Affili.net neemt Cleafs over

24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#2
Nu met officieel Persbericht erbij:

affilinet neemt kwaliteitsnetwerk Cleafs over

Amsterdam, vrijdag 29 juni 2012 ? affilinet neemt de Nederlandse branchegenoot Cleafs over. Cleafs is sinds 2007 actief in affiliate marketing met een CPS affiliatenetwerk. Het bedrijf is een van de leidende kwaliteitsaanbieders in onder meer travel, ticketing, parkeren huis & tuin en fashion.

affilinet neemt Cleafs volledig over. Henk-Jan Bijmolt, oprichter en CEO van Cleafs, richt zich de komende tijd op de integratie van de Cleafs-activiteiten in de affilinet-organisatie. Cleafs onderscheidt zich door optimale support en maximale transparantie voor adverteerders en een hoogwaardig netwerk van publishers. Het netwerk richt zich volledig op het ondersteunen van organisaties bij het behalen van ?additional sales?.
Cleafs heeft een sterk trackrecord en bedient klanten als Schiphol Smart Parking, Zooplus, CentralPoint.nl en World Ticket Center.

?Cleafs is voor ons de perfecte match?, zegt Jessica Haagmans, managing director affilinet Nederland. ?affilinet Nederland wil groeien en werken aan een sterke positie in Nederland als kwalitatief hoogwaardig internationaal, servicegericht en transparant affiliate netwerk. Daarom past Cleafs zo goed bij ons. Ook dit bedrijf focust op kwaliteit en het leveren van echte meerwaarde door een scherpe selectie van publishers. Daarnaast is het kennis- en ervaringsniveau van de Cleafs-medewerkers bijzonder hoog, waardoor we onze gezamenlijke klanten met een breder team nog beter kunnen bedienen. Deze overname is een belangrijke stap in de ontwikkeling van affilinet Nederland. Ons doel is om hier een leidende speler te worden.?

?Voor Cleafs is dit de volgende logische stap in onze ontwikkeling?, zegt Henk-Jan Bijmolt. ?We zijn in 2007 opgericht om een kwaliteitspropositie te bouwen. Dat is voor met name Nederland goed gelukt. Onze klanten zijn erg tevreden over onze ervaren consultants en de technologie achter onze propositie. Dat zien we terug in het onlangs verschenen onderzoek van de Ecommerce Foundation. Als groot en internationaal platform kunnen we nóg meer doen voor onze klanten. affilinet heeft dezelfde kwaliteitskenmerken als Cleafs. Wij delen de passie voor performance die bij beide bedrijven met hoofdletters is geschreven. Daarnaast beschikt affilinet over een sterk ontwikkelteam, dat geavanceerde tools voor affiliate marketing bedenkt en bouwt. Onze klanten profiteren zo van de internationale schaalgrootte van affilinet en het enorm uitgebreide technische platform binnen Europa. Een en ander betekent aanzienlijk meer kansen voor onze publishers en adverteerders.?

Over affilinet
affilinet, opgericht in 1997, is één van de meest toonaangevende affiliate netwerken in Europa. Het bedrijf is actief in zeven Europese landen en biedt meer dan 2.000 affiliate-programma?s in zijn netwerk. affilinet is marktleider in Duitsland.

affilinet richt zich op het genereren van rendement voor zijn klanten via het affiliate kanaal door het versterken van de verkoop en merknaam in verschillende sectoren, waaronder reizen, retail, financiën, telecommunicatie, non-profit, FMCG en de automotive. Klanten zijn onder meer Debenhams, Landrover, Virgin Atlantic, KLM, Toys"R"Us en Typhone.
affilinet en zusterbedrijf Sedo zijn eigendom van Sedo Holding, voorheen bekend als AdLINK Group.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
Hen beiden komen de gelukwensen toe, immers, wij weten niet wat er werkelijk toe heeft geleid.

En zoals bij de overname van Zanox en M4n spreken we ook over nieuwe kansen en we passen zo goed bij elkaar.

Onwillekeurig krijg ik dan toch flashbacks over een kinderliedje dat ging over 10 kleine negertjes, en vreemd genoeg werden dat er steeds minder.

Een simpele ziel zou zeggen, een sterk trackrecord, daar moet je de wereld mee kunnen veroveren.
Anderzijds,
affilinet en het enorm uitgebreide technische platform
kan ik wel beamen, deze week meegemaakt dat een technische faciliteit er niet was, en in een nacht en een dag gerealiseerd stond te zijn. Nederlandse netwerken zijn daar doorgaans een stuk trager in.

