De promotie tip

str33t

Nieuw lid
30 aug 2005
27
0
0
#1
Wat is nou beter een reclame spot op 10 tallen websites of mond op mond reclame op school en bij je vrienden.
 

Japsen

Nieuw lid
25 aug 2005
376
0
0
www.vindproduct.nl
#2
Het ligt eraan wat je wilt bereiken. Voor promotie van een lokaal feest of iets dergelijks is mond-op-mond reclame het best. Wanneer je een postorderbedrijf hebt en producten binnen Nederland wilt verkopen is reclame op tientallen websites het best. (Mits je een goed en betrouwbaar ogende webshop hebt)
 
30 aug 2005
99
0
0
www.spaarbron.nl
#3
Daarbij kan mond op mond je reclame ook erg ver op weg helpen denk ik.

Als iemand iets besteld heeft bij jou en is erg tevreden en verteld het bijvoorbeeld op een verjaardag aan vrienden en kennissen kan het ook hard gaan.

Ik denk dat ik voor mond op mond reclame zou gaan eigenlijk.
 

str33t

Nieuw lid
30 aug 2005
27
0
0
#6
Het geld maakt niet zoveel uit.
Met mond op mond reclame heb ik wel 20.000 pagevieuws en 600 bezoekers per dag gekregen op mijn website streetkillers.nl

Wel met linkpartners er bij hoor.
 

starter

Dit is een persoonlijke tekst.
24 aug 2005
143
0
0
#7
Ik ga ook voor m2m, is de lange termijn. 1 keer zorgen dat alles verzorgd is, paar mensen laten komen en vragen meer mensen uit te nodigen op persoonlijke voet.
 

str33t

Nieuw lid
30 aug 2005
27
0
0
#8
starter zei:
Ik ga ook voor m2m, is de lange termijn. 1 keer zorgen dat alles verzorgd is, paar mensen laten komen en vragen meer mensen uit te nodigen op persoonlijke voet.
Moet dit bij het topic horen of iets?
 
#10
Zelf denk ik dat het afhankelijk is van wat voor website je hebt.
Als je bijvoorbeeld weinig te bieden hebt kun je M2M wel vergeten.
Met www.totaalzoeker.com en www.marktgigant.nl werkte M2M perfect.
Met andere sites waar mensen niet echt direct laaiend enthousiast over zijn werkt dat minder.

Met Totaalzoeker was het leukste toen ik ergens zat en het gesprek ging over iets opzoeken op internet, ik werd toen door een ander helemaal enthousiast attent gemaakt op Totaalzoeker ;-)
Leuker kun je gewoon niet met je eigen site worden geconfronteerd.

Verder denk ik dat het einde van het affiliate tijdperk steeds (en sneller dan ooit) naderbij komt.
Vraag me niet waarom, maar ik zie zoveel drama campagnes die door een beetje affiliate gratis exposure willen dat ik denk dat het pay per view nog niet zo slecht was.
 
J

Jacobien

Guest
#11
Je leest wel dat het internet eindelijk volwassen begint te worden. Dat geloof ik wel.
Ook dat het affiliategbeuren zoals het nu is opgezet niet nog jaren mee zal gaan. Het is te oneerlijk. Alle risico en veel werk bij site eigenaren terwijl de adverteerder achterover kan hangen.
 

fritz

Nieuw lid
25 okt 2005
26
0
0
#12
Jacobien zei:
Je leest wel dat het internet eindelijk volwassen begint te worden. Dat geloof ik wel.
Ook dat het affiliategbeuren zoals het nu is opgezet niet nog jaren mee zal gaan. Het is te oneerlijk. Alle risico en veel werk bij site eigenaren terwijl de adverteerder achterover kan hangen.
Offtopic-modus *on

Hier ben ik het niet (helemaal) mee eens! Je ontvangt een vergoeding (van te voren bekend) voor de verkopen / kliks (whatever).
Daarnaast is het geen kunst om algemene bezoekers naar je website te krijgen, maar juist bezoekers die geinteresseerd zijn in jouw product / dienst (waarbij je dan passende ads plaatst waardoor er veel geklikt wordt).

Ik vermoed dat er veel mensen zijn die "gemakkelijk en snel geld willen verdienen" aan websites. Als je een HOBBIE site hebt, maakt het toch niet uit wat je inkomsten zijn? Het is immers hobbie (mag geld kosten).

Ben je echter bedrijfsmatig bezig (lees; wil geld verdienen), dan zul je moeten investeren in licenties, software (scripts en "trackingsoftware"), KvK, maar vanzelfsprekend ook in zaken als reclame en promotie (adverteren offline en online). Ik denk hier aan locale verkopers van allerlei waren ("fietsenverkoper op de hoek"). Investeer in boeken, huur desnoods kennis in (het betaald zich terug!). Kwestie van rekensom.

Natuurlijk is het mogelijk om slechts door middel van affiliatieprogramma's veel geld te verdienen, maar dit zal niet voor iedereen "bestemd" zijn... kennis = macht. Personen (bedrijven) die een redelijke omzet hebben zijn vaak al enige tijd (jaren) actief op internet.

Als ik met een GOED NEDERLANDS programma een behoorlijke commissie ontvangt (10%), dan wil ik wel investeren ...

offtopic-modus *off
 
J

Jacobien

Guest
#13
Fritz
Allereerst vind ik je verhaal lekker vaag. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Ten tweede denk jij misschien dat als je de juiste bezoekers hebt ze veel klikken, maar zo werkt het niet. Dan zou de conversie van bepaalde sites veel en veel hoger moeten zijn dan van andere sites. Dat is niet het geval.
Ten derde begin je een heel verhaal over bedrijfsmatig bezig zijn en moeten investeren in KvK etc, terwijl als je mijn site had bekeken, had kunnen zien dat ik aardig bedrijfsmatig bezig ben.
Ten vierde heb je het over adverteren. Ik krijg ontzettend veel free publicity, maar mijn ervaring is toch echt dat online publicity talloze malen beter werkt dan off-line publicity. Je kunt dat niet op 1 hoop gooien.
Ter illustratie: de afgelopen 2 weken stond er een stuk over mijn site in een blad (220.000 oplage )en een krant (58.000 oplage) . Dat levert mij misschien een paar duizend extra bezoekers op.
Ook komt het merendeel via Google en ligt daar dus de belangrijke sleutel.
Ten vijfde schrijf je dat bedrijven die een redelijke omzet maken vaak al jaren actief zijn op het internet.
Ook daar mis ik de nuance. Het ligt aan het businessmodel. Heb je een webwinkel, een advertentiesite, een informatieve site etc?
En er zijn talloze grote sites die al jaren actief zijn en die nog helemaal geen winst maken.

Al met al kan ik dus niets met je verhaal.
 

fritz

Nieuw lid
25 okt 2005
26
0
0
#14
Dag Jacobien,

Ten eerste! Ik val jouw niet persoon af ;)

Om even te reageren op jouw post:

1). Ik ben van mening dat als je geinteresseerde bezoekers op je website hebt, je met gepaste advertenties een hogere CTR behaald, dan wanneer dit niet het geval is.

M.a.w.: een voetbalsite (als voorbeeld), moet bezoekers trekken die geinteresseerd zijn in de sport voetbal. Als je dan ads plaatst die communiceren over een "geweldige actie om goedkoop lid te worden van de Voetbal International (= voetbalmagazine)" dan zul je een hogere CTR behalen dan wanneer je bezoekers op dezelfde site hebt die totaal niet geinteresseerd zijn in de sport voetbal. Of als je ads plaats die over koken (voorbeeld) gaan. Wat moet een bezoeker die op zoek is naar voetbalinformatie nu met een banner over "Life and Cooking"?

Nogmaals: bezoekers naar je website krijgen is niet (zo) lastig, maar de juiste doelgroep wel ;)

2) Eveneens nogmaals: Ik val jouw niet af, maar er zijn veel "webmasters" die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

M.a.w.: gratis domeinnamen, niet (willen/ kunnen) investeren in KvK, boekhouder, etc. etc.
Mijn essentie van het verhaal was (in reactie op jouw post): veel webmasters willen (snel, veel) geld verdienen met website's (en investeren veel tijd (wie niet?)), maar ondernemen dit niet professioneel, omdat het ze wellicht aan kennis/ geld ontbreekt. En dan vervolgens klagen ... tja ... "Ik heb 10.000 bezoekers, maar ik verkoop niets ..." (nogal wiedes met bezoekers die niet geinteresseerd zijn in het product!)

3). Adverteren. Ik geef JUIST aan dat BEIDE methoden werken (zowel offline en online). Free publicity is toch het beste wat er is qua reclame ?? Kost niets, levert wel op (al is het maar naamsbekendheid)!

4). Bezoekers via Google (adwords) zijn JUIST top! Ze zijn immers actief opzoek naar het product wat jij "verkoopt". Dus geinteresseerde bezoekers die op zoek zijn naar de sport "voetbal" -> dus kliks!

5). Bedrijven op internet. Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb het over bedrijven die een REDELIJKE OMZET genereren; die zijn (meestal) al enige tijd online.

Bedrijven daarentegen die NIET verkopen, maar wel al jaren online zijn ... wat zullen die fout doen ... ? Waarschijnlijk geen goede reclame / promotie (verkeerde doelgroep/ bezoekers) of het zijn stichtingen die geen winst maken :p Maar zijn het dan wel bedrijven te noemen? Een bedrijf (onderneming) is gericht op het maken van winst. Als je dan al jaren geen winst maakt, is er iets niet goed ...


Waarschijnlijk een communicatie-storing 8) Wanneer is de meeting???? :-X

Cheers!
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#15
fritz zei:
Bedrijven daarentegen die NIET verkopen, maar wel al jaren online zijn ... wat zullen die fout doen ... ? Waarschijnlijk geen goede reclame / promotie (verkeerde doelgroep/ bezoekers) of het zijn stichtingen die geen winst maken  :p Maar zijn het dan wel bedrijven te noemen? Een bedrijf (onderneming) is gericht op het maken van winst. Als je dan al jaren geen winst maakt, is er iets niet goed ...
Ik ken er een heleboel hoor en daar zitten ook nog eens hele grote namen tussen. dat komt omdat men eerst flink geïnvesteerd heeft om er later de vruchten van te plukken. Een goed voorbeeld is Amazon. Daar tegenover staan talloze voorbeelden van nieuwkomers die zonder al te veel investeringen (met een webshop kun je op heel veel besparen) gelijk een gigantische omzet genereren en vooral omdat er vaak snel op bepaalde trends kan worden ingesprongen.