Campagnestop per .... vandaag

Caroline

Nieuw lid
20 nov 2008
44
0
0
#1
Ben erg benieuwd of ik nu de enige die met hele grote regelmaat uit haar plaat gaat over campagnes die 'per vandaag' stoppen? Vandaag hadden we er weer eentje, Does en Cadushi bij Daisycon. Dan moet je daar dan nog per ongeluk achter komen ook, geen belletje van het netwerk of de adverteerder - niets. We hebben dus niet eens de tijd om het materiaal voor de campagne stop weg te halen. Terwijl netwerken allemaal een opzegtermijn met hun adverteerders afgesproken hebben.

Plus ook nu weer - en dat is helaas ook niet de 1e keer dat ik dat mee maak in een soortgelijke situatie - meteen ook al onze sales / leads van de voorgaande maand afgekeurd (in dit geval een commissie van ruim 1100,--). Ligt dit nu aan mij? Ben ik ouderwets? Dit is toch volstrekt onacceptabel en geen manier van samenwerken? Bij ons heeft dit alles het effect dat we steeds minder campagnes via de affiliate netwerken oppakken. Hoe kijken jullie hiernaar?
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#2
Het stopzetten van een campagne per vandaag is onacceptabel. Eigenlijk zou een campagne op de achtergrond moeten doorlopen zolang de cookietijd loopt. Stel dat een programma vandaag stopt en een cookietijd van 30 dagen heeft, dan zouden alle sales en leads gedurende de volgende dertig dagen nog geteld moeten worden.
Persoonlijk heb ik bij enkele netwerken al besproken dat het einde van een programma zelfs een tijdje op voorhand gecommuniceerd zou moeten worden. Minstens een week op voorhand zou perfect mogelijk moeten zijn. Jullie gaan toch ook wel eens op vakantie veronderstel ik? Jullie lezen toch ook niet constant jullie mails?

Dat alle leads/sales van de afgelopen maand zijn afgekeurd vind ik zelfs bijzonder straf. Ik ben van mening dat de netwerken meer haar op hun tanden moeten hebben en dat bovenstaande zaken in het contract zouden moeten staan.

Het plots stopzetten van een programma/campagne heb ik al vaak mee gemaakt maar de afkeur écht niet.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
Ben ik ouderwets?
Ja, denk van wel. Maar dan in de positieve zin van het woord ;D

Anderzijds zou het zomaar kunnen - gelet op de snelle opvolging van stopzetten en afkeur, dat we morgen of overmorgen lezen van surceance, exit SGR en dat soort mogelijkheden die in de reiswereld toch wel vaker voorkomen, hoeft niet (!), kan wel.
Een geolied bedrijf, dat ook let op eigen beeldvorming en NIET ZIET dat een Caribbean pagina in Google extra vermeld wordt in de zoekresultaten op eigen naam, en leidt tot :

Pagina niet gevonden
De opgegeven pagina is niet gevonden zelfs de preview van Google geeft niet gevonden aan ....
? Klik hier om naar de homepage te gaan
en toch technisch - en daarom vermeld Google 'm ook - een 200 OK geeft (..)
en kijk je dan verder met
http://www.caribbean.nl/caribbean/site/
en je krijgt de gehele index van directories op je scherm,

heeft op z'n minst niet voldoende aandacht voor eigen bedrijf.

Heb er geen goed gevoel bij :-\ lijkt mij dat het netwerk in dit geval hinder heeft van een "moetje" maar nu nog niet kan / mag zeggen wat er speelt.

toevoeging : sgr en calamiteitenfonds geeft wel het aansl.nummer (bijgewerkt tot 27-09-11) maar anvr kan de naam 'does & cadushi' vanavond niet vinden.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#4
In mijn beleving weten ze bij Daisycon totaal niet wat het afmelden van een campagne betekent. Ik krijg bij Daisycon nooit bericht er van, en kom er altijd via de achterdeur, (mijn eigen statistiekgegevens) er weer achter dat er iets gestopt is. Dat vind ik nog irritanter, dan het feitelijke per direct stoppen met melding.

Bij Tradetracker heb ik er zo ook nog een aantal voorbij zien komen. Hoewel het daar de laatste tijd (half jaar) dit beter ingepland lijkt. Ik krijg al regelmatig daarvan pakweg een week van tevoren bericht. Soms zelfs nog eerder.

Wat betreft Does en Cadushi, hierover kan ik niets in het insoventieregister vinden.
 

Caroline

Nieuw lid
20 nov 2008
44
0
0
#5
De Ouwesmurf heeft natuurlijk gelijk. Het schoot me gisteren even echt in het verkeerde keelgat omdat we in de afgelopen maanden nog een paar van dit soort gevallen hadden (bij verschillende netwerken), soort druppel dus. Maar het betreft in dit geval inderdaad een issue waar men niet vrij over kan communiceren.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#6
Als een toko failliet gaat, is dat geen enkele reden om alle sales als afgekeurd te markeren. Het is dan aan het netwerk om zich als schuldeiser bij de curator te melden en te kijken hoe er alsnog zoveel mogelijk binnengesleept kan worden.

