DAISYCON MEET 50% MEER TRANSACTIES DAN VERGELIJKBARE PARTIJEN

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#1
even een balonnetje oplaten:

DAISYCON MEET 50% MEER TRANSACTIES DAN VERGELIJKBARE PARTIJEN

Op basis van vergelijkingen is gebleken dat de Affiliates.nl tracking technologie van Daisycon succesvoller blijkt te zijn dan vergelijkbare, internationaal opererende partijen. Uit vergelijksmetingen via distributiepartijen als Mediaplex, is gebleken dat met de Affiliates.nl tracking technologie van Daisycon maar liefst 50% meer transacties worden gemeten.

Door de enorme toename in het gebruik van anti-spyware(/-adware) programma?s worden tegenwoordig veel meetcookies geblokkeerd. Ondanks het feit dat Daisycon marktleider in Nederland is op het gebied van online advertising, worden haar cookies niet geblokkeerd aangezien de anti-spyware programma?s cookies van internationaal opererende partijen blokkeren.

Om een nauwkeurige meting te garanderen maakt Daisycon naast de standaard cookie-methode gebruik van 2 andere methodes, de zogenaamde direct-methode en sessie-methode.

Direct-methode
Bij de direct-methode wordt er geen cookie geplaatst, maar roept de webserver van de adverteerder de software van Affiliates.nl, in tegenstelling tot de cookie-methode worden ook enkele waarden zoals de affiliate ID (het ID van de website waar de bezoeker vandaan kwamen) meegegeven.

Dit houdt in dat de bezoekers naar de website van de adverteerder worden doorgelinkt met enkele waarden en de adverteerder deze waarden ?vast moeten houden? tot er een transactie heeft plaatsgevonden. Deze methode garandeert een zeer hoog metingpercentage.

Sessie-methode
Ook bij de sessie-methode worden er geen cookies geplaatst; deze methode zorgt voor een metingpercentage van 100%. Hiermee kunnen sales en leads gemeten worden, die in het geval van cookieblocking niet gemeten zouden worden. In feite komt het erop neer dat een server informatie opslaag over de gebruiker.
Als de gebruiker vervolgens op de bedanktpagina belandt, wordt deze informatie aan de klik gelinkt en wordt de sale en/of lead aan het bijbehorende affiliate account toegevoegd.

Naast de optimalisatie van de huidige meetsystemen, blijft Daisycon actief om nieuwe technologieën te ontwikkelen om een zo betrouwbaar en geavanceerd mogelijke service te kunnen bieden.
 
10 nov 2005
1
0
0
#2
Even een ballonnetje oplaten? Met een kat eraan zeker! Want een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik ben geen echte techneut, maar volgens mij is dit echt slap gelul in de ruimte. Jullie trackingsoftware is echt complete bagger en ik ben niet de enige die zo denkt.....
Bovendien zag ik enige tijd geleden bij een presentatie van thuiswinkel.org dat je toen beweerde dat slechts 30% van alle metingen daadwerkelijk werd getrackt. Tradedoubler, die daar ook sprak, had het over 80%....
Maar goed, toen zaten er ook alleen maar adverteerders....
Hoe noemen ze zo iemand ook alweer, een kameleon?
Volgens mij is Daisycon op sterven na dood en weten ze niet meer wat te doen nu alle adverteerders daar weglopen (speurders, sunweb, etc.) en ook nog eens een goede aanbieder als Zanox naar Nederland komt.
hhmmmm....ff heel slecht denken: je zou natuurlijk met ip tracking en post impressie tracking kunnen werken zonder beperkingen en dat stiekem niet aan de adverteerders vertellen. Dan pik je alles in, ook kopers die bij de concurrent getrackt waren en ook kopers die gewoon rechtstreeks kopen maar toevallig hetzelfde ip hadden. Hoe ik dat weet? Zo kun je als publisher ook kunstmatig verkeer regelen, dus waarom zou daisycon dat niet doen?
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#5
mdobro zei:
Ondanks het feit dat Daisycon marktleider in Nederland is op het gebied van online advertising,
O?? Waar basseer je dat op? Naar mijn mening zijn er enkele grotere partijen, maar dat is ook slechts een mening. Jij schijnt het feit te vinden dat je marktleider bent dus dan ook graag harde bewijzen.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#6
Hallo Koos, slecht geslapen??

" het ballonnetje" was bedoelt om de discussie (over de technieken in het algemeen) op gang te krijgen te krijgen, hoewel je wel erg kort door de bocht gaat toch maar even een reactie op "dit echt slap gelul in de ruimte".

