er zijn altijd meer wegen die naar Rome voeren, maar 150 feeds handmatig elke dag, geeft je natuurlijk dagelijks een doel in het leven.
Je kunt elke adverteerder een eigen table toekennen en een allemachtig brede query toepassen,
je kunt voor bepaalde produkten één table toepassen, waarbij netwerk en adverteerder in een aparte kolom verwerkt worden, daarmee eenvoudig uitwisselbaar, en eenvoudig update-baar. Deze pas ik nogal eens toe, maar dat is dan in principe 1x handmatig , verwerken in een remapping script ( de feed-indeling wordt aan de tabelkolommen aangepast ) en daarna automatisch. Lijkt mij alleen weer niet handig voor 30 adverteerders op 1 table. Meer orgie dan organisatorisch.
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik elke feed in z'n eigen 'bakkie' opvang en pas na controle, dus ook op de header, in een volgende routine in de SQL parkeer.
Niettemin, hangt allemaal af van de totale omvang van de feed, van je database-inrichting en je website - in/toe passing.
Ik blijf erop hameren : wanneer de behoefte op de site in bepaalde rubrieken niet al te groot is en de feed ook niet ( bijv. tot 400 mb ) zijn csv tekstdatabases ook best handig. Ernaast, erbij, of in plaats van. 8)
Daarnaast, 150 feeds klinkt lekker, maar heb je alles nodig en wordt alles ingeladen in de sql ? Er zijn adverteerders die al struikelen over 10 artikelen en daar moeilijk over en mee doen, er zijn er ook heel veel die zeer ruimhartig tekeer gaan, "te" , mag ik wel zeggen. En dan kan een script voor afslanken cq uitfilteren ook zinvol zijn. ;D