Nieuw hier: affiliate manager van Esprit & Baby-Walz

zydenbos

my-wardrobe.com - UK!
29 aug 2007
6
0
0
www.my-wardrobe.com
#1
Hallo,

ik ben de affiliate manager van Esprit (Nederland - zanox, UK - Commission Junction & USA - Commission Junction) en Baby-Walz (Nederland: bij Zanox, m4n en Tradedoubler).

Onze firma 3GNet in München (www.3gnet.de) is verantwoordelijk voor alle affiliate activiteiten van deze en nog vele andere klanten. Bij alle mogelijke vragen, suggesties, problemen en ideeën kunnen jullie graag en altijd mij direct een mailtje sturen  - natuurlijk vooral als het om banners, deeplinks, datafeeds of tracking problemen bij een van de bovenstaande programma's gaat!

Enige affiliates hier ken ik al maar hoop natuurlijk nog vele anderen te leren kennen en verheug me op een voorspoedige samenwerking!

Groeten uit München,

Sophia

sophia.zydenbos@3gnet.de
 

zydenbos

my-wardrobe.com - UK!
29 aug 2007
6
0
0
www.my-wardrobe.com
#3
Hallo Langace,

als er navraag is naar 500x500 banners kunnen we die zeker aanmaken! Zou je dit liever als een statische of als een dynamisch banner zien?

Onze ervaring tot nu toe is dat grote banners het in Nederland eigenlijk het slechtst doen, maar we kunnen ze in ieder geval wel aanmaken :)

Groeten,
Sophia.
 
D

dutchguru

Guest
#4
Misschien handig om af en toe bij grote acties (zeker van Esprit) een 500x500 banner te laten maken.
Wanneer jullie dat dan toch doen, is 200 x 200 zo gepiept , namelijk een standaard Google formaat, waarmee naast Google ook bijv.Esprit in gelijk formaat zou kunnen staan.(statisch)
Overigens, ook mijnerzijds welkom, het lijkt erop dat via diverse Duitse mediabureaus er een Nederlandse overval aldaar heeft plaatsgevonden.....

Sprekend overigens over Esprit : vergeleken met een ander Duits modemerk valt de conversie wel ietsjes tegen (beiden ook via Zanox).

Enige verklaring voor te bedenken?
 

zydenbos

my-wardrobe.com - UK!
29 aug 2007
6
0
0
www.my-wardrobe.com
#5
200x200 kunnen we ook graag aanmaken. Beide nieuwe banners zullen waarschijnlijk vanaf het volgende seisoen vervoegbaar zijn (maar wie weet, misschien lukt het ook wel sneller). Voor het geval dat er tot dan nog enige andere wensen zijn hoor ik die natuurlijk ook graag!

De CR is van vele dingen afhankelijk, hangt ervan af welke links ingezet worden (grote banners hebben in het algemeen een lagere CR en tekstlinks een hoge CR), waar/ hoe strategisch deze links op de site geplaatst worden, vaak trekken ook paid-mail campagnes van affiliates de algemene CR van het gehele programma omlaag (de affiliate zelf wordt alleen per sale uitbetaald terwijl zijn users veel clicken omdat deze hun vergoedingen per click ontvangen zonder iets te hoeven kopen).

Hierenboven telt natuurlijk ook een klein beetje mee dat in de shop zelf vanaf een bestelwaarde van ?24,00 kosteloos wordt verzonden en ook gratis retourzendingen worden aangeboden. Ik weet niet met welke andere merken je hier vergelijkt maar voor het geval dat deze zoiets niet aanbieden zou het kunnen zijn dat zoiets ook bijdraagt aan de verschillen in de CR :)
 
D

dutchguru

Guest
#7
@ Sophia
@ Stijn

2 in 1 verpakking : Popken.

Beiden hebben in Nederland eigen winkels cq. franchise.
Van beiden hanteer ik zowel dieplink , banner, datafeed op verschillende plaatsen.

Adverteren op zoekmachines doe ik voor geen van beiden, ik adverteer wel, maar onder eigen naam en met eigen specificaties etc. voor promoten van de eigen websites. En de specifikaties kunnen gelden voor Esprit, Popken, Wehkamp , Yoox en noem maar op.

