Vergoeding Groupon

26 jul 2010
4
0
0
#1
Groupon (via M4N) heeft vorig jaar op 12-07 een nieuw commissiemodel in gebruik genomen, hierover is een mailing rondgestuurd.

Citaat: "Vanaf a.s. vrijdag zal de commissie van Groupon worden veranderd. De commissie op de sale zal dan 10% over de orderwaarde worden, en het aanbrengen van een nieuwe klant zal je EUR 3,- opleveren. Een nieuwe klant wordt gedefinieerd wanneer er een aankoop bij Groupon wordt gedaan waarbij de klant die een aankoop doet, nog niet bij Groupon bekend was. Het kan dus zijn dat je als affiliate 2 commissies voor 1 sale behaalt. "

In 2 dagen had ik via mijn website met een leuke Groupon aktie ruim 150 sales. De vergoeding voor nieuwe klanten heb ik nooit gekregen. Schadepost ? 450,00. Men gaat ervan uit dat de 150 sales allemaal bestaande klanten van Groupon zijn, in mijn ogen is dat zeer onwaarschijnlijk! Deze klanten hebben geen aktie ondernomen n.a.v. de mailing die ze 's morgens van Groupon hierover ontvangen hebben. Wel hebben ze in de loop van de dag Gegoogeld op allerlei zoektermen, om vervolgens via mijn website de aankoop te doen. Meermalen heb ik de discussie opgestart dat dit nieuwe klanten zijn (op wellicht een enkele uitzondering na) en dat ik daar een vergoeding van ? 3,00 per persoon over zou moeten krijgen. Helaas is Groupon onverbiddelijk!

Wie heeft soortgelijke ervaring met Groupon en kan adviseren hoe te handelen? Het goede contact hierover met M4N is helaas op niets uitgelopen.