WeightWatchers -- extreem hoge afkeuring

volo

Nieuw lid
7 aug 2008
6
0
0
www.volo.com.mt
#1
Ik heb een website over afvallen die zeer nauw aansluit bij de doelgroep van Weightwatchers.

Ik was dan ook erg blij met de start van het Weightwatchers affiliate programma, en ik haalde dan ook mooie resultaten... dacht ik.

Sinds 1 januari 2012:

25 leads goedgekeurd

89 leads AFGEKEURD!

Navraag bij het netwerk leert dat het een algemeen probleem is, dat niet alleen bij mij zo'n hoog afkeurpercentage voorkomt.

Het netwerk had naar eigen zeggen een meeting met de klant om te bespreken waarom, maar dat is ook alweer een maand geleden en sindsdien krijg ik ook van het netwerk geen reactie meer buiten 'we houden je op de hoogte als we meer weten'.

Weight Watchers wordt tegenwoordig op veel plaatsen gepromoot, dus ik zou het begrijpen als er verschillende cookies in het spel zijn, dat de sale dan aan iemand anders gecrediteerd wordt.

Maar de click timestamp en de lead timestamp liggen meestal zo'n 10-15 minuten uit elkaar. Het zou me ERG vreemd lijken moest een andere affiliate zich daar nog tussen genesteld hebben.


Kortom, Weightwatchers (of het agency Fairetail) is affiliates flink bij de neus aan het nemen...

En nog een leuke: ik was blijven aandringen, en kan je het geloven? Waarschijnlijk vonden ze mij zo'n lastige klant... ze hebben mijn website afgekeurd, ik mag Weight Watchers niet meer promoten.

Dat krijg je dan, als je je mond opentrekt als affiliate.

Ik ben al een maand aan het onderhandelen, nu ben ik het beu. Het mag geweten zijn.
 

KodeXs

Nieuw lid
7 jun 2012
9
0
0
#3
Translated from dutch text:
I have a website on weight loss that closely matches the target audience of Weight Watchers.

I was very pleased with the start of the Weight Watchers affiliate program, and therefore I got good results ... I thought.

Since 1 January 2012:

25 leads approved

89 leads REJECTED!

Questioning the network learns that it is a general problem is that not only prevents me such a high rejection rate.

The network had its own words a meeting with the client to discuss why, but that's already been a month ago and since then I also get no response from the network outside 'we'll keep you posted when we know more.

Weight Watchers is now promoted in many places, so I would understand if there are different cookies in the game are that the sale is credited to someone else.

But the click timestamp timestamp and the lead are usually about 10-15 minutes apart. It would seem very strange to me was another affiliate will still have nestled between.


In short, Weight Watchers (or agency Fair Tail) is quite affiliates in the nose to take ...

And a very nice, I had continued to insist, and can you believe it? Probably they found me such a difficult customer ... they have rejected my website, I may not promote Weight Watchers.

That you get when you open your mouth pull as an affiliate.

I am already a month to negotiate, I'm tired. It should be known.
that should certainly be known, ff a bump.
If a company goes shaven your leads, you exit at the next payout
I can not imagine that weight loss niche yields junk traffic

but probably they see easy money if they reject 60% of your leads.

So be warned!

Edit mod:
Links verwijderd, voegen niks toe en insinueren meningen als zijnde een feit
 
30 aug 2010
60
0
0
#4
Beste Jan,

Er is hier duidelijk wat foutgelopen in de communicatie. Laat ons de zaken even punt per punt nemen.

Eerst en vooral is er de reden van stopzetting. De website waar je aan refereert is http://www.weightwatchers-puntenlijst.be. Deze is in strijd met de branding policy en eigendomsrechten van Weight Watchers. Dit hebben we duidelijk hebben gecommuniceerd aan Tradedoubler (via hen was je met deze site actief) en bij navraag bevestigen ze ons dat ze deze info hebben doorgegeven aan jou. Dat is niet in lijn met wat je aangeeft, maar voor ons niet na te gaan. Mocht je die info inderdaad niet hebben doorgekregen, excuseren we ons daarvoor maar benadrukken dat van onze kant alle logische stappen zijn gezet en er duidelijke argumenten zijn gegeven. Je kan ons overigens ook steeds rechtstreeks contacteren voor verdere toelichting en om te bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat je wel weer verder kan.

