Conversie vraag

Thomasb

Nieuw lid
22 okt 2010
8
0
0
#1
Ik heb verschillende affiliate websites en heb gemiddeld zo rond de 40-60 kliks op tradetracker ik vroeg me af wat kan ik verwachten aan conversies hiervan. Ik heb afgelopen maand zo ongeveer elke dag dit aantal kliks gehad maar geen enkele sale gemaakt. Ik zit in de reis branche, doe ik iets verkeerd of gaat dit bij jullie ook zo en moet ik gewoon wat meer geduld hebben?
 

DvK

Nieuw lid
22 jun 2010
96
0
0
vkimedia.com
#2
Dit is van veel verschillende dingen afhankelijk. Natuurlijk verschilt dit enorm per branche, ik ben zelf niet actief in de reisbranche maar het lijkt me gezien het vaak om pittige bedragen gaat dat hier de conversie/kliks sowieso wat lager ligt als in bijv. de shopping branche.

Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf hoever de bezoeker voor zichzelf is in het aankoopproces op het moment dat hij doorklikt vanaf jouw site naar die van een merchant. Is hij al bereid om te bestellen of klikt hij om meer informatie te zien te krijgen om vervolgens te beslissen dat de betreffende reis toch niets is.

Zo kun je wel even doorgaan met factoren die de conversie bepalen, misschien dat er met de url van je site al wat meer gezegd kan worden hierover.
 
S

svteg

Guest
#3
De concurrentie in de reisbranche is moordend, ik begin er geeneens meer aan. Je moet hard knokken voor je cookie-behoud. Zoals Smartje zegt, het is ook belangrijk wat voor bezoekers er op je website komen, een bezoeker al dan niet geforceerd op een linkje laten klikken is natuurlijk zo gepiept, maar is het dan direct een potentiële koper?

Of je iets verkeerd doet geen idee, ja, behalve dat je in de reisbranche zit ;)
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
Ik zit in de reis branche, doe ik iets verkeerd
ben het met de vorige sprekers wel eens, tenminste, als je zo algemeen in die branche zit.

Wanneer je geen specifieke triggers in je aanbod hebt, zit je om met svteg te spreken, iets verkeerd te doen. In zoverre, er zijn al volks-stammen je voorgegaan, en helaas zitten er nog veel goeie tussen. Achteraan aansluiten betekent ......
Wat dus niet wil zeggen dat er niet iets is te ondernemen in de reisbranche. Las vandaag de krant van gister, nog net voordat ie om de vis ging, met een verhaal van de voormalige big boss van Kras, Louis Frankenhuis. Zouden veel meer ondernemers en vooral adverteerders moeten lezen : spelen alléén om de knikkers gaat uiteindelijk iedereen verliezen. 8 dagen Antalya wordt 'm niet.
Maar ga jij expeditie Ararat uitvoeren, een groepsreis rond de Ark, met een goeie exquise verzorging - zoals Spijkerman onlangs voor een onbewoond eiland aangaf met een arts, een cabaretier en een pornoster- dan breng je iets bijzonders en dat mag wat kosten. Dus ook een winstmarge en geen verliesmarge.

Kortom, zoek de bijzondere dingen in het totaalaanbod. Hoewel, als je even kijkt naar wat forumgenoot Roy met z'n club neerzet ......... is er voor depressiviteit geen reden. Het gewone brengt ie wat meer bijzonderder .... ;D
 

Thomasb

Nieuw lid
22 okt 2010
8
0
0
#5
Ik weet dat het een ontzettend moeilijke markt is maar er zal toch wel ongeveer een schaal voor zijn voor een conversie. Bijvoorbeeld 1:250 kliks is gemiddeld een sale. Mijn websites zijn onder andere www.chaletchamonix.nl en www.huishurenibiza.nl
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
maar er zal toch wel ongeveer een schaal voor zijn voor een conversie. Bijvoorbeeld 1:250 kliks is gemiddeld een sale
Was het leven maar zo simpel :-\

