, lees ondernemers, ondernemen niet.
3-Heel veel netwerken en analoog, willen niet.

3 Die laatste is een heftige uitspraak zullen netwerken onmiddelijk tegenwerpen, alleen , hun account-managers staan op target, vermoedelijk een heftig target, vermoedelijk veel nieuw werven. Dan moet je je tijd niet laten vermorzelen door achter onnozele datafeeds aan te gaan, we sturen een mailtje in de volle overtuiging dat er toch niets mee gebeurt. ( M4N positieve uitzondering maar zie hierna )
Probleem opgelost . ;)

1
a- Ook al ben ik het met voorgaande sprekers wel eens, en ook al realiseer ik me dat de M4N datafeed groep op verzoek best wel eea wil corrigeren en pro-aktief wil filteren, toch kom ik dan een Neckermann feed tegen, waarbij kolom categorie overloopt van eenvoud, subcategorie idem dito, kolom "derde categorie" idem van hetzelfde maar gelukkig kan ik uit "Kolom 0" een aantal van 150 van de apparaten destilleren die ik precies wil hebben. En dan praat je over flinke feeds. Dat had dus in subcategorie kunnen staan.

b- Ook al ben ik het ... alsvoren, men neme de Wehkamp feed, allemaal van 11 juli jl., stikt van de gebruikelijk heen en weer coderingen en Microsoft-fossielen : &lsquo, &rsquo,&endash,en nog veel méér, maar deze vond ik wel passend : &hellip,
Dat staat voor geen meter wanneer je dat laat staan. Rekening en risiko Wehkamp / M4N. Nogmaals , melden en het kan wel weer, maar het moet er gewoon niet in staan en zodra je automatisch gaat genereren gaat het automatisch fout.

Er moet toch ergens een punt aan te wijzen zijn, verantwoordelijk voor de aanmaak van de gegevens, wanneer dat niet beter wordt, blijft het dweilen met de kraan open.


c. ach ja, Tradetracker. Ze lezen ze nooit, waarschijnlijk lezen ze het forum ook niet, ze kunnen inmiddels wel Fins lezen, maar Nederlands ...... men neme de Bobshop. Description, of omschrijving : tweetalig niks ingevuld.
Maar toegegeven, je moet ook de positieve punten melden : de kolom currency staat gevuld met 200 x euro.

En dan laat ik de gewoon foutieve coderingen, plus ontbreken van fabrikant, merk of label maar achterwege.

En sub 2 : geen woorden aan vuil maken, wanneer je dit soort dingen ziet en leest, springen de tranen je in de ogen, heb je geen credietcrisis voor nodig. En dat is ook vrij logisch wanneer je je realiseert dat de meeste kadermensen in dienst van .. omhoog vallen.

Dan gewoon maar alles wat datafeed is, achterwege laten ? Ja nou nee. Ik stel regelmatig dat er geen wet is die bepaalt dat je een feed voor 100% moet gebruiken. En soms kun je er een groep artikelen uit peuren, die nu net wel interessant lijkt. En ook al is het dan iets meer werk, ga ik toch m'n commerciele neus achterna. Nog een geluk dat die uitwendig niet al te groot is. ;D

Impliceert wel dat die keuzes niet altijd geschikt zijn om grote winkels mee op te zetten. Met recht wat je noemt een niche, een babyface, een mini feedje. En gaat het niet werken, weg ermee. Totdat je die grote vis tegenkomt. Dan zien we verder. Maar wees ervan overtuigd, dat ook ik in dat proces van "feed-development" de nodige verwensingen in me voel opkomen, maar als "heer van stand" komt het niet over m'n tong.

Realiseer je je dan, dat sommige leidende lijders van netwerken ooit zelf iets als affiliate hebben gedaan en dus weten wat er speelt, dan weet je dus, dat geld wonden heelt. Immers, iemand moet er toch met die bak geld die bespaart wordt aan nazorg, vandoor gaan. Eigenlijk het Welten-effekt, niemand weet wat ie doet , maar via de NoordZuidlijn wordt ie toch mooi stinkend rijk. 8)


toevoeging , vind 'm zo grappig, vanavond opgehaald anno 2010 via Tradetracker van Pharos:
Als u boekt vóór 30 september 2008, krijgt u 5% korting op uw reservering voor seizoen 2009 .
je moèt dus de omschrijvingen doorlezen, stuk voor stuk. Anders sta je voor .... ;D