1) onze tracking software is echt bagger? Je bent geen techneut maar je "denkt er zo over". Ik vind dit niet echt een sterk argument, heb je wellicht inhoudelijk een onderbouwing wat er bagger aan zou zijn.

2) Thuiswinkel.org
Even de nuance aanbrengen, je gooit hier twee cijfers doorelkaar:
a) wat kan er technisch "mogelijk" gemeten worden
b) wat meet men van het technisch mogelijke, uiteindelijk ook daadwerkelijk.

a) wat kan er technisch "mogelijk" gemeten worden
Tussen de 30-50% van de transacties die via een affiliate netwerk gegenereerd worden kunnen technisch gemeten worden. Dit zijn niet "onze meetcijfers" maar algemene aannames, vooral uit onderzoeken uit de VS. In Nederland is er volgens mij een keer door medialand een meeting gedaan op basis van view-cookeys (dit zegt ook niet alles!) en heeft met 1/3 van de omzet (cookey-metingelf hebben wij voor een reisadverteerder een keer een subdomein opgezet en dat enkel via een affiliate programma gepromoot. Van alle binnen gekomen order, konden wij maar 16% toewijzen. (en wij beschikken wel degelijk over een zeer goede meet methode)

Dit "mogelijke" percentage is sterk afhankelijk van het product, de site en het promotie materiaal dat een adverteerder inzet.
Bij reizen meet je verhoudingsgewijs weinig (10-40%), omdat de bezoeker vaak niet meteen uit de klik en transactie doet. (uiteraard is er hier een enorm verschil in bv huisjes voor groepsreizen tav van bv lastminutes aanbieders)
Bij (bepaalde) finance aanbieders meet je daarin tegen weer heel veel, hypotheek/leningaanvragen, waar niet teveel info op een site staat en enkel een contact formulier ingevuld hoeft te worden scoren 80-90% meetbaarheid.

Korte toelichting van het waarom:
Een deel van de transacties worden gemaakt door internetters die, omdat ze de naam van de adverteerder in een banner hebben gezien, zonder dat ze ooit op een van deze banners hebben geklikt. (de verkoopt vloeit dan voort uit de vertoning, waar de adverteerder uiteindelijk niet voor betaald). Een ander deel
Een ander deel van de transacties die technisch niet meetbaar zijn zijn bv herhaal bezoeken via andere PC, dan waarlangs de bezoeker via een affiliate programma is gemeten. Men surft op het werk ter oriëntatie, maar boekt de reis uiteindelijk thuis.

b) wat meet men van het technisch mogelijke, uiteindelijk ook daadwerkelijk.
Daar heb je het TD cijfer van 80%, dat staat sinds de presentatie echter aardig onder druk.
Dat is waar het bovenstaande artikel ook over gaat.
Technisch gezien ontlopen alle partijen elkaar niet zoveel in het gebruik en inzet van de technologie.
de uitgangs posities is min of meer gelijk, de bulk van de meeting is "sessie" en "cookey" tracking.
Daarmee haal je "onder optimale condities" 80-90%. Via eigen specialismen wordt door elke partij nog een paar procenten aan toegevoegd, iedereen doet wat zo hebben wij een "direct methode" (alleen voor specifieke adverteerders)

Optimale condities zijn er echter NIET!
Grootste boosdoener hierbij zijn firewalls (norton), exotische brouwsers/plugins, adaware achtige tools. privacy settings etc.. etc. En dat is een MAJOR pain-in-the-ass. Vooral adblokkers werken hierbij in het nadeel van internationale partijen, omdat deze opgenomen worden in de adblokker en hierdoor niet alleen de advertentie blokken maar, bv ook de tracking bij een order.
Ook hier kun je natuurlijk weer bepaalde (technische) acties tegen ondernemen, maar het blijft een major probleem.
Voor ons echter niet, omdat wij (helaas?) niet internationaal bekent zijn en daardoor niet opgenomen worden in de adblokers.

Nog meer cijfers? Uit een vergelijk met een internationale partij, bleken wij 50% meer orders te meten dan onze counterpart. Dat was onder de streep reden voor de klant om niet voor ons maar voor onze collega te kiezen, die waren immers een stuk goedkopen (dit ten kosten van de affiliates uiteraard). Helaas ietwat kort door de bocht van de adverteerder natuurlijk, want ook het feitelijke bereik bij onze collega was natuurlijk maar 50%, omdat de dooklik naar de adverteerder ook niet werkte.


een kameleon?
Je mag me best onaardig, lelijk, eigenwijs, bot, etc, etc noemen, maar deze kwalificatie past toch echt niet bij mij.

