Sale getest: Apartdesign via Tradetracker...

Status
Niet open voor verdere reacties.

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#1
... en jawel hoor: de clicks worden wel gemeten, maar mijn sale niet!
:mad:

Anderen met een soortgelijke ervaring?
:(
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#3
fgielen zei:
xipe zei:
Anderen met een soortgelijke ervaring?
Ervaring.....? Zeg maar gerust ervaringen!

Wordt tijd dat de netwerken hier eens serieus mee omgaan.
Mijn vertrouwen in het hele affiliate-gebeuren in NL worden hierdoor wel weer eens op de proef gesteld...
Zolangzamerhand kom ik voor mezelf tot de volgende afweging: ofwel internationaal gaan, ofwel stoppen met de hele handel!
Het komende jaar zal cruciaal worden. Een kruispunt, zeg maar.
Ik heb er geen zin meer in om er heel veel tijd in te steken en te merken, dat met name de netwerken niet serieus met hun vak bezig zijn...
:mad:
 

patje72

Nieuw lid
30 jul 2008
180
0
0
dating.lerenleven.com
#4
Ik ga zo even een ticket openen bij tradetracker. Vorige week had ik ineens geen sales bij een bepaalde merchant. Afgelopen vrijdag werd dat ineens gecorrigeerd, door een transactie van 0,01 ct en een behoorlijke commissie. Dus ik zal eens vragen wat er mis is.

En...ik blijf het zeggen. Dit soort dingen kunnen best gebeuren...maar het netwerk moet dit wel even doorgeven. Ik krijg dan wel die correctie, maar verder helemaal geen toelichting of wat dan ook
 
29 mei 2009
62
0
0
www.fonq.nl
#5
xipe zei:
... en jawel hoor: de clicks worden wel gemeten, maar mijn sale niet!
:mad:

Anderen met een soortgelijke ervaring?
:(
Heren,

Zojuist heb ik samen met onze accountmanager bij Tradetracker de tracking getest. Deze werkt gewoon aan beide kanten. Verder hebben we vrijwel nooit problemen met de tracking.

@xipe ik zie nu je tweede bericht in het ticketsysteem en zal daar nog op reageren.

NOTE: In elk systeem, bij elke merchant komt het sporadisch dat de consument na betaling niet terugkomt op de bedankpagina waar de trackingpixels staan. Indien dit het geval is geweest is dat de oorzaak van de gemiste sale.

Indien je dit merkt, mail het netwerk of de merchant dan even. Fonq BV (en daarmee ook Apartdesign.nl) schiet je commissie handmatig door. Het is, naar mijn mening, niet direct nodig om dergelijke zaken direct op het forum te plaatsen.
 
29 mei 2009
62
0
0
www.fonq.nl
#6
Een reactie op mezelf:

De reden dat je als consument in sommige gevallen niet op de bedankpagina terecht komt.

Bij betalingen wordt je verwezen naar je bank en "verlaat"je de webwinkel. Helaas wordt je na de betaling niet in 100% van de gevallen teruggestuurd naar de bedankpagina van de shop.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#7
wouterderijk zei:
xipe zei:
... en jawel hoor: de clicks worden wel gemeten, maar mijn sale niet!
:mad:

Anderen met een soortgelijke ervaring?
:(
Heren,

Zojuist heb ik samen met onze accountmanager bij Tradetracker de tracking getest. Deze werkt gewoon aan beide kanten. Verder hebben we vrijwel nooit problemen met de tracking.

@xipe ik zie nu je tweede bericht in het ticketsysteem en zal daar nog op reageren.

NOTE: In elk systeem, bij elke merchant komt het sporadisch dat de consument na betaling niet terugkomt op de bedankpagina waar de trackingpixels staan. Indien dit het geval is geweest is dat de oorzaak van de gemiste sale.

Indien je dit merkt, mail het netwerk of de merchant dan even. Fonq BV (en daarmee ook Apartdesign.nl) schiet je commissie handmatig door. Het is, naar mijn mening, niet direct nodig om dergelijke zaken direct op het forum te plaatsen.
Beste Wouter,

Indien je dit merkt, ben je zelf een sale of een testbestelling aan het doen.
Het is dus totaal toevallig als je hier tegenaan loopt. Ik doe dit namelijk zelf hoogst zelden.
Op zo'n moment merk je dus, dat de tracking niet goed werkt en dat je dus sales misloopt.
Ik begrijp best, dat dit later gecorrigeerd wordt.
Maar dit geldt dus alleen voor de gevallen waarin je dit toevallig hebt gesignaleerd!
:(

Wat mij betreft is dit een dergelijk ernstige zaak, dat dit best in een breder kader bekend mag worden.

Met name de kwetsbaarheid van het systeem (als de klant niet terugkomt op de bedanktpagina wordt er niets gemeten) vind ik iets waar wellicht een goede oplossing voor gevonden zou moeten worden.

My 2 cents...
 
29 mei 2009
62
0
0
www.fonq.nl
#8
In praktisch 100% van de gevallen is het wel zo kan ik je zeggen.
Breder uitleggen is helaas lastig.

Sales zijn eenmaal gekoppeld aan een trackingpixel. Er is geen logischere plek dan deze te plaatsen op de bedankpagina aangezien er dan een betaling is geweest.

Verder zijn we zeer makkelijk in het keuren van leads. Niet geheel relevant voor dit onderwerp, maar affiliates krijgen bij ons vrijwel altijd uitbetaald, ook al zien wij als laatste cookie een (eigen) adwords advertentie. Dit komt zeer regelmatig voor. Heft het één het ander op? Ik denk het wel.

Zo zijn er nog onmeetbaar veel discussies welke we zouden kunnen voeren, maar helaas niet altijd op te lossen zijn.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#9
Beste Wouter,

Hartelijk dank voor je uitleg en de correctie.
Ik heb de sale zojuist zien langskomen.
:)
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#10
Topic gesloten omdat het niet meer over Apartdesign gaat maar meer algemeen wordt omtrent tracking. Bij deze dus afgesplitst.

Gaat hier verder:

http://www.affiliate-forum.nl/index.php/topic,13978.0.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.