Deeplinks werken niet, Daisycon laat het gewoon zo?

26 jan 2008
255
0
0
#1
Sinds eind mei heb ik een paar deeplinks naar www.pinkorblue.nl aangemaakt. Ik had wel wat sales verwacht, maar dat bleef uit. Dus zelf maar een test sale gedaan en deze werd niet gemeten.

4 juni: Dus een ticket aangemaakt met de link die ik gebruikte en te vragen om te kijken.
5 juni, antwoord van Daisycon: Het werkt gewoon.
6 juni, ik: Het werkt niet, heb je mijn link getest?
7 juni, Daisycon: Het werkt inderdaad niet. Het wordt uitgezocht.
11 juni, ik: Deeplinken is nog steeds mogelijk, werkt het nu weer?
12 juni, Daisycon: Nee het werkt niet. Als er nieuws is kom ik bij je terug.
18 juni: ticket wordt automatisch gesloten.

Ondertussen is het deeplinken nog steeds mogelijk, maar het werkt niet. Dus als je deze adverteerder promoot en je verdient er niks aan, dan weet je hoe het komt.

Het kan voorkomen dat tracking niet werkt, heel vervelend. Maar als je er melding van maakt en Daisycon doet er niks aan (deeplinken uitzetten, publishers ervan op de hoogste stellen, ticket sluiten terwijl er helemaal geen oplossing is) dan vind ik dit toch wel wat vervelender. :mad:
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#2
Beste Jeroentja,

Pinkorblue heeft een afwijkende linkstructuur waardoor het aanmaken van custom deeplinks middels onze interface niet mogelijk is. Deze optie heeft per abuis wel aan gestaan.
We zijn in contact met Pinkorblue om te kijken of er een manier is om dit toch mogelijk te maken en tevens om een productfeed beschikbaar te stellen. Helaas duurt dit langer dan gehoopt.

Mijn collega van Fashion, met wie je contact hebt over dit issue, zal je op de hoogte houden van de voortgang hiervan.
 
22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#3
Daisycon_Support zei:
Beste Jeroentja,

Pinkorblue heeft een afwijkende linkstructuur waardoor het aanmaken van custom deeplinks middels onze interface niet mogelijk is. Deze optie heeft per abuis wel aan gestaan.
We zijn in contact met Pinkorblue om te kijken of er een manier is om dit toch mogelijk te maken en tevens om een productfeed beschikbaar te stellen. Helaas duurt dit langer dan gehoopt.

Mijn collega van Fashion, met wie je contact hebt over dit issue, zal je op de hoogte houden van de voortgang hiervan.
Leuk en aardig allemaal. Maar hoe verklaren jullie de slechte publisher support in dit geval?
 
#4
Daisycon_Support zei:
Beste Jeroentja,

Pinkorblue heeft een afwijkende linkstructuur waardoor het aanmaken van custom deeplinks middels onze interface niet mogelijk is. Deze optie heeft per abuis wel aan gestaan.
We zijn in contact met Pinkorblue om te kijken of er een manier is om dit toch mogelijk te maken en tevens om een productfeed beschikbaar te stellen. Helaas duurt dit langer dan gehoopt.

Mijn collega van Fashion, met wie je contact hebt over dit issue, zal je op de hoogte houden van de voortgang hiervan.
Gewoon tegen die client zeggen: Je gaat On Hold totdat het geregeld is
Mag aannemen dat het een gewoon bedrijf is en niet iets Goddelijks?
Ik zou ze gewoon bellen (dan ben je ook in contact) en zeggen.... de champagne gaat weer live als het geregeld is (of is het de campagne?)
Ken de adverteerder niet maar kan me indenken dat JULLIE de eisen stellen waaraan een link moet voldoen en dat niet iedere knutselaar zomaar wat kan doen.
 
26 jan 2008
255
0
0
#5
Klaas Koopman zei:
Daisycon_Support zei:
Beste Jeroentja,

Pinkorblue heeft een afwijkende linkstructuur waardoor het aanmaken van custom deeplinks middels onze interface niet mogelijk is. Deze optie heeft per abuis wel aan gestaan.
We zijn in contact met Pinkorblue om te kijken of er een manier is om dit toch mogelijk te maken en tevens om een productfeed beschikbaar te stellen. Helaas duurt dit langer dan gehoopt.

Mijn collega van Fashion, met wie je contact hebt over dit issue, zal je op de hoogte houden van de voortgang hiervan.
Leuk en aardig allemaal. Maar hoe verklaren jullie de slechte publisher support in dit geval?
Iedere publisher die die deeplinks gebruikte zal dat nog steeds doen, want er is nog steeds geen mail uit dat het niet werkt, en blijkbaar nooit gewerkt heeft. Blijkbaar is het dus ook nog nooit getest.

Ben benieuwd bij hoeveel campagnes dit is... ???
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#7
Zoals gezegd heeft de deeplink optie per abuis aan gestaan. Door affiliates zelf aangemaakte deeplinks functioneren niet; je wordt als bezoeker niet doogestuurd naar de website van Pinkorblue. Er is geen tracking issue met de campagne en standaard links beschikbaar in ons platform functioneren naar behoren.

Wij zijn ons bewust van het belang van de mogelijkheid om zelf deeplinks aan te kunnen maken alsmede het belang van een goede product feed en hebben dit uiteraard aangegeven bij de adverteerder.

@ A. Kers: affiliates zijn natuurlijk vrij in hun keuze of ze het programma met de huidige mogelijkheden promoten. :)

@ Jeroentja: We hebben meer communicatie middelen tot onze beschikking behalve het Affiliateforum en de nieuwsbrief. ;)
We houden alle betrokkenen, inclusief jou, op de hoogte en hopen uiteraard op alsnog een vlotte afhandeling