Daisycon op sterven na dood?
Ik zie je bent echt betrokken bij de markt, je hebt ook voor wie het goed doet en wie niet.
De omzet zal bij ons dan wel de haren en de nagels van een dode zijn, die blijven ook maar doorgroeien. :eek:.
Helaas moet ik je aangeven dat er geen adverteerders weglopen. Speurders is geheel gesopt met internet en zet nu alles op TV, dat is een strategische keus. En Sunweb is ook gestart bij TD.
Naar omzet, groei, en aantal adverteerders zijn wij bij mijn weten nog steeds de grootste in Nederland en dat zanox naar Nederland komt, dat lijkt me meer een probleem voor TD dan van ons.

Wat je tenslotte onderaan je bericht schrijft gaat geheel aan me voorbij. Zowel technisch als ethisch klopt er volgens mij weinig van. Moet ik hieruit opmaken dat jij als publisher de boel flest en je afvraagt waarom wij dat niet zouden doen? Als je hier echt een zinnig antwoord op verwacht dan moet ik je teleurstellen.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#7
@Starveld

"Marktleider" is ook maar een holle frase, een marketing term, wat dat "precies" is weet ik ook niet.
Ik weet wel dat we het qua omzet - klanten - netwerk, behoorlijk aan de weg timmeren.

Het marktleiderschap zou ik dan iets willen nuanceren:
Niet in "online advertising" maar
Daisycon marktleider in Nederland is op het gebied van online "performance based" advertising

We werken op 3 fronten en vergelijken ons daar met de "grote" spelers.

* affiliate programma's
Hoe wel er meer zijn zie ik de markt vooral verdeelt tussen ons en TD. Wij hebben een stuk meer adverteerders en flink wat "betere" affiliates (die voor de kliks en leads komen).
Uit contacten met adverteerders kunnen we opmaken hoe we in vergelijking met hun draaien.
Mijn verdeling is hierbij 35%TD-45%Affiliates-10%M4N---omzet voor de adverteerder dan. Onze marges zijn de laagste, dus wij verdienen hieraan het minste.

Onder de streep zijn we nummer 1 (of 2)

* Lead campagnes
De grote partijen in de markt testnet, netdirect en wij. Met de overname van het proefabonnementen.nl account (ilse) en de autonome groei binnen de tijdschriften, weten we van de uitgevers dat we de grootste partij in de markt zijn (qua proefabo;s dan wel).
Uit mijn zicht zie ik ND dalen en TN stijgen in de markt, volgens mij zitten we qua leads op nummer 2 na TN, maar lopen we goed in.

Onder de streep zijn we nummer 2 (of 3)

* Kliks campagnes
De grote partijen ND en wij, ik weet redelijk zeker dat wij meer volume draaien, wellicht houden we hier minder marge aan over omdat wij meer kosten hebben (voornamelijk banners en weinig tekst links) en een lage marge draaien.

Onder de streep zijn we nummer 1

Hoewel onze concullega's het goed doen en de markt flink groeit, leveren enkel wij drie-produkten.
We zitten overal minimaal in de top 3 en gezien de enige zijn die alle 3 diensten afdekt zijn we
volgens mij marktleider.

Of misschien ook niet, dat boeit me uiteindelijk ook niet echt eerlijk gezegd, als we maar goede business kunnen draaien en voor ons, onze adverteerders en onze webmasters, en dat gaat wel goed.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#9
mdobro zei:
jeminee wat schrijf ik toch lange lappen tekst :-X
Je boort het onderwerp zelf aan dus dat is risico ;D
Maar je verhaal is helder. Je draait in ieder geval in de top van de "performance-based-marketing" (wat een woord!) markt mee en als je inderdaad maar een goede business draait dan ben je er helemaal!! Thanks voor je snelle reactie.
 

mjorter

Nieuw lid
16 nov 2005
7
0
0
#10
Dobro: klopt wat je zegt. Speurders.nl is tijdelijk gestopt met affiliate ivm keuze voor TV/ andere media. We zullen zeker weer starten en beter dan ooit. Mijn ervaringen met marktleider Daisycon zijn overigens erg goed te noemen. Zowel als sitepartner als adverteerder.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#11
Zag tot mijn verbasing dat wij met Kliks.nl. Ook al een beetje geschiedenis schrijven :D. We zijn in ieder geval in één adblocker opgenomen :-[.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt