suho zei:
A. Willemsen zei:
Oke, om ook even te reageren op de tactieken die in dit topic omschreven staan.
Allereerst wat betreft de linkwheels. Het originele concept is het volgende: http://linkwheels.org/wp-content/uploads/2009/11/linkwheel8.jpg - je maakt dus een hele reeks "hubs" (hoe meer, hoe krachtiger je linkwheel) die elk doorlinken naar de volgende EN je hoofd site. Tot een jaar geleden was dit DE manier om hoog te scoren in Google. Het probleem bij deze structuur is, is dat als 1 van de hubs weg valt, je complete linkwheel naar de kl*te is. Bovendien is Google tegenwoordig erg goed geworden in het vinden van patronen. Ik heb maandenlang de top 4 posities in Google gedomineerd als je zocht op "iphone 4 kopen" d.m.v. deze linkwheels, maar uiteindelijk is Google erachter gekomen en zijn ze pleite.
Een mininet maken is dan ook "the way to go" op dit moment. Het principe is als volgt: je werkt in "lagen" qua links en dit wil concreet het volgende zeggen.
Laag 0: hoofdsite
Laag 1: 2 (of meer) sub websites die linken naar de hoofd website
Laag 2: 2 (of meer) sub websites die linken naar elke site in laag 1
Laag 3: 2 (of meer) sub websites die linken naar elke site in laag 2
In laag 1 kan je eigen domeinen gebruiken, maar ik raad je aan om je WHOIS gegevens te verbergen, geen analytics/adsense te gebruiken en om de sites te hosten op verschillende IP ranges.
In laag 2 kan je al wat minder kwalitatieve sites gebruiken zoals een gratis website bij blogspot.com of squidoo.com.
In laag 3 kan je een nujij.nl/ekudos/... linkje gebruiken.
Het voordeel van deze structuur is dat je constant een omhoog gaande linkwaarde hebt, zonder dat Google deze aan elkaar kan linken. MOCHT 1 van de sites uit laag 1 gevonden worden, dan heb je nog steeds de andere. Het is wel een vak apart en het kost wat tijd voordat je het door hebt, maar het is ontzettend krachtig!
Succes!
Allereerst wat betreft de linkwheels. Het originele concept is het volgende: http://linkwheels.org/wp-content/uploads/2009/11/linkwheel8.jpg - je maakt dus een hele reeks "hubs" (hoe meer, hoe krachtiger je linkwheel) die elk doorlinken naar de volgende EN je hoofd site. Tot een jaar geleden was dit DE manier om hoog te scoren in Google. Het probleem bij deze structuur is, is dat als 1 van de hubs weg valt, je complete linkwheel naar de kl*te is. Bovendien is Google tegenwoordig erg goed geworden in het vinden van patronen. Ik heb maandenlang de top 4 posities in Google gedomineerd als je zocht op "iphone 4 kopen" d.m.v. deze linkwheels, maar uiteindelijk is Google erachter gekomen en zijn ze pleite.
Een mininet maken is dan ook "the way to go" op dit moment. Het principe is als volgt: je werkt in "lagen" qua links en dit wil concreet het volgende zeggen.
Laag 0: hoofdsite
Laag 1: 2 (of meer) sub websites die linken naar de hoofd website
Laag 2: 2 (of meer) sub websites die linken naar elke site in laag 1
Laag 3: 2 (of meer) sub websites die linken naar elke site in laag 2
In laag 1 kan je eigen domeinen gebruiken, maar ik raad je aan om je WHOIS gegevens te verbergen, geen analytics/adsense te gebruiken en om de sites te hosten op verschillende IP ranges.
In laag 2 kan je al wat minder kwalitatieve sites gebruiken zoals een gratis website bij blogspot.com of squidoo.com.
In laag 3 kan je een nujij.nl/ekudos/... linkje gebruiken.
Het voordeel van deze structuur is dat je constant een omhoog gaande linkwaarde hebt, zonder dat Google deze aan elkaar kan linken. MOCHT 1 van de sites uit laag 1 gevonden worden, dan heb je nog steeds de andere. Het is wel een vak apart en het kost wat tijd voordat je het door hebt, maar het is ontzettend krachtig!
Succes!