Mischien wel zinvol om even de basis erbij te pakken, we citeren Emerce:
Toelichting TNS NIPO
De Emerce 100 wordt bepaald door de ervaringen met of het beeld van bedrijven die bekend zijn bij de respondenten. Het gaat om een imago-onderzoek, dus bijvoorbeeld: ?wat voor beeld heb je van bedrijf X op het gebied van kennis/know how?' Het is dus geen voorwaarde dat de respondent ervaring heeft met het bedrijf, het moet er echter wel mee bekend zijn.
De belangrijkste faktor is de beeldvorming.
Je hoeft zelfs geen ervaring met de gekozene te hebben al moet je wel de naam kennen, ja hoe anders.
Nu is het ook weer niet zo, dat een club zonder enige prestatie hoog kan eindigen, zodra er gewerkt wordt zullen missers ook tot uiting komen, maar om nu te spreken van een deskundigen-oordeel, nou nee.
Meer - om in tv termen te blijven - een publieksoordeel, in tegenstelling tot een vakjury.
Mijn inschatting van de waarde hiervan : bladvulling, overigens zonder de gekozenen hun plaatsing te misgunnen, image-building is in onze tijd ook heel wat waard. ;D