In feite is het zelfs een schuld van het netwerk aan de affiliate, want afgezien van wat ze allemaal aan eenzijdig bezwarende voorwaarden hanteren (die dus niet rechtsgeldig zijn) is het aan de netwerken om het geld binnen te harken. Ze ontvangen immers hun vergoeding ook voor het uit handen nemen van de incasso.
 
10 sep 2010
448
0
16
#7
PJ zei:
Als een toko failliet gaat, is dat geen enkele reden om alle sales als afgekeurd te markeren. Het is dan aan het netwerk om zich als schuldeiser bij de curator te melden en te kijken hoe er alsnog zoveel mogelijk binnengesleept kan worden.
Het gaat hier toch niet om een faillissement.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#8
willie wortel zei:
PJ zei:
Als een toko failliet gaat, is dat geen enkele reden om alle sales als afgekeurd te markeren. Het is dan aan het netwerk om zich als schuldeiser bij de curator te melden en te kijken hoe er alsnog zoveel mogelijk binnengesleept kan worden.
Het gaat hier toch niet om een faillissement.
Nee natuurlijk niet. In mijn topic heb ik alleen aangegeven dat als reden van de overhaaste aftocht van de campagne betalingsproblemen één van de redenen kan zijn, en we hebben als voorbeeld bij de DSB affaire gezien wat er gebeurt wanneer anderen gaan mompelen dat het goed is om tijdig een veilig heenkomen te zoeken. Als netwerk heb je soms informatie die niet direkt naar buiten gebracht kan en mag worden.
Geldt ook voor Daisycon.

De uitspraak van PJ moet imho iets genuanceerd worden : moeten we eerst en vooral ons afvragen per welk moment onze vordering stáát. En die staat pas zodra de sale is goedgekeurd. Vervolgens kunnen wij pas een vordering bij de curator indienen zodra die inbaar en vorderbaar is. Correctie (bewust) : je kunt natuurlijk altijd indienen, uiteindelijk beslist bij surceance de bewindvoerder en bij faillissement de curator of en in hoeverre je vordering meegenomen gaat worden.

In laatste instantie bepaalt de Rechter of het voorstel van de curator hout snijdt, daarna kun je met vermelding van je vordering tot in lengte van dagen proberen om deze te inkasseren, maar laten wel wezen : waarom en waardoor gaat iemand of een bedrijf ( tegenwoordig zelfs een land ) failliet ? Zelden wegens overtollige financiele middelen.
Betaling is dan net zoiets als de kans op de loterij-jackpot.
Moet je dus wel melden en verder kun je beter gaan krassen .......... de kans op betaling doorkrassen en zo snel mogelijk nieuwe zaken tot stand brengen die wel inkomsten kunnen genereren.

Betekent ook, dat niet Daisycon ( ter voorkoming van de risiko's in de voorschotregeling ) , maar de adverteerder "even" alles afgekeurd heeft, immers, dan kan er sowieso geen vordering ontstaan, is dat alvast 'opgelost'.
Kàn allemaal , hoeft niet, blijft gissen zonder adequate info.

Terugkomend op deze reisorganisatie : ze kunnen ook gewoon in onmin zijn geraakt.
Maar gelet op de slordigheden van de website en de wijze van ineens afkeuren, levert dat nu niet direkt een te omarmen samenwerkingspartner op.

Vind wel dat netwerken ons iets meer en meer tijdig zouden moeten informeren omtrent de kwaliteit van adverteerders, een soort rating. Maar gegeven het feit dat zij zich meer richten op hun band met de adverteerder en dat affiliaites door de bank genomen, er alleen zijn om hun positie te verstevigen, is die kans nihil te noemen.

En voor de rest gaat het straks toch weer gewoon om de spiegeltjes en de kralen, de vermogende partners en de eilanden, en blaast de olifant alle verhalen van dit kaliber ..... gewoon weer 'uit'. ;D
 

Trader

Nieuw lid
14 mrt 2008
140
0
0
www.imbull.com
#9
Caroline zei:
Ben erg benieuwd of ik nu de enige die met hele grote regelmaat uit haar plaat gaat over campagnes die 'per vandaag' stoppen? Vandaag hadden we er weer eentje, Does en Cadushi bij Daisycon. Dan moet je daar dan nog per ongeluk achter komen ook, geen belletje van het netwerk of de adverteerder - niets. We hebben dus niet eens de tijd om het materiaal voor de campagne stop weg te halen. Terwijl netwerken allemaal een opzegtermijn met hun adverteerders afgesproken hebben.

Plus ook nu weer - en dat is helaas ook niet de 1e keer dat ik dat mee maak in een soortgelijke situatie - meteen ook al onze sales / leads van de voorgaande maand afgekeurd (in dit geval een commissie van ruim 1100,--). Ligt dit nu aan mij? Ben ik ouderwets? Dit is toch volstrekt onacceptabel en geen manier van samenwerken? Bij ons heeft dit alles het effect dat we steeds minder campagnes via de affiliate netwerken oppakken. Hoe kijken jullie hiernaar?
Mede door jouw post hier tot het idee gekomen om maar eens aan ergernissen in het algemeen te gaan werken!

http://www.affiliateblog.nl/top-10-affiliate-ergernissen/