mvd zei:
Goedemorgen!
Het beste is om je eigen teksten te schrijven ipv tekst over te nemen van een affiliate product feed = helder.
Alleen hoe zit het met eigen dubbele content op je eigen website. Een voorbeeldje hiervan is dvd en blueray producten. Inhoud van het beeld is (meestal) identiek dus ook de beschrijving. Dus mocht je nu een overzicht hebben van dvd's en een overzicht van blue rays, hoe zit het dan met dubbele content?
In z'n algemeenheid is zo langzamerhand Google niet meer te begrijpen en begrijpen ze zichzelf ook niet meer.
Uitgaand van wat er in de wereld is duidelijk gemaakt door medewerkers van Google, moet je zoveel mogelijk uitgaan van wat er op die ene pagina staat.
Stel dat je 20 jurken weergeeft op 1 pagina, kun je nauwelijks 20 keer onderscheidend beschrijven wat je ziet, dus 10 dvd en 10 blue ray, idem dito.
Maarrrrrrrrrrrrrr het gaat er niet alleen om dat een beschrijving uniek moet zijn, Google bedoelt niet uniek in de zin van woorden omkeren, synoniemen gebruiken, je in u veranderen, etc, dat zijn ook in de ogen van Google niet te voorkomen zaken en bovendien cosmetisch. Het gaat er wel om dat je ten opzichte van anderen een content maakt die als geheel afwijkend is van wat er op de markt is.
Pak 1 produkt, drop het in de Google url en je krijgt al gauw 35.000 entries of meer. Dàt gaat 'm niet meer worden, theoretisch is het dan achteraan aansluiten, en praktisch geeft Google toch nooit meer dan 999 als pagina-resultaat.
Dus, waar doen we moeilijk voor.
Telkens maar weer nieuwe overzichten. Wij noemen het , het overvoeren van de markt. En Google - in hun wijsheid - noemt het spamming. En daarom noemt de spambaas Matt Cutts het : maak "great content" anders, dan anderen.
In de fysieke wereld hebben we dat ook, maar dan zeggen we als verkoper : 'hij of zij als persoon maakt het verschil door de klantenbinding'. Koop je niet alleen een jas, maar je gaat naar 'Karel' om maar iets te noemen. Je gaat naar de Jumbo omdat .... en naar Appie vanwege die aardige ..... ( acteur ) en Plus geeft ..... meer, veel meer.
Na de tekstlink, de dieplink hebben we de datafeed veroverd. Iedereen kent het truucje. Overwegend geautomatiseerd. Staat hetzelfde in als bij Google Shopping. Want adverteerders mochten toen nog de feeds gratis inleveren. Hebben wij hetzelfde, kan het nooit uniek zijn.
Van de techniek moeten we nu weer gaan verkopen, marketing door affiliates heet het immers.
Wat ieder voor zich dus nodig heeft, is een unieke aanpak voor de bezoeker ......... per pagina.
Hoe ?
Dat vraagt om het ei van ..... 8)