Advies om meer leads te genereren?

30 apr 2010
6
0
0
www.tvinformatie.com
#1
Ik heb sinds een hele tijd een blog in beheer die inmiddels goed wordt gevonden (zowel op andere websites goed bekend (Twitter) en ook goed in Google). Ik werk met het systeem van Daisycon, omdat ik daar tamelijk veel affiliates kon vinden die aan mijn blog voldeden. Mijn website is www.tvinformatie.com en zoals de naam het al raad gaat het over televisie en gerelateerde artikelen. Inmiddels heb ik wel 2 sales gehad via deze website, maar dat is natuurlijk niet echt heel erg veel. Ook Google Ads haal ik wel wat binnen, maar ook niet om over naar huis te schrijven. Ik wil graag de affiliates een boost geven zodat het voor mij meer loont om te kunnen blijven schrijven voor deze blog.

Heeft iemand tips of suggesties hoe ik alles beter kan positioneren zodat ik ook daadwerkelijk meer sales kan genereren? Het blijft natuurlijk een nichemarkt, maar ergens moet er wel een gaatje zijn om meer inkomsten te kunnen binnenharken :)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Opvoeden is tasten in het duister, sprak cabaretier Wim Sonneveld bij zijn leven, en zo ligt het bij websites soms ook.

Afgezien van het feit, dat je blog er op zich goed maar zakelijk uitziet, geeft de Alexa-ranking nog niet veel hoop, maar heeft soms tijd nodig.

Ik kom als bezoeker - want dat is de eerste kunst : binnenhalen van bezoekers - en wat ik zie is vrijwel totaal Google Adsense, dat zie ik elders ook en dus ben ik weg. Anders gezegd : je bent te gretig. Je moet eerst nog even "dienen" om daarna te verdienen. En dat betekent de aandacht zodanig trekken dat ik en al die anderen nog even blijven lezen.

Wanneer je je items zodanig schrijft dat er een interessante kop-allinea is en niet meer dan dat, plaats je daaronder een "-more-" scheiding. Wie geïnteresseerd is in het onderwerp, klikt voor de rest en je verdubbelt je bezoekersaantal. Niet dat dat interessant is op zich, maar een advertentie die relatief is aan de bezoeker èn de context wordt al meer waard.

Vervolgens moet je iets schrijven voor de bezoeker en geen opsomming van een technisch gebeuren. Ga naast de bezoeker zitten en schrijf naar de aankoop toe. Het hoogtepunt, het ei van columbus, de oplossing, de clue, dat willen mensen weten en dan jou oplossing erbij.

In copywritersland en in de verkoop noemt men die lijn de Aida formule of varianten daarvan. En daarbij kan het helemaal geen kwaad, je te realiseren, dat zoekwoord onderzoek ook bij blogs toegepast kan/moet worden.

Tot slot : de brenger van slecht nieuws krijgt pek en veren. Van oudsher al. Heb onlangs een monitor vervangen, zat hdmi op, weet ik veel. Monitor staat er, lees op jouw blog iets over hdmi. Maar a. staat er toch een vrij technisch verhaal en b. boor je het nut vrijwel de grond in : niet ideaal, te duur, werkt nog steeds niet goed, kabel max. 5 meter etc.
In plaats daarvan had je je kunnen beperken tot het leveren van de plussen die ik zonder HDMI nog niet zou hebben, dan creëer je een gemis, een behoefte en jij levert een leverancier met monitoren of tv's voorzien van hdmi.
Dàn kan het zomaar gebeuren dat een bezoeker je dankbaar is voor je oplossing en gaat kopen.
Moet ik nog aangeven dat die Adsense òf de affiliatelink dan dus in het tweede deel, en niet in het eerste deel moet staan en niet altijd al direkt. 8)
 
30 apr 2010
6
0
0
www.tvinformatie.com
#3
Om even aan te geven is de website eigenlijk nog niet zo heel oud. Dat Alexa nog tijd nodig heeft geloof ik graag en hier wacht ik dan ook rustig even op gezien de periode waarin de website nu operationeel is.

Over de positie van Google Adsense ben ik het met jou eens. Hier wil ik in de toekomst ook een andere positie aan geven, en ik heb hier ook al mee geëxperimenteerd, maar helaas bracht dit niet het gewenste effect. Ik ga hier maar binnenkort weer eens naar kijken.

De more scheiding was mij ook al opgevallen. Ik ben ook voornemens om dit in de toekomst te gaan gebruiken aangezien ik hier ook grote voordelen in zie! Toch bedankt voor de tip ;)

Over het verhaal van de HDMI wil ik toch even inhaken. De techniek van de HDMI wordt in zo makkelijk mogelijke taal besproken. Deze techniek heb ik eenmalig besproken zodat in de toekomst ik makkelijk naar dit artikel kan verwijzen mocht dit nodig zijn. De informatie die ik verschaf is niet zomaar pure verkooppraatje. Ik neem hier als voorbeeld een autodealer. Als ik bij merk A binnenloop is dat merk uiteraard helemaal top volgens de verkoper. Hierna ga ik naar merk B. Ook dit merk is weer helemaal super en wordt merk A de grond in geboord. Mijn intentie is niet om een merk of product de grond in te boren, maar om juist alle kanten zo objectief mogelijk te benaderen. Hierdoor geef ik een eerlijk beeld van de mogelijkheden van het product en hier komen dus ook de minkanten van het product naar voren.

