Links die niet (meer) werken

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#1
Het valt mij op de laatste tijd dat het geregeld voorkomt dat links gewoon niet werken (komen op een error pagina terecht), varieërend tussen enkele dagen(weken) tot zelfs enkele maanden! Slecht voor de omzet en wat minstens zo erg is: slecht voor onze site als affiliate zijnde. Wat moeten bezoekers op een site waarbij ze na elke klik op een errorpagina terecht komen?

Ik vind dat de netwerken hier veel alerter op moeten zijn. Zo laat je primaire omzet gewoon op straat liggen!

Meer mensen die dit waarnemen?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Ja , ben het ook roerend met je eens.

Merk alleen wel dat netwerk-medewerkers nauwelijks geïnteresseerd zijn, en sommige adverteerders reageren conform het bekende onweer in Aken en Keulen. "Hoebedoelu" En daarna hoor je in geen honderd jaar mee iets. ;D

Het besef tussen adverteerder/mediaburo/netwerk en affiliates dat beiden met elkaar kunnen samenwerken werkt niet.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#3
Je wordt er onderhand een beetje moe van. De hele week wordt je overstelpt met mailtjes van netwerken die constante aanvoer hebben van nieuwe adverteerders, nieuwe adverteerders en nog eens nieuwe adverteerders. Alleen zaken die er toe doen wordt helaas nagenoeg geen aandacht aan besteed.

Vanmorgen ook weer eentje waar je dan per toeval achter komt.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#4
Kunnen ze niet allemaal een rss feed lanceren waarin ze dit naar ons toe communiceren? Zou wel handig zijn, alle feeds in een overzicht; en dan dus afdwingen dat ze het ook gebruiken.

Ik vind de reactie van merchants en netwerken regelmatig vrij laconiek. 'We hebben het gemerkt' of 'we verwachten begin volgende week een oplossing'...terwijl het dan donderdagmiddag is.

Het is dat jij ermee bezig bent, ik heb eigenlijk geen flauw idee of ik sales door falende tracking misloop. Ik loop in ieder geval sales mis door telkens wisselende url's, vooral door mijn - domme keuze? - om deeplinks in te zetten. Ze converteren beter; mits de link maar werkt. Ik maak nu tweewekelijks een paar uur tijd vrij om alle links handmatig langs te lopen. Een kakklus, maar het loont volgens mij wel. Frustrerend is dat het net zo goed een dag na de check alsnog offline kan gaan, en dan zitten mijn bezoekers toch weer twee weken naar falende links te kijken. Wat betreft tracking; hoe kan ik dat zelf actief controleren? Hoe controleer jij dat? Alleen via testbestellingen en clicks?
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#5
Het is lastig om de tracking actief te controleren. Het einige wat je kunt is zelf tijdig een testbestelling doen. Als je veel adverteerders hebt is dit wel lastiger natuurlijk.
Ook kun je de aantal kliks die je genereert bij een adverteerder staven met de aantal leads die je wegzet. Je kennis uit het verleden is hierbij een redelijke maatstaaf.

Zo is weer gebleken dat jezelf alert moet zijn:
2 weken geleden had ik een adverteerder draaien bij netwerk X welke 2 maanden lang niet meer converteerde. Ik heb alle links overgezet naar netwerk Y en de sales kwamen weer op gang.
Typisch weer een voorbeeld dat het betreffende netwerk het monitor-traject met een korreltje zout neemt.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#6
Binnen daisycon,

Communiceren we uiteraard dat adverteerders campagnes stoppen (als dat het geval is).

Binnen een actief affiliate programma worden gestopte links automatisch afgevangen door ze naar een bovenliggen de adverteerders pagina te leiden.

Mocht een geheel programma stoppen dan gaat de traffic door naar verderwinkelen (op categorie-niveau) en word de tracking van de affiliate meegenomen. (bij de transacties van verderwinkelen kun je in de transactie omschrijving zien welke adverteerder een conversie heeft.)

Uiteraard is het beter om de links wel goed de onderhouden aan de kant van de affiliate.

Onder het menu Tools>>Foutmeldingen kun je terug vinden welke links waarop je traffic instuurt niet goed werken.
(Deze functionaliteit kent op het moment nog zijn beperkingen, omdat soms ook wel goede links (bv door een afgebroken sessie door een consument) in de lijst komen. Maar het is wel een goede richtlijn.)

Mocht er iemand suggesties hebben dan horen we het graag.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#8
@ Roger*,

Klopt maar aan die oplossing zitten ook weer nadelen, met mogelijk ook voor adverteerders, dit is al eens eerder gesproken in deze post: http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,9571.msg41949.html#msg41949
Mooi dat er verschillende oplossingen geboden worden.

Je kunt nu als affiliate bij een netwerk een eigen foutpagina opgeven waar je dan zelf de dode links kunt afvangen.

Binnen Daisycon kun je via je account zien (foutmeldingen) wat er eventueel misgaat en routen wij de traffic naar een betalend alternatief voor de affiliate, gebaseerd op de categorie van de adverteerder (best match).

