Iedereen die tegenwoordig een beetje serieus bezig is met Google Adwords, kent het probleem bij conversiemetingen: de conversie wordt altijd toegekend aan het zoekwoord waarmee de bezoeker de laatste keer op je site is gekomen. Er werd geen rekening gehouden met het feit dat een bezoeker in een eerder stadium misschien wel eens via een ander trefwoord op je site is geweest.
Vanaf nu is bij Google Adwords wel inzichtelijk welke trefwoorden in het volledige aankooptraject worden gebruikt. Een conversie wordt dus niet meer toegekend aan slechts 1 trefwoord, het kunnen er meerdere zijn. Hetzelfde principe kennen we natuurlijk ook met affiliate marketing: de laatste klik die resulteert in een lead of sale ontvangt de volledige commissie.
Volgens mij kan deze ontwikkeling in Adwords best eens bijdragen aan een versneld einde van het last cookie counts principe in affiliate marketing. Dit zal niet op korte termijn zijn, maar het zet de betreffende partijen waarschijnlijk wel aan het denken.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Vanaf nu is bij Google Adwords wel inzichtelijk welke trefwoorden in het volledige aankooptraject worden gebruikt. Een conversie wordt dus niet meer toegekend aan slechts 1 trefwoord, het kunnen er meerdere zijn. Hetzelfde principe kennen we natuurlijk ook met affiliate marketing: de laatste klik die resulteert in een lead of sale ontvangt de volledige commissie.
Volgens mij kan deze ontwikkeling in Adwords best eens bijdragen aan een versneld einde van het last cookie counts principe in affiliate marketing. Dit zal niet op korte termijn zijn, maar het zet de betreffende partijen waarschijnlijk wel aan het denken.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.