Flink Aantal Vragen betr. Affiliate Marketing

22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#1
Hey Allemaal,

Na het kijken van de video van Paul Schoenmaker ben ik tegen aardig wat vraagstukken aangelopen. Heb zelf enige tijd erover nagedacht ( in de trein ) en kwam op een aantal punten er nog niet helemaal uit. Dit is trouwens de video: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080312_paul_schoenmakers_over_affiliate_marketing_video/#When:06:36:00Z

Zouden jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden? Zo het zeer op prijs stellen!

1.In de video heeft Paul het over landingpages, wat zijn dit precies? Moet hierbij denken aan een pagina die op een site is waar veel bezoekers op moeten komen? Of juist een website met slechts 1 pagina waar veel bezoekers op moeten komen? En heeft iemand misschien een perfect voorbeeld van een landingpage?

2.Ook heeft Paul het over bezoekers kopen, bedoelt hij hiermee adwords, of banners/tekstlinks plaatsen op sites?

3.Als Paul overnieuw mocht beginnen zou hij een site maken om 1 product of merchant heen. Wat is hier een goed voorbeeld van? Bedoelt hij bijv. echt letterlijk een site over bijv. de merchant megagadgets.nl? En hoe moet ik dit zien, informatie over het product met hierbij een link naar het kopen van dit product?

4.Als je bezoekers koopt, is het domeinnaam dan nog wel belangrijk? Of is het dan alleen nog maar belangrijk voor het onthouden en hopelijk intoetsen hiervan?

5.Wat is precies ROI? Hoor het hem meerdere malen zeggen, maar wat het voorstelt?

6.Nogmaals betreft bezoekers kopen. Wat zijn dingen waar je aan moet denken? Bepaalde keywords? Weinig aanbieders van dit onderwerp, maar veel zoekenden, zou dat dan een goed keyword zijn? En welke tools gebruiken jullie hiervoor?

Een zestal vragen, waar ik niet uit kon komen. Zou het echt heel erg op prijs stellen als jullie mij hierbij kunnen helpen. Al is het maar met 1 vraag. Ik wil jullie natuurlijk niet teveel van je werk afhouden!

Alvast bedankt!
 
20 aug 2007
1.253
0
36
affiliate.nl
#2
Even snel:

1. Landingpages zijn pagina's die speciaal zijn opgezet en geoptimaliseerd om een bepaald product/dienst te promoten. Niet teveel afleiding en gericht op het simpele doel om een sale te genereren.

2. Alle mogelijke vormen van het inkopen van bezoekers, denk dus niet alleen aan adwords, maar ook aan de tal van andere advertentienetwerken enzovoorts. (er zijn er letterlijk tientallen te vinden!)

3. Een site met alleen maar producten van 1 bepaalde aanbieder werkt voor mij vaak goed. Ga aan de gang met een datafeed en bouw hier een site omheen!

4. Ja, zeker als je bezoekers inkoopt heeft de displayurl vaak veel effect op de CTR, waardoor je uiteindelijk weer meer bezoekers voor minder geld krijgt. Als iemand op zoek is naar vouwfietsen dan zal hij sneller klikken op een advertentie met de url : www.vouwfietsenaanbod.nl dan www.besteaanbiedingen.nl

5. Return on Investment

6. die mag je zelf uitzoeken ;)

Klaas Koopman zei:
Hey Allemaal,

Na het kijken van de video van Paul Schoenmaker ben ik tegen aardig wat vraagstukken aangelopen. Heb zelf enige tijd erover nagedacht ( in de trein ) en kwam op een aantal punten er nog niet helemaal uit. Dit is trouwens de video: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080312_paul_schoenmakers_over_affiliate_marketing_video/#When:06:36:00Z

Zouden jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden? Zo het zeer op prijs stellen!

1.In de video heeft Paul het over landingpages, wat zijn dit precies? Moet hierbij denken aan een pagina die op een site is waar veel bezoekers op moeten komen? Of juist een website met slechts 1 pagina waar veel bezoekers op moeten komen? En heeft iemand misschien een perfect voorbeeld van een landingpage?

2.Ook heeft Paul het over bezoekers kopen, bedoelt hij hiermee adwords, of banners/tekstlinks plaatsen op sites?

3.Als Paul overnieuw mocht beginnen zou hij een site maken om 1 product of merchant heen. Wat is hier een goed voorbeeld van? Bedoelt hij bijv. echt letterlijk een site over bijv. de merchant megagadgets.nl? En hoe moet ik dit zien, informatie over het product met hierbij een link naar het kopen van dit product?

4.Als je bezoekers koopt, is het domeinnaam dan nog wel belangrijk? Of is het dan alleen nog maar belangrijk voor het onthouden en hopelijk intoetsen hiervan?

5.Wat is precies ROI? Hoor het hem meerdere malen zeggen, maar wat het voorstelt?

6.Nogmaals betreft bezoekers kopen. Wat zijn dingen waar je aan moet denken? Bepaalde keywords? Weinig aanbieders van dit onderwerp, maar veel zoekenden, zou dat dan een goed keyword zijn? En welke tools gebruiken jullie hiervoor?

Een zestal vragen, waar ik niet uit kon komen. Zou het echt heel erg op prijs stellen als jullie mij hierbij kunnen helpen. Al is het maar met 1 vraag. Ik wil jullie natuurlijk niet teveel van je werk afhouden!

Alvast bedankt!
 
22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#3
1. En zijn dit pagina's op een website of hebben we het hier over 1page websites?

