PJ zei:
ouwesmurf zei:
Een van mijn websites is ook geheel in html, "maar 1100" pagina's. Moet er niet aan denken om die allemaal te voorzien van een "php include".
Het aantal pagina's doet er toch niet toe? Is er geen logische plaats waar je die include wilt zetten? Na <body> of juist net voor </body> of... ? Dan is het een kwestie van een simpele zoek & vervang. Iedere fatsoenlijke editor maakt het niet uit of dat voor 1 pagina moet of voor 1100.
a. op vermelde site van mij zijn die 1100 pagina's in de loop der jaren ontstaan en gemakshalve niet allemaal in dezelfde layout,
hoeft bepaald niet elke html de vraag te stellen, en overigens kan die php include gewoon bovenaan staan voorafgaand aan de html.
b. maar wanneer 1 locatie de klus doet, waarom dan moeilijk doen met wat voor editor dan ook.
c. de vraag wel of niet doen is nog immer niet helder
d. de vraag of Elja het op deze wijze wil doen is evenmin onbeantwoord.
En dus zijn details op dit moment dermate zinloos, dat ze in ieder geval de aandacht afleiden van sub c en d.
Van belang is deze zin, die anno vandaag nog immer door IAB wordt gesteld op hun website :
"OPTA zal terughoudend handhaven tot het einde van het jaar"
zie ook
alleen zonder bewijs waar de OPTA dat spijkerhard bevestigt,
en wat is de waarde van "terughoudend handhaven"
Kortom een wetgeving die onduidelijk is, zacht uitgedrukt, een wetshandhaver die dat versterkt en "een" vertegenwoordiger van de reklamemarkt die dat dunnetjes nog eens over doet.
Is niets anders dan vaagheid tot de 3e macht.
Feitelijk staat er voor veel affiliates nu deze vraag te wapperen:
moet je voor het plezier van Google Analytics elke nieuwe bezoeker een bord voor z'n kop zetten met een vraag die de meeste bezoekers niet zullen kunnen vatten, met als gevolg dat de concurrentie zonder Google Analytics en dùs zonder de keuzevraag vrij simpel de klant binnenhalen. Het 'grappige' is dan wel dat Google Analytics - hèt euvel in veel gevallen - een dienst is van degene die middels retargeting ( Google ) juist veroorzaker is van deze onmogelijke wetgeving, en Google tegelijkertijd lid is van eerdergenoemde IAB.