Dan de afkeur. Je haalt terecht aan dat Weight Watchers de laatste maanden erg actief is met campagnes en dit zowel on als offline. Dit maakt dus inderdaad dat er veel cookies in het spel zijn en kan zorgen voor een wat hogere afkeur enerzijds, maar anderzijds zien we flink hogere absolute volumes, wat de balans meer dan positief maakt voor de affiliates. Maar dat is dus in het algemeen gesteld.

Specifiek voor jou geldt dat er inderdaad een heel erg hoge afkeur is sinds begin 2012. Dit is echter in tegenstelling tot wat we bij de grote meerderheid van de affiliates zien. Andersom bekeken kunnen we stellen dat het slechts enkele affiliates zijn die met een buitengewoon hoge afkeur te kampen hebben. Wellicht ligt de manier van promoten dan aan de basis, maar misschien is het ook hiervoor nuttig om even rechtstreeks of via tradedoubler contact te hebben ter verdere bespreking, zodat we samen kunnen bekijken hoe we tot de nodige verbeteringen kunnen komen. Wel jammer dat we hierover voorheen niets gehoord hebben en het dan op het forum moeten lezen.

Kortom, we zijn steeds aanspreekbaar en willen benadrukken dat zowel Weight Watchers als FairEtail er alles aan doen om het programma succesvol te maken voor alle partijen!

Mvg,
FairEtail & Weight Watchers
 

volo

Nieuw lid
7 aug 2008
6
0
0
www.volo.com.mt
#5
De website is inderdaad http://www.weightwatchers-puntenlijst.be

Deze website werd in eerste instantie goedgekeurd, dus ik mocht beginnen met promoten. Ik kreeg zelfs complimenten over de professioneel uitziende website.

Pas na mijn herhaalde klachten over een hoge afkeur was de website plots 'in strijd met de branding policy' en werd hij afgesloten.

Tsja. Het kan, natuurlijk.

En nu de naam en url van de website bekend zijn, wil ik nog even benadrukken hoe goed de doelgroep van mijn website overeen kwam met de doelgroep van Weight Watchers :) Wat de hoge afkeur natuurlijk nóg vreemder maakt.

FairEtail beweert hier dat ik de enige ben met zo'n hoge afkeur, maar andere affiliates en het netwerk zélf bevestigen dat ik niet alleen ben. Ik ben dit al een maand met TradeDoubler aan het bespreken. Ik kan moeilijk geloven dat dit de eerste keer is dat jullie hierover horen.

Enneh... je zegt: ondanks de hoge afkeur, maken absolute volumes de balans positief voor affiliates?

Met andere woorden: ik mag dus al blij zijn met de 500 euro die ik krijg.

Dat moet de 1780 euro (!) die jullie onterecht afgekeurd hebben doen vergeten?

Wat een non argument. Spreekt boekdelen.
 

KodeXs

Nieuw lid
7 jun 2012
9
0
0
#7
Links verwijderd, voegen niks toe en insinueren meningen als zijnde een feit
Vrijheid van Meningsuiting?
???
Oplichting van affiliates zijn duidelijk niet belangerijker dan een tevreden referral status ;)
 
30 aug 2010
60
0
0
#8
Beste Jan,

De website werd inderdaad in eerste instantie goedgekeurd maar als je de naam van de adverteerder zowel in de url als bovenaan de website gebruikt, is het niet geheel onlogisch dat daar een keer reactie op komt.

Verder beweren we niet dat je de énige affiliate bent met een hogere afkeur. Over het gehele programma zijn er een aantal affiliates die een buitengewone afkeur hebben.

De cijfers die je meegeeft:
Sinds 1 januari 2012:
25 leads goedgekeurd
89 leads AFGEKEURD!

werden overigens niet enkel met de site http://www.weightwatchers-puntenlijst.be gegenereerd. Deze site is pas echt actief sinds half april 2012.

Tot slot weten we niet dat je al een maand met Tradedoubler in contact bent om dit te bespreken. Dus het is niet omdat je geklaagd hebt over de afkeur dat we je wegens branding issues hebben stopgezet.

