PJ, je hebt wel heel veel woorden nodig om dit te zeggen :
Zelf vind ik _blank gebruiken nog wel acceptabel
Je hoeft ook niet altijd zo negatief te zijn als met deze :
Logisch, want hij heeft geen zin om terug te gaan naar de pagina die hem een verkeerde keus liet maken.
Zolang er nog mensen - naar men verhaalt - zijn die de volledige muis in de rechterbovenhoek van de monitor plaatsen, moeten we de vaardigheden van de mens in het algemeen niet overdrijven en dus :
Voor de meeste klanten zal het toch niet al te moeilijk zijn om op de back-button te klikken...
kan dàt een brug te ver zijn ja.
Je wilt hem immers niet treiteren maar verleiden.
Ik geloof niet dat ik er op zit te wachten om van jou een instructie te krijgen over de ins en outs van verleiden,
maar wanneer AartJan van Erkel adviseert om een grote banaan (lees: grote button ) op de pagina te plaatsen om de klant te verleiden tot het uitvoeren ener klik, in plaats van ( uitdrukking van netwerkmedewerkers ) te klikken "op het linkje",
dan zegt ook dat al voldoende over hoe we met een bezoeker "om moeten gaan" in het kader van pagina - conversie. 8)
Het mooiste zou zijn wanneer de monitor zich met een _blank 'even deelt' en er een tweede monitor bij komt en een derde en een vierde, want eigenlijk is het de mens eigen om 2 of meer jurkjes naast elkaar te kunnen zien, of twee of meer hotelkamers, of .... Wie is er ooit op het zotte idee gekomen om de mens te dwingen om voortdurend te bladeren. Vermoedelijk diezelfde halvegare ontwerpers die je dwingen een keuken te accepteren die nooit handig is en waarvan dames altijd beweren dat die dan wel door heren moeten zijn ontworpen.
Kortom : de gemiddelde mens, PJ, die bestaat niet. De methode "kiss" wel.