Globaal kun je zeggen dat 1 op de 100 tekstlinks een click naar de adverteerder kan geven, bij de ene pagina wat meer, bij de ander minder. Banners stukken minder.
Maar dan moeten we al weten hoe de conversie van jouw pagina is,
en,
we moeten weten hoe de conversie van de website van de adverteerder is.
Heb er vanmiddag nog één horen roepen dat ie 2% converteert, dus 2 op de 100 bezoekers koopt. En de pagina van jou ? 1 op de 100 of 1% ? Die rekensom wordt dus te lastig zonder inzicht, want ..

Heb snel even een paar van je sites bekeken, en toen had ik het grosso modo wel bekeken ;)
Immers, allemaal ongeveer hetzelfde concept.
Op zich niets mis mee, maar of ik nu LEESMEER neem , of BEKIJKNU , BOEKNU of op de plaatjes druk, ik ben in 1 keer van jouw pagina bij de adverteerder.

En doordat de "omloopsnelheid" zo hoog ligt, verdwijnen er veel bezoekers naar de adverteerder, die eigenlijk eerst nog iets hadden willen weten, en absoluut niet kooplustig zijn, dus een niet-gemotiveerde klik. Met zo'n klik heb je geen of matige conversie. ;)

Daarom alleen al heeft een conversie-schaal geen zin.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#7
Thomasb zei:
Ik weet dat het een ontzettend moeilijke markt is maar er zal toch wel ongeveer een schaal voor zijn voor een conversie. Bijvoorbeeld 1:250 kliks is gemiddeld een sale. Mijn websites zijn onder andere www.chaletchamonix.nl en www.huishurenibiza.nl
1. Hoe is de kwaliteit van de bezoekers die op je website komen? Via zoekmachines of voorbeeld linkpartners? Het eerst is best wel conversie 1 of 2 op honderd, het tweede misschien 1 op 400 of 500

2. Chalets promoten van 20000 euro per week lijkt mij nu niet de beste zet. Zeker al niet voor die gierige hollanders :) (grapje he)
Zet eens bij je aanbiedingen chalets van 200 euro per week.
 

Thomasb

Nieuw lid
22 okt 2010
8
0
0
#8
Bijna al het verkeer 95% komt van zoekmachines dus dat is wel echt erg gericht verkeer. Bezoekers aantallen zo rond de 60 per dag maar tot op heden nog nooit een sale gemaakt! Dit geld voor www.huishurenibiza.nl
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#9
Thomasb zei:
Bijna al het verkeer 95% komt van zoekmachines dus dat is wel echt erg gericht verkeer. Bezoekers aantallen zo rond de 60 per dag maar tot op heden nog nooit een sale gemaakt! Dit geld voor www.huishurenibiza.nl
Idem he, wie gaat er nu een app. huren op Ibiza van 3800 euro?
Das een conversie van 1 op 1000000 miljoen of zo. Dus juist dat je dan geen sales doet ...
Goedkope vliegvakanties plaatsen van een paar honderd euro en het zal sneller gaan ...
 
10 sep 2010
448
0
16
#10
Als een bezoeker gelijk die enorme wallpaper te zien krijgt, zijn ze zo weer weg. En de rest van de pagina is minder dan half gevuld. Komt nogal amateuristisch over, maar ja, dat is mijn mening. :)
 

Thomasb

Nieuw lid
22 okt 2010
8
0
0
#11
Iedereen bedankt voor het reageren

@Willie wortel, dat was een foutje dat je eerst de wallpaper zag, dit was alleen in IE en is nu opgelost.

Ik ga nu maar eens proberen er wat goedkopere reizen in te voegen, 2 a 3 duizend euro is idd een hoop geld voor een reis! Hopelijk gaat het wat harder lopen met de goedkope reizen!

Trouwens de eerste sale is gister binnen gekomen!

Tips blijven welkom dank jullie!