Commisies voor kortingssites onderwerp van discussie

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
#1
http://www.twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=28482

Een groeiende groep webwinkeliers wil conversievergoedingen niet langer 100 procent uitbetalen aan kortingssites. Ze voeren als reden aan dat meer bronnen bijdragen aan de uiteindelijke conversie.

Die constatering doet Remko Nugteren, managing director van TradeDoubler Nederland en voorzitter van IAB?s Taskforce Affiliatemarketing in Twinkle nummer 10, die volgende week verschijnt.

Webwinkeliers melden zich
Maurice Buijs herkent Nugterens geluid. De oprichter van Actiepagina.nl, die momenteel bezig is met de herlancering van Kortingsbon.nl, bevestigt dat de eerste webwinkels zich hebben gemeld die niet meer het volledige cost per action (cpa) tarief willen betalen.

Couponsites
Ondertussen winnen kortingssites in binnen- en buitenland aan populariteit. Diverse Amerikaanse couponsites brachten cijfers naar buiten over hun verkeersstromen op de drukke Cyber Monday. Retailmenot.com, Couponcabin.com en Bradsdeals.com trokken respectievelijk 57, 65 en 174 procent meer bezoek dan vorig jaar, schrijft USA Today.
 
J

Joya

Guest
#2
Moet je eens zien hoe hard ze hierop terug komen als iedereen die mercents niet meer opneemt.
Mercent A is altijd binnen no time te vervangen door mercent B.

De genoemde USA sites krijgen tegenwoordig ook gewoon weer 100 tot daarboven aan cps/cpa simpelweg omdat de mercents zich het niet kunnen 'veroorloven' om er niet op te staan.

Dan adverteren de mercents toch op een andere manier wat ze blijkbaar wel bevalt.
Kijken of ze dan nog net zoveel deals krijgen en er net zo veel tijd voor hoeven te doen dan als het nu loopt.

My 2 duppies..
 

isWeb

Nieuw lid
28 aug 2008
208
0
0
www.isweb.nl
#3
In reactie op een comment daar:

"Ik denk echter dat de meeste conversies via kortingssites als volgt tot stand komen.
1. Een bezoeker komt op een webshop binnen via SEO, SEA, Affiliate, Prijsvergelijker etc. etc.
2. De bezoeker besluit een product te kopen.
3. De bezoeker ziet in het bestelproces dat er een mogelijkheid bestaat tot het invoeren van een kortingscode.
4. De bezoeker googled "Korting [shop]" en komt op een kortingssite terecht.
5. De bezoeker vindt al dan niet een kortingscode, maar klikt wel door naar de shop (en zet een cookie).
6. De bezoeker koopt het product met dan wel zonder korting.

De affiliate krijgt op deze manier wel een vergoeding, maar is dit terecht? De bezoeker had al besloten het product te kopen, maar heeft een uitstap in het bestelproces gemaakt."


Of je geeft gewoon geen mogelijkheid tot het invullen van kortingscodes, waardoor een bezoeker niet gaat zoeken naar "kortingscode [winkel]".....
;)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#4
Joya zei:
Moet je eens zien hoe hard ze hierop terug komen als iedereen die mercents niet meer opneemt.
Lijkt me nattevingerwerk. Je kunt met evenveel recht zeggen dat iedereen die merchants opneemt zodra ze niet meer op kortingssites verschijnen. Je zou toch wel gek zijn om bezoekers voor te lichten die vervolgens elders gaan zoeken naar kortingscodes of cashback-flauwekul.
 

vin

Nieuw lid
6 mei 2006
247
0
0
www.label90.nl
#5
Berend - isWeb zei:
[sub]"Ik denk echter dat de meeste conversies via kortingssites als volgt tot stand komen.
1. Een bezoeker komt op een webshop binnen via SEO, SEA, Affiliate, Prijsvergelijker etc. etc.
2. De bezoeker besluit een product te kopen.
3. De bezoeker ziet in het bestelproces dat er een mogelijkheid bestaat tot het invoeren van een kortingscode.
4. De bezoeker googled "Korting [shop]" en komt op een kortingssite terecht.
5. De bezoeker vindt al dan niet een kortingscode, maar klikt wel door naar de shop (en zet een cookie).
6. De bezoeker koopt het product met dan wel zonder korting.


Ja inderdaad.. kortingscode sites lopen zo aardig binnen.
 
29 mei 2009
62
0
0
www.fonq.nl
#6
@ jullie allen

Bedankt voor de positieve reacties en het doorposten van mijn reactie ;)

Webwinkels gebruiken kortingscodes natuurlijk niet alleen voor hun affiliates! Wat ook nog benadrukt mag worden is dat affiliates vaak kortingscodes gebruiken die niet voor hun zijn gemaakt, beetje jammer.

Ps. Waarom Joya, zou je een succesvolle campagne overzetten (SEO, SOA etc.) naar een andere merchant als affiliates die kortingscodes versprijden geweerd worden? Zonde van de commissies die je pakt.
 
J

Joya

Guest
#7
wouterderijk zei:
@ jullie allen

Bedankt voor de positieve reacties en het doorposten van mijn reactie ;)

Webwinkels gebruiken kortingscodes natuurlijk niet alleen voor hun affiliates! Wat ook nog benadrukt mag worden is dat affiliates vaak kortingscodes gebruiken die niet voor hun zijn gemaakt, beetje jammer.

Ps. Waarom Joya, zou je een succesvolle campagne overzetten (SEO, SOA etc.) naar een andere merchant als affiliates die kortingscodes versprijden geweerd worden? Zonde van de commissies die je pakt.
Ik schreef alleen dat het voor de kortings jongens niet moeilijk is om mercent A te vervangen voor mercent B als mercent A geen zaken meer wenst te doen met een kortingssite.

Als mercent A je site uitsluit dan is er ook niets succesvol aan dus dan verwijderen ze die.

Ik hoor en krijg weer aanbiedingen om juist bepaalde kortings acties te promoten EN de provisie gaat omhoog en dat heb ik het niet over de kleine mercents maar de grotere.

Hoop lucht weer alleen omdat er een paar het eng en nieuw vinden.

Kan er niet wakker om liggen van het geheel..
 

Netoda

Nieuw lid
18 dec 2008
42
0
0
netoda.nl
#8
Ik ben het eens met het artikel, kortingscode-websites zouden best wat minder mogen verdienen. Ik heb zelf ook kortingscode websites, en ik zie ook dat de meeste mensen via google bij mij binnenkomen voor een code.
 
J

Joya

Guest
#9
Dus jij vind het best als alle mercents je voortaan, zeg, 10 tot 40% minder zouden gaan betalen?

Snap je beredenering niet helemaal volgens mij...
 

peter28

Nieuw lid
8 jan 2009
188
0
0
www.travelmap.nl
#10
Netoda zei:
Ik ben het eens met het artikel, kortingscode-websites zouden best wat minder mogen verdienen. Ik heb zelf ook kortingscode websites, en ik zie ook dat de meeste mensen via google bij mij binnenkomen voor een code.
beetje vage opmerking of wil je hiermee zeggen dat je best minder wil verdienen als je (bijvoorbeeld) meerdere aanbieders kan opnemen? dan begrijp ik het iig wel..