maar er zal toch wel ongeveer een schaal voor zijn voor een conversie. Bijvoorbeeld 1:250 kliks is gemiddeld een sale
Was het leven maar zo simpel :-\
Globaal kun je zeggen dat 1 op de 100 tekstlinks een click naar de adverteerder kan geven, bij de ene pagina wat meer, bij de ander minder. Banners stukken minder.
Maar dan moeten we al weten hoe de conversie van jouw pagina is,
en,
we moeten weten hoe de conversie van de website van de adverteerder is.
Heb er vanmiddag nog één horen roepen dat ie 2% converteert, dus 2 op de 100 bezoekers koopt. En de pagina van jou ? 1 op de 100 of 1% ? Die rekensom wordt dus te lastig zonder inzicht, want ..
Heb snel even een paar van je sites bekeken, en toen had ik het grosso modo wel bekeken
Immers, allemaal ongeveer hetzelfde concept.
Op zich niets mis mee, maar of ik nu
LEESMEER neem , of BEKIJKNU , BOEKNU of op de plaatjes druk, ik ben in 1 keer van jouw pagina bij de adverteerder.
En doordat de "omloopsnelheid" zo hoog ligt, verdwijnen er veel bezoekers naar de adverteerder, die eigenlijk eerst nog iets hadden willen weten, en absoluut niet kooplustig zijn, dus een niet-gemotiveerde klik. Met zo'n klik heb je geen of matige conversie.
Daarom alleen al heeft een conversie-schaal geen zin.