[advies gevraagd] Wat te doen met 20k fashion subscribers (double opt-in)

Coen Olde Bijvank

If you Believe in Yourself, Anything is Possible
28 mrt 2013
9
0
0
www.blueparadise.nl
#1
Hallo mensen,

Ik heb in de afgelopen 1.5 jaar een lijst opgebouwd met 20k (algemene fashion liefhebbers)

Nu wil ik daar wat mee gaan doen om, maar ik durf bijna geen mail meer te sturen.. omdat ik nu ongeveer 3/4 een mail hebt verstuurd en deze leverde ongeveer 125,- euro per mailing op. (affiliate links van Zalando)

Ik heb het idee dat dit beter kan, daarom vraag ik advies aan jullie.


Groeten,

Coen
 

bug

Nieuw lid
18 apr 2010
18
0
1
#2
hoeveel mensen hebben zich afgemeld na de zalando mailing? Zo kan je een beetje achterhalen of je doelgroep er uberhaupt interesse in heeft.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#4
Coen Olde Bijvank zei:
Ik heb het idee dat dit beter kan
Natuurlijk kan dat beter. Door je minder op de verkoop te richten en meer op wat je abonnees verwachten.

Het hangt natuurlijk van de site af. Als dat een site met aanbiedingen is, dan zet je ook aanbiedingen in een nieuwsbrief. Maar wat moeten modeliefhebbers in godsnaam met een link naar Zalando? En hoe specifiek was die link? Besprak je een item en linkte je daarnaar via Zalando of was het gewoon een algemene link "koopt hier, dat is goed voor de webmaster"?

Wat is de reden dat mensen zich abonneren op jouw nieuwsbrief? Wat beloof je hen op het moment dat zij zich aanmelden? En is dat ook wat jij in je nieuwsbrief biedt? En passen de advertenties daar naadloos binnen?

Over het algemeen geldt dat het eerste doel van een nieuwsbrief (aanbiedingensites en dergelijke daargelaten) niet is om extra sales te genereren maar om mensen aan je site te binden. Dus om herhalingsbezoek te stimuleren. Al verkoop je via je nieuwsbrief helemaal niks (een advertentieloze nieuwsbrief is helemaal niet zo'n gekke optie), dan nog kan die een prima bijdrage aan je winst leveren. Mits die nieuwsbrief erin slaagt om bezoekers aan je te binden.
 

Coen Olde Bijvank

If you Believe in Yourself, Anything is Possible
28 mrt 2013
9
0
0
www.blueparadise.nl
#5
PJ zei:
Coen Olde Bijvank zei:
Ik heb het idee dat dit beter kan
Natuurlijk kan dat beter. Door je minder op de verkoop te richten en meer op wat je abonnees verwachten.

Het hangt natuurlijk van de site af. Als dat een site met aanbiedingen is, dan zet je ook aanbiedingen in een nieuwsbrief. Maar wat moeten modeliefhebbers in godsnaam met een link naar Zalando? En hoe specifiek was die link? Besprak je een item en linkte je daarnaar via Zalando of was het gewoon een algemene link "koopt hier, dat is goed voor de webmaster"?

Wat is de reden dat mensen zich abonneren op jouw nieuwsbrief? Wat beloof je hen op het moment dat zij zich aanmelden? En is dat ook wat jij in je nieuwsbrief biedt? En passen de advertenties daar naadloos binnen?

Over het algemeen geldt dat het eerste doel van een nieuwsbrief (aanbiedingensites en dergelijke daargelaten) niet is om extra sales te genereren maar om mensen aan je site te binden. Dus om herhalingsbezoek te stimuleren. Al verkoop je via je nieuwsbrief helemaal niks (een advertentieloze nieuwsbrief is helemaal niet zo'n gekke optie), dan nog kan die een prima bijdrage aan je winst leveren. Mits die nieuwsbrief erin slaagt om bezoekers aan je te binden.
Hallo PJ,

Als eerste bedankt voor het mee denken. Inderdaad minder op verkoop richten, ze hebben mij ook geadviseerd om een 'spelelement' in te zetten.. (soort van wedstrijdje.. ben nog er nog over aan het nadenken hoe dit aan te pakken)

Het was inderdaad een 'webmaster' linkje, klik hier en ontdek jouw korting blabla..

Vanavond rond 18:00/19:00 verstuur ik een nieuwe mailing zoals 'kotingscode' dat doet. Zo heb ik het ook nog nooit gedaan.

Mocht iemand anders nog ideeën hebben hoor ik dat graag...

Misschien een keer video training over 'Maak je eigen fashion blog' .. (noem ook maar wat )

In ieder geval vriendelijk bedankt.

Coen
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#6
Coen Olde Bijvank zei:
Misschien een keer video training over 'Maak je eigen fashion blog' .. (noem ook maar wat )
Uhm... is het niet de bedoeling dat jij het niet-te-missen fashion blog maakt? En dan zet je in je nieuwsbrief dus niet hoe ze zelf zo'n blog kunnen maken maar wat voor fantastische nieuwe informatie er op jouw site staat.

Een spelelement kan een verleider zijn om iets te kopen. Maar dat werkt alleen als je echt unieke deals weet te sluiten, waardoor je een gevoel van urgentie rond je site weet te creëren: in dit geval dat je er tegen een buitenkansje op kunt lopen. En dat is dus niet een kortingscode of iets dergelijks die op tig plaatsen wordt aangeboden.

Ik merk aan je reactie dat je blijft zoeken naar de kortste route om sales te genereren. Voor zover je echt unieke deals weet te sluiten, kan dat werken. Maar dan sta je al heel erg ver af van de webmaster-links.

Als je niet in de unieke positie verkeert om je bezoekers exclusieve deals te kunnen bieden is het echt beter om je te concentreren op wat voor exclusiefs je je bezoekers wel hebt te bieden. En dan gok ik zomaar dat een echte fashionista niets met Zalando te maken wil hebben. Zo'n advertentie kan een verdwaalde sale opleveren maar doet in het algemeen afbreuk aan je imago en die schade kan weleens veel groter zijn dan de opbrengst.

Richt je dus primair op wat jij fashionistas te bieden hebt en waarom ze jouw site moeten blijven bezoeken om op de hoogte te blijven. En wees vooral heel streng in het beoordelen van de commercie op je site: die moet daar naadloos op aansluiten en waarde toevoegen. Als is die waarde maar het gebruiksgemak dat ze een besproken item met een klik op een link aan kunnen schaffen.
 

Coen Olde Bijvank

If you Believe in Yourself, Anything is Possible
28 mrt 2013
9
0
0
www.blueparadise.nl
#7
Hallo JP,

Mijn excuus voor de wat late reactie.

Dat klopt ook wel weer.. maar heel eerlijk gezegd ik zie soms de bomen door het bos niet meer.. en dan bedenk ik maar van die dingen.. het 'moeilijkste' van allemaal vind ik de artikelen.. (ben tekstueel niet goed) ik hou meer van managen/marketing..

Ben nu begonnen met interviews van Fashion & Beauty bloggers op: http://www.falala.nl

Bedankt voor je uitgebreide en waardevolle advies.

Coen