Hoi Arnix,
Tropisch? ja hoor ik zie zelf Jamaica staan in hun bestemmingen.
(Ik zet trouwens de verwarming maar meteen eens aan ....)
Gemiddelde order waarde? Conversie?
Hoewel de eerste orders binnen zijn is daar nog niets zinnigs over te zeggen.
En als we er wel meer cijfers hebben, kan "ik" je dat nog steeds niet vertellen, gezien dit vertrouwelijke info van de adverteerder is. "en daar doen wij geen uitspraken over"
2 opmerkingen hierbij.
a) kijk naar de site en de aanbiedingen daar, PL heeft volgens mij op de site redelijk goedkope aanbiedingen staan, het ligt er dan natuurlijk aan met hoeveel mensen je boekt wat de uiteindelijke prijs word. Ga even rekenen en dan kun je zelf wel een redelijke orderwaarde bepalen, dat keer 3,5% en voila. Aspect hierbij is echter in het algemeen, dat hoe lager de kosten voor de consument (ook jouw marge) hoe hoger de conversie. Klanten besluiten immers sneller over een paar honderd euro's dan over een paar duizend.
b) zoals gezegd doen we geen uitspraken over cijfers van een specifiek programma binnen ons netwerk (zoals het eCPC bij M4N)
Die cijfers kunnen heel erg vertekenen. B.V. Als een grote webmasters shit traffic levert, gaat de performance van de adverteerder achteruit.
Performace van een adverteerder zul je altijd vanuit je eigen (affiliate) optiek moeten bekijken. Heb je een reissite, scoor je prima op reizen, we hebben een account die haalt 78 cent per klik op basis van een lead campagne.
Gebruikt een GTP netwerk dezelfde adverteerder dan verdient die er misschien 1 cent per klik aan.
Wij werken aan het moment aan een model waarbij de adverteerders een openbare rating krijgen op basis van een groot aan criteria, waarbij het bovenstaande probleem uitgesloten word, nog even geduld.
Daarnaast komt er ook voor de affiliates meer info beschikbaar over de resultaten van de opgenomen campagnes.
Het had gisteren allemaal al af moeten zijn, ik weet het, we doen ons best maar er zijn gewoon gigantisch veel dingen (nog) te doen.