Ben je handig in het programmeren spreekt je de bovenste oplossing wellicht meer aan.
(maar dan pas je natuurlijk ook sneller je dode links aan)
Wel zullen we gaan kijken wat en hoe we het bestaande proces binnen ons systeem.


Vraag wat bedoel je met
[mits de doorgestuurde gegevens betrouwbaar zijn]
??
 

tijmen

Nieuw lid
27 dec 2006
42
0
0
#9
mdobro zei:
Mocht een geheel programma stoppen dan gaat de traffic door naar verderwinkelen (op categorie-niveau) en word de tracking van de affiliate meegenomen. (bij de transacties van verderwinkelen kun je in de transactie omschrijving zien welke adverteerder een conversie heeft.)

Uiteraard is het beter om de links wel goed de onderhouden aan de kant van de affiliate.
Ook een complimentje voor Aff4You daar krijg je gelijk een mailtje dat je een bezoeker hebt doorgestuurd naar een campagne die niet meer draait. Dat kost je dan 1 impressie
 

svhoek

Nieuw lid
3 dec 2008
119
0
0
#10
Ook een complimentje voor Aff4You daar krijg je gelijk een mailtje dat je een bezoeker hebt doorgestuurd naar een campagne die niet meer draait. Dat kost je dan 1 impressie
Wat A4Y doet (als je de link niet verwijderd) is de bezoekers door sturen naar hun eigen site (ouders-shoppen-online.nl) en zo dan een cookie zetten en wellicht jouw sale afpakken.

Sommige webmasters/affiliates hebben niet ff de tijd om 100 linkjes bijvoorbeeld aan te passen, dus een eigen link opgeven zoals dit bij TT gebeurt zou erg handig zijn bij A4Y. (Heb dit al eens kenbaar gemaakt, maar schijnbaar niet zo belangrijk om direct aandacht aan te besteden (praten we over paar maanden)
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#11
mdobro zei:
Vraag wat bedoel je met
[mits de doorgestuurde gegevens betrouwbaar zijn]
??
Dat was een reactie op jou opmerking dat het huidige systeem [nog] niet 100% betrouwbaar is

(Deze functionaliteit kent op het moment nog zijn beperkingen, omdat soms ook wel goede links (bv door een afgebroken sessie door een consument) in de lijst komen. Maar het is wel een goede richtlijn.)
Ik ben het met je eens dat voor beide oplossingen iets te zeggen is.

Voor ons gaat het niet zozeer om de pagina die de bezoeker te zien krijgt, maar om het signaal naar ons. Als dat met een mailtje zoals blijkbaar bij A4you kan is dat voor ons ook prima.

Hoe sneller we [hoe dan ook] een signaal krijgen, hoe sneller we kunnen anticiperen. Als ik zelf ergens op een pagina binnen de Daisycon admin moet kijken duurt het per definitie langer dan wanneer de melding naar ons wordt doorgegeven.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#12
Sommige webmasters/affiliates hebben niet ff de tijd om 100 linkjes bijvoorbeeld aan te passen
En wat denk je van onze wereldwijde holle bolle gijs , die netjes onze link("jes") en complete datafeeds inleest en langzaam maar zeker een giga-bestand opbouwt met verouderde links ?
Wordt steeds meer belangrijk om als adverteerder een goed werkend 404 gebeuren op te zetten, en naarmate adverteerders steeds frekwenter hun website in de remake gooien, zal het voor affiliates steeds slechter uitwerken, immers oncontroleerbaar.

Inderdaad geeft A4Y die melding, óók wanneer jezelf alle links gecorrigeerd hebt. Maar met zo'n Google geheugen, weet je met elke melding dat je weer een mogelijke sale bent misgelopen. Weet niet of ik daar blij van wordt. :-\
 

Albert

Nieuw lid
13 jul 2009
2
0
0
#14
Sander A. zei:
Ook een complimentje voor Aff4You daar krijg je gelijk een mailtje dat je een bezoeker hebt doorgestuurd naar een campagne die niet meer draait. Dat kost je dan 1 impressie
Wat A4Y doet (als je de link niet verwijderd) is de bezoekers door sturen naar hun eigen site (ouders-shoppen-online.nl) en zo dan een cookie zetten en wellicht jouw sale afpakken.

Sommige webmasters/affiliates hebben niet ff de tijd om 100 linkjes bijvoorbeeld aan te passen, dus een eigen link opgeven zoals dit bij TT  gebeurt zou erg handig zijn bij A4Y. (Heb dit al eens kenbaar gemaakt, maar schijnbaar niet zo belangrijk om direct aandacht aan te besteden (praten we over paar maanden)

Vind het slecht dat een netwerk zomaar de link doorzet naar een eigen site. Wij spannen ons immers ook in om voor het netwerk geld te verdienen. Dit zou niet mogen, zeer zeer slecht van affiliate4you. Was eerder altijd positief over deze club, maar helaas is dat nu een stuk minder geworden.