Gisteren een paar uur op de beurs rondgelopen. Enkele mensen gesproken (die ook hier actief zijn - altijd goed!).
Het aantal bedrijven op de beurs was klein, maar de kwaliteit was wel goed. Opvallend was het grote aantal Nederlandse bedrijven met hun eigen stand.
Ben bij één presentatie geweest (In de leer bij Amazon.com... bouw een rendabele e-commerce site met een KMO-budget) door een bedrijf, wat door de Vlaamse overheid wordt gesubsidieerd. Die presentatie vatte eigenlijk de sfeer en de status van internet-marketing op de beurs samen.
Tijdens het openingspraatje: "Goed dat er zoveel mensen zijn, die aan e-commerce willen gaan doen."
Tijdens de presentatie: "Probeer ook extra producten te verkopen. Dit wordt cross-selling genoemd."
En nog wat meer van dit soort dingen. Het was dus vooral bedoeld voor bedrijven, die online de eerste stapjes willen zetten.
Hoogtepunt/dieptepunt van de presentatie zoals u wilt... : bedrijf x: "U geeft gratis advies aan bedrijven. Wij zitten in Brussel, kunnen wij ook gebruik maken van uw diensten?" Het antwoord: "We worden door Vlaanderen gesubsidieerd. Daarom kunt u geen gebruik maken van onze diensten." Daarna kwam de laatste vraag/opmerking uit de zaal. Die ging er over dat Nederlandse bedrijven de markt over aan het nemen zijn. Tja... als je je intern druk maakt of iemand in Brussel of Vlaanderen zit (maw, helpen we wel of niet bij het benutten van kansen), dan nemen die kaaskoppen natuurlijk de markt over!