Wanneer de reklamemarkt groot genoeg is, zullen er altijd en opnieuw kapers bij komen voor een hap in de koek. Gaan de kapers samenscholen, wordt op zich de koek niet groter, so ..... what's in it for us ?
Ook maar indikken ?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#4
ouwesmurf zei:
what's in it for us ?
Als affilinet de campagnes van kwaliteitsnetwerk *kuch* Cleafs overzet naar het eigen systeem, wil ik overwegen om daar gebruik van te maken. Maar dan mogen er echt geen sporen van Cleafs meer zichtbaar zijn.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#5
PJ zei:
Als affilinet de campagnes van kwaliteitsnetwerk *kuch* Cleafs overzet naar het eigen systeem, wil ik overwegen om daar gebruik van te maken. Maar dan mogen er echt geen sporen van Cleafs meer zichtbaar zijn.
PJ dit klinkt wel heel dramatisch t.o.v. Cleafs. En dat begrijp ik niet helemaal.

Mijn ervaring is, de je meer en minder goede punten hebt bij de verschillende netwerken. En dat zijn dan verschillende punten waar de een sterker is dan de ander. Maar ik snap een dergelijke mening over Cleafs gewoon niet. Ik neem dat bij meer mensen waar. Alleen heb ik nog nooit iemand iets zien schrijven wat dit met een steekhoudend argument onderbouwt.

Dat geeft mij dan het gevoel dat het onderbuikgevoelens betreft die ik niet kan plaatsen.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#6
elja zei:
Alleen heb ik nog nooit iemand iets zien schrijven wat dit met een steekhoudend argument onderbouwt.
De ervaring die ik met Cleafs heb is dat hun tracking werkelijk nergens op slaat. Van het gemeten uitgaande verkeer zag ik bij hen in de eerste fase slechts 5% terugkomen in de statistieken. Toen hebben we meteen de stekker eruit getrokken.

We zijn toen benaderd met een financiële compensatie en de belofte dat ze alles inmiddels wel op orde hadden. Er was inderdaad enige verbetering: nu werd 10% gemeten. Dus ook die testfase was zeer snel voorbij.

Dat geeft mij dan het gevoel dat het onderbuikgevoelens betreft die ik niet kan plaatsen.
Je hebt recht op je eigen gevoelens. Ik ga liever af op wat ik meet.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#7
PJ zei:
Je hebt recht op je eigen gevoelens. Ik ga liever af op wat ik meet.
Bedankt voor je reactie. En ik ben het eens wat betreft dat meten.

Ik neem aan dat jij dus je uitgaande kliks meet. Dat doe ik (nog) niet. Voor een deel omdat ik tot redelijk recent nog niet wist hoe ik dat moest doen. Nu ik dat wel weet zie ik aan je reactie dat het wel interessant kan zijn om dat te doen.
(Hoewel dat dan weer problemen met de cookiewet geeft, zucht)
Gezien de cijfers (vergelijking trends in sales) tot nu toe was er voor mij geen aanleiding om ergens iets achter te zoeken.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#11
willie wortel zei:
Meten is weten, inzicht is de clou.
Zucht
Tsja, waarom denk je nu dat ik die vragen stelde? Juist ......
Zucht.
Betreft geen antwoord op jouw vragen, het is een waarheid als een koe. ;)
Maar wat voor doel dient zo´n opmerking dan in vredesnaam wel, hier in het Forum?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#13
muggetje zei:
Henk Jan gaat zich straks nog vervelen:

in april verkoopt hij travelmap en nu zijn kindje cleafs.
Je kunt het ook anders zien : jaaaaaaaren geleden hadden ze een visie, M4N, nu Cleafs, de markt laat zien dat er wijzigingen in het weer zitten, en is het nu de tijd om te cashen. En in loondienst of op declaratie advies geven.

Als het al zo zou zijn, dat door de oogkleppen van PvdA,PVV en VVD de retargeting markt plat gaat, gaan wij dat deel niet terugkrijgen. Google gaat gewoon door. Dan zullen er anderen vanuit veilige streken ook mee door gaan. Uiteindelijk verdwijnt dan een deel van de markt uit het zicht. Ook uit het zicht van de netwerken.

Het zal nièt zo zijn dat de grote marktpartners bij de pakken gaan neerzitten, geld stroomt daar waar het niet gaan kan, betekent dat ook wij ons moeten gaan bezinnen op andersoortige mogelijkheden.
Wat er de afgelopen jaren was ........ is pleite.
Iemand een idee ? Slim om raad vragen ???
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#15
elja zei:
Ik neem aan dat jij dus je uitgaande kliks meet
Ja, dat is de stap waarmee alles begint: meten wat je waarheen stuurt. En op basis daarvan kun je vervolgens berekenen wat een geleverde bezoeker oplevert. En als de opbrengst tegenvalt en je gaat speuren, dan kom je er al snel achter waar die bezoekers wel als inkomende bezoeker in de statistieken verschijnen en waar niet.