Zoals eerder vermeld, zijn we steeds aanspreekbaar en stellen dan ook voor om deze discussie verder telefonisch te bespreken.

Met vriendelijke groet,
FairEtail
 

volo

Nieuw lid
7 aug 2008
6
0
0
www.volo.com.mt
#9
Feit blijft dat het grootste deel van de leads worden afgekeurd, ook al tonen de timestamps duidelijk aan dat er maar zo'n 10 minuten tussen de click en de lead zitten.

Andere affiliates kunnen hun eigen conclusies trekken.
 

Romac35

Eet het, en je weet het!
21 okt 2010
340
0
0
www.wpwijzer.nl
#10
@Team FairEtail

Ik neem aan dat jullie weten waarom jullie de leads hebben afgekeurd? Misschien als jullie gewoon even aan hem uiteenzetten waarom het voor iedereen volkomen begrijpelijk was dat die leads afgekeurd moesten worden dat volo zich kan schikken in zijn lot? Anders blijft er om dit verhaal zo'n zweem hangen van de merchant keurt gewoon af omdat ze afkeuren op basis van een percentage dat ze maximaal willen goedkeuren.

Persoonlijk ga ik er van uit dat merchants voordat ze een campagne live gooien hebben berekent hoeveel het hen waard is per verkoop om daar commissie over te betalen aan een publisher. Dus het lijkt mij logisch dat een merchant er geen probleem mee heeft om netjes te betalen voor de geleverde resultaten van een publisher.
Aan de andere kant weet ik als publisher dat er genoeg merchants zijn die éxtra winst willen pakken door goede leads en sales gewoon af te keuren (graaien omdat het kan). Die merchants, zullen velen hier met me eens zijn, verdienen het om met pek en veren bij alle publishers te kijk te staan, en dan droogt hun campagne natuurlijk heel snel op.

Het zou dus een heleboel oplossen als jullie aan volo de redenen van afkeur even door zouden willen geven. Want die ontbreken toch wel heel erg in dit verhaal. ;D
 
30 aug 2010
60
0
0
#11
@Romac35:

De redenen van afkeur kunnen we zeker meegeven en zijn logischerwijze het gevolg van sales die niet doorgaan.
De 3 voornaamste redenen waarom er sales worden afgekeurd zijn:

1. Dubbele verkoop: Omdat er de laatste maanden veel campagnes draaien, zijn er sales die door meerdere kanalen/publishers werden aangebracht en die dus nog worden ontdubbeld. Dit gebeurt op basis van "last cookie counts".
2. Annulatie klant: mensen die zich inschrijven in het WW programma (= een sale) en zich vervolgens dezelfde dag nog bedenken en weer uitschrijven, krijgen geen kosten aangerekend en in dit geval wordt de sale afgekeurd.
3. Fake: indien iemand zich inschrijft tijdens de '1 week gratis' actie met een valse identiteit, wordt die eveneens afgekeurd.

Weight Watchers is zich uiteraard bewust van het feit dat het spel fair gespeeld moet worden en dat een affiliate programma op lange termijn enkel succesvol kan zijn, als affiliates netjes betaald worden voor het door hen geleverde werk. Dat is ook waar we ons dagelijks voor inzetten.

We benadrukken ook nogmaals dat het programma in het algemeen zeer goed loopt, maar dat wil niet zeggen dat dat voor alle affiliates het geval is. Ook al zijn de bovenvermelde redenen voor de hand liggend en ligt de kwaliteit tijdens een '1 week gratis' actie lager gezien de laagdrempeligheid, toch is het soms nuttig om samen met een affiliate te bekijken hoe het komt dat het niet goed gaat en samen te zoeken naar oplossingen.

Hierbij herhalen we dat ons (Weight Watchers / FairEtail) vóór deze forum-post nooit de vraag werd gesteld om dit samen verder te bekijken en we zelfs na onze voorgaande suggesties nog niet werden gecontacteerd.
Mocht je naar aanleiding van dit verhaal nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet om contact op te nemen met je affiliate netwerk en/of Vittorio@fairetail.be.

Met vriendelijke groeten,
FairEtail