Als ik even het bovenstaande verhaal merk ik dan eigenlijk ook op dat het plaatsen van een review voor een nieuw product (wat wel weer veel bezoekers trekt) ook niet verstandig is of heb ik dit mis?
 
B

Beachboy

Guest
#4
@ tvinformatie,

Ik raad je aan om het advies van Oude Smurf toch iets beter te lezen. Is gefundeerd en raak.
Merk helaas dat je een beetje in de verdediging gaat en dat is zonde.

Persoonlijk, vind ik je verhalen te lang. Voor mij is internet snel,snel,snel. Wil informatie vinden zonder dat ik een half boek hoef te lezen. Pluspunten, Minpunten en waar kan ik dat spul zo voordelig mogelijk kopen.
Een eerlijk advies is een prachtig streven, maar je moet wel wat verkopen! Mensen kopen geen artikelen om de ware redenen, maar om het gevoel dat ze erbij hebben.
En omdat ze wellicht tegen de buurman willen vertellen dat ze wel zo'n duur hdmi scherm hebben gekocht.
Maak daar gebruik van.
Succes!
 
30 apr 2010
6
0
0
www.tvinformatie.com
#5
Het is zeker niet mijn bedoeling om direct in de aanval te gaan. Wellicht isd mijn visie even net wat anders op een blog, maar we blijven mensen :)

Over de lengte van de artikelen wil ik zeker meer aandacht aan besteden. Ik heb begrepen dat maximaal 400 woorden een acceptabele lengte is. Klopt dit ook?

Ik neem zeker jullie adviezen mee voor de toekomst, want uiteraard is het uiteindelijk ook mijn bedoeling om de conversie zo hoog mogelijk te krijgen. Het is dan inderdaad misschien raadzaam voor mezelf om kort en bondig een product goed te gaan aanprijzen in plaats van een soort review wat ik nu doe!
 
B

Beachboy

Guest
#6
Het is zeker niet mijn bedoeling om direct in de aanval te gaan
Kijk...dat zeg ik. Lezen!
Ik schreef; "Merk dat je een beetje in de verdediging gaat."

Rustig aan. Het is jouw blog en je mag ermee doen wat je wilt.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#7
tvinformatie zei:
Over de lengte van de artikelen wil ik zeker meer aandacht aan besteden. Ik heb begrepen dat maximaal 400 woorden een acceptabele lengte is. Klopt dit ook?
Nee, dat is echt pure kolder. Toen ik mijn eerste site bouwde (alweer meer dan 10 jaar terug) had je van die marketeers die beweerden dat de ideale lengte van een internetpagina gelijk was aan dat van een scherm op teletext. Waarom dat was konden ze nooit uitleggen, het was gewoon omdat ze dat op het mbo zo hadden geleerd.

Trok me er niks van aan (ongefundeerde meningen schieten niet zo op) en bouwde een site met pagina's van duizenden woorden. En niks onderaan het eerste scherm doorklikken naar het volgende deel: gewoon lekker doorscrollen. De site scoorde vanaf de eerste dag zowel bij bezoekers als bij zoekmachines en doet dat nog steeds.

Andere sites van me hebben juist weer pagina's met zo weinig mogelijk woorden en stimuleren zo snel mogelijk door te klikken om een bestelling te plaatsen. Deze sites zijn uiteraard gericht op bezoekers die al weten wat ze willen, dus die hebben weinig uitleg nodig.

Wat de ideale lengte is hangt maar helemaal af van het doel en de doelgroep van de site. Is het nodig om informatie te verstrekken? Geef die informatie! Hoeveel informatie? Dat hangt er maar net vanaf hoeveel informatie je te bieden hebt en hoe aantrekkelijk je die weet te presenteren. Voor een saai verhaal is tien woorden al teveel, maar met een boeiend verhaal moet je echt precies zo lang doorgaan als je interessante informatie te bieden hebt.

Uiteraard moet je de informatie wel goed structureren, behoorlijke zinnen formuleren, tussenkoppen gebruiken etc. En beginnen met het belangrijkste, dan is het voor iedereen makkelijk te bepalen of hij het al weet of de rest ook nog wil lezen.
 
30 apr 2010
6
0
0
www.tvinformatie.com
#8
Dat van die 400 woorden ben ik vaker tegengekomen. Het schijnt een prettige lengte zijn voor een stuk tekst, maar zoals je al zegt, als een stuk tekst boeiend is en werkelijk boeiende informatie bevat mag naar mijn mening deze lengte ook overschreden worden. Hier ben ik dus wel min of meer blij om aangezien ik soms artikelen schrijf die zeker langer dan 400 woorden zijn!

De opmerkingen over Google Ads ben ik al vaker tegengekomen, dus dat wordt nu prio 1 :)