Dat is belangrijke informatie, want als een netwerk systematisch te weinig meet dan heeft het weinig zin om een merchant uit te sluiten. Dan kun je kijken of die merchant ook nog met andere netwerken werkt.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#16
willie wortel zei:
Ik ga ook maar eens overheidssubsidie aanvragen
Als je zoals travelmap met 5 man slechts 2 ton omzet weet te genereren mag je zeker subsidie aanvragen. Wel graag via de sociale dienst en met de knoet van sollicitatieplicht en papier prikken achter de rug. Een innovatiesubsidie kan ik zeker in zo'n geval niet anders zien dan het verjubelen van mijn belastinggeld.
 

Kier

Nieuw lid
15 jan 2011
56
0
0
#17
PJ zei:
elja zei:
Ik neem aan dat jij dus je uitgaande kliks meet
Ja, dat is de stap waarmee alles begint: meten wat je waarheen stuurt. En op basis daarvan kun je vervolgens berekenen wat een geleverde bezoeker oplevert. En als de opbrengst tegenvalt en je gaat speuren, dan kom je er al snel achter waar die bezoekers wel als inkomende bezoeker in de statistieken verschijnen en waar niet.

Dat is belangrijke informatie, want als een netwerk systematisch te weinig meet dan heeft het weinig zin om een merchant uit te sluiten. Dan kun je kijken of die merchant ook nog met andere netwerken werkt.
Dat meten van de uitgaande kliks klinkt zeer interesant. Want ik merk nu vaak dat niet alles geregistreerd wordt maar daarbij heb ik moeite om het aan te tonen.

Is daar een speciaal tooltje voor of moet er je zelf iets in elkaar knutselen?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#18
Kier zei:
Is daar een speciaal tooltje voor of moet er je zelf iets in elkaar knutselen?
Er zijn tientallen scripts die uitgaande links meten, in pearl, php enzovoorts. Het varieert van heel eenvoudige scripts die alleen een lijst geven van alle pagina's waarnaar is geklikt met het aantal kliks erachter tot de meest uitgebreide systemen waarmee je alle mogelijke analyses kunt maken. Kwestie van je wensen op een rijtje zetten en wat grasduinen op sites die (al dan niet gratis) scripts aanbieden.

Als je echt maatwerk wilt en bijvoorbeeld ook de verdiende commissie importeren zodat je de echte opbrengst per (door jou gemeten) klik kunt berekenen, dan zul je daarvoor zelf een systeem moeten ontwerpen en (laten) programmeren.

Maak je geen echte site maar gebruik je een of ander template (worldpress enzovoorts) dan kun je kijken of er pasklare modules beschikbaar zijn om uitgaande kliks te meten.
 
10 sep 2010
448
0
16
#19
Er zijn tientallen scripts die uitgaande links meten
Als het goed is, doet een netwerk dat toch ook. Of is daar geen vertrouwen in?

Wat ik wel ervaar, is dat al die gemeten gegevens niet altijd zaligmakend zijn. Een campagne die slecht scoort, daarvan kan de oorzaak ook bij de affiliate liggen. Bijvoorbeeld een campagne op een minder zichtbare plaats promoten, of het was beter om tekst + afbeelding te gebruiken i.p.v. een banner. Niet zelden zie ik dan een campagne stijgen. Heeft het geen effect, dan is het exit, en tijd voor iets nieuws. Hoe zien jullie dat?
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#20
willie wortel zei:
Er zijn tientallen scripts die uitgaande links meten
Als het goed is, doet een netwerk dat toch ook. Of is daar geen vertrouwen in?

Wat ik wel ervaar, is dat al die gemeten gegevens niet altijd zaligmakend zijn. Een campagne die slecht scoort, daarvan kan de oorzaak ook bij de affiliate liggen. Bijvoorbeeld een campagne op een minder zichtbare plaats promoten, of het was beter om tekst + afbeelding te gebruiken i.p.v. een banner. Niet zelden zie ik dan een campagne stijgen. Heeft het geen effect, dan is het exit, en tijd voor iets nieuws. Hoe zien jullie dat?
Of is daar geen vertrouwen in?
Niet wanneer je de waarheid wilt weten.
Het gaat erom dat je zelf moet weten en meten, wil je een ander kunnen beoordelen.

Wil je goed beoordelen, moet je ook zorgen dat er zoveel mogelijk ruis is verdwenen, dus alles wat spidert eruit filteren. Moet je opletten hoeveel kliks er verdwijnen. En dus het beeld zuiverder wordt omtrent de campagne/adverteerder en diens resultaten. Maar ook omtrent de conversie van de eigen website.