Over een lange periode zie ik dat Esprit in een nagenoeg gelijke hoeveelheid ten opzichte van Popken als bezoeker (-ster) binnenkomt, in een verhouding van 2:3 doorklikt naar de merchant, en in geen verhouding tot voor een maand geleden bij Esprit 1 op 7/8 bij Popken tot sale komt. Laatste anderhalve maand uitgesloten, die is excessief voor Popken en ik weet nog niet waarom. Hoort dus niet in een vergelijking thuis.

De 2 op 3 is op zich niet vreemd, omdat de aantrekkingskracht ( naar mijn idee ) van Esprit ook richting Marc O Polo, Yoox, Yesstyle e.a. zou kunnen gaan, trek ik die erbij ontstaat 3 op 3.

Ik hanteer ook andere Duitse merken, ook Koreaans en Amerikaans, maar niet alle in dezelfde "bedrijfsmiddelen" als datafeed, banner en dieplink, en evenmin op alle sites. Wel geldt voor mynidee.com en zoekidee.nl waar datafeeds gebruikt worden, dat wel de prijs genoemd wordt, maar geen enkele prijsvergelijking plaats vindt. Daarvoor is een andere site in ontwikkeling.

Ik maak geen gebruik van paid-mail, gpt sites en (nog ) geen nieuwsbrief-akties, dat kan de vergelijking niet beinvloeden.

Conclusie : er moet iets in de winkelafhandeling zijn waarom men bij de een sneller tot aankoop overgaat dan bij de ander. ???
 

zydenbos

my-wardrobe.com - UK!
29 aug 2007
6
0
0
www.my-wardrobe.com
#8
"Conclusie : er moet iets in de winkelafhandeling zijn waarom men bij de een sneller tot aankoop overgaat dan bij de ander. "

Ja, in het algemeen kan dit aan de opbouw van de shop zelf liggen, als de laatste stap van 'winkelmandje & kassa' in de eene shop uitvoeriger is en langer duurt dan in de ander dan kan het zijn dat hier meer bezoekers ophouden te winkelen - wat redelijk normaal is bij alle soorten shops in alle segmenten. Ze hebben er geen zin meer in verder te shoppen omdat het hun te 'ingewikkeld' is of 'te veel' moeite is...hier kunnen wij jammergenoeg niets aan veranderen.

Maar in het algemeen zou dit bij Esprit geen probleem moeten zijn aangezien vele bezoekers herhaald in de shop winkelen en daarmee al over deze 'drempel' (het ingeven van persoonlijke gegevens: adres, bank gegevens enzv.) zijn én de gegevens die moeten worden ingegeven niet uitvoeriger zijn dan bij de meeste andere winkels.
 
D

dutchguru

Guest
#9
Blij dat we het eens zijn over de diversiteit aan klantgerichte winkelafhandeling, maar deze conclusie heb ik toch wat moeite mee:

Maar in het algemeen zou dit bij Esprit geen probleem moeten zijn aangezien vele bezoekers herhaald in de shop winkelen en daarmee al over deze 'drempel' (het ingeven van persoonlijke gegevens: adres, bank gegevens enzv.) zijn én de gegevens die moeten worden ingegeven niet uitvoeriger zijn dan bij de meeste andere winkels.
De meeste herhalingsbezoeken lopen vermoedelijk niet via affiliates, immers men heeft de weg al gevonden.
Affiliates zorgen in de meeste gevallen voor nieuwe bezoekers, in iets minder aantal voor herhaling tenzij we onze bezoekers op een aanlokkelijk idee brengen en dan heeft u gelijk.

Wanneer het nu om Yoox zou gaan, of Yesstyle, waar taalvriendelijkheid zeker een rol speelt, maar Esprit en Marc O Polo hebben die barriere minder. Blijf het dan toch vreemd vinden, maar ik begrijp volkomen dat u daar ook geen antwoord op heeft.
Ik zie ook weinig reakties van collega's , mogelijk speelt het niet breed. :)