Of om te beginnen je webpagina ontdoen van alles wat met html, javascripts en css te maken heeft aan tags, dan de lidwoorden en andere gekoppel elimineren zodat je vrijwel alleen de bijvoeglijke, bijwoorden,zelfstandige naamwoorden , werkwoorden en nog een paar woorden overhoudt. Inhoud van alt en title in de images laat je natuurlijk staan net als de title en de anchortekst !
Effe tellen, percentage trekken zodat je een gewicht aan die woorden kunt ontlenen, etc.etc. , heb je een idee van de
keyword density, min.2 tot ( hierover verschillen de meningen wereldwijd ) max. 5% zijn dan je sterke punten op die pagina.
Plus de mate van toepassing van html h1 t/m h3 daarbij.
Zoals je immers ook een rapport van kopregels voorziet en die daaronder gaat uitwerken.
Dit kan soms ontnuchterend werken.....
Een scriptje maken kan hierbij je werk aanzienlijk verlichten
want vanzelfsprekend ga je, wanneer het resultaat toch niet helemaal jedat is, hierna reconstrueren voordat je de pagina als "klaar" beschouwd ;D
En de beroeps? die zal ongetwijfeld mbt tot dit verhaaltje, van onder naar boven werken, eerst vaststellen welke woorden je wilt, daar de tekst omheen breien, punnicen, haken, en er pas aan het eind de techniek van html layout/css en leukigheden als javascript aan toevoegen...
Het zal je dan ook niet verbazen dat heel veel pagina's de lidwoorden als sterke punten hebben, de frame pagina's het woord frame en de flash pagina's in doorsnee object of zoiets. En toch zijn het vaak niet de minsten die als ontwerper eraan ten grondslag lagen. Als wij die nu toch eens als klant zouden kunnen krijgen........... helaas de meeste opdrachtgevers willen het niet weten.