2. Er is vast niet stiekem ergens zo'n lijst te vinden, haha.

3. Okay bedankt, datafeed, site eromheen, klinkt logisch!

4. Erg logisch, dankjewel.

5. En hoe wordt dit berekend? En wat is dan precies een goede ROI?

6. Haha okay, daar kom ik met testen wel uit denk ik!

Hartstikke bedankt voor je reactie Paul, en natuurlijk je leuke video!

Paul Schoenmakers zei:
Even snel:

1. Landingpages zijn pagina's die speciaal zijn opgezet en geoptimaliseerd om een bepaald product/dienst te promoten. Niet teveel afleiding en gericht op het simpele doel om een sale te genereren.

2. Alle mogelijke vormen van het inkopen van bezoekers, denk dus niet alleen aan adwords, maar ook aan de tal van andere advertentienetwerken enzovoorts. (er zijn er letterlijk tientallen te vinden!)

3. Een site met alleen maar producten van 1 bepaalde aanbieder werkt voor mij vaak goed. Ga aan de gang met een datafeed en bouw hier een site omheen!

4. Ja, zeker als je bezoekers inkoopt heeft de displayurl vaak veel effect op de CTR, waardoor je uiteindelijk weer meer bezoekers voor minder geld krijgt. Als iemand op zoek is naar vouwfietsen dan zal hij sneller klikken op een advertentie met de url : www.vouwfietsenaanbod.nl dan www.besteaanbiedingen.nl

5. Return on Investment

6. die mag je zelf uitzoeken ;)

Klaas Koopman zei:
Hey Allemaal,

Na het kijken van de video van Paul Schoenmaker ben ik tegen aardig wat vraagstukken aangelopen. Heb zelf enige tijd erover nagedacht ( in de trein ) en kwam op een aantal punten er nog niet helemaal uit. Dit is trouwens de video: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080312_paul_schoenmakers_over_affiliate_marketing_video/#When:06:36:00Z

Zouden jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden? Zo het zeer op prijs stellen!

1.In de video heeft Paul het over landingpages, wat zijn dit precies? Moet hierbij denken aan een pagina die op een site is waar veel bezoekers op moeten komen? Of juist een website met slechts 1 pagina waar veel bezoekers op moeten komen? En heeft iemand misschien een perfect voorbeeld van een landingpage?

2.Ook heeft Paul het over bezoekers kopen, bedoelt hij hiermee adwords, of banners/tekstlinks plaatsen op sites?

3.Als Paul overnieuw mocht beginnen zou hij een site maken om 1 product of merchant heen. Wat is hier een goed voorbeeld van? Bedoelt hij bijv. echt letterlijk een site over bijv. de merchant megagadgets.nl? En hoe moet ik dit zien, informatie over het product met hierbij een link naar het kopen van dit product?

4.Als je bezoekers koopt, is het domeinnaam dan nog wel belangrijk? Of is het dan alleen nog maar belangrijk voor het onthouden en hopelijk intoetsen hiervan?

5.Wat is precies ROI? Hoor het hem meerdere malen zeggen, maar wat het voorstelt?

6.Nogmaals betreft bezoekers kopen. Wat zijn dingen waar je aan moet denken? Bepaalde keywords? Weinig aanbieders van dit onderwerp, maar veel zoekenden, zou dat dan een goed keyword zijn? En welke tools gebruiken jullie hiervoor?

Een zestal vragen, waar ik niet uit kon komen. Zou het echt heel erg op prijs stellen als jullie mij hierbij kunnen helpen. Al is het maar met 1 vraag. Ik wil jullie natuurlijk niet teveel van je werk afhouden!

Alvast bedankt!
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#7
Een landing page is letterlijk de pagina waar een bezoeker als eerste met jouw website te maken krijgt...

Stel je start een adwords campagne, dan geef je daar een url op....die url verwijst naar jouw (zelfgekozen) landingspagina. Hoe meer de inhoud van die pagina overeenkomt, met de 'vraag'/'probleem' van de bezoeker, des te groter de kans dat hij iets bij je afneemt.

Stel je hebt een adwords campagne over vouwfietsen...en je verwijst iemand naar jouw landingspagina met fietsen. Als de pagina dan direct start met vouwfietsen, geen probleem...als de bezoeker echter eerst moet scrollen of zelfs doorklikken..dan is het niet een supergoede landingspagina..

Het proces van de bezoeker staat centraal...die gebruikt bv. de zoekmachine...jij haakt met keywords daarop in....en hoopt dat hij klikt op een ad, of op jouw site in de natuurlijke resultaten. Vervolgens is die pagina waarmee je eigenlijk 1 kans hebt gekregen om de bezoeker te overtuigen de pagina die je optimaliseert voor de lead/sale...
 

Trader

Nieuw lid
14 mrt 2008
140
0
0
www.imbull.com
#8
Lees al een tijdje mee maar plaats toch maar eens een bericht. ;) Zit overigens meer in de SEO / SEA kant van de affiliate marketing dus kan wel wat voorbeelden geven van landingspages, maak ze immers dagelijks.

Een heel makkelijk voorbeeld zijn de categorieƫn van Wehkamp, stel je zoekt op Google naar een broodrooster, dan heeft Wehkamp niet een advertentie die leidt naar de hoofdpagina maar die leidt naar een categorie, een landingspage. (een pagina met een meer specifieker doel, het scheelt immers een hoop gezoek en geklik / dus tijd voor de bezoeker = hogere conversie)

De Google zoekopdracht (Zie het resultaat, rechts)
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=broodrooster&meta=

Het resultaat van de advertentie (In principe dus een landingspage)
http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseur.aspx?CC=C06&SC=U06&KAC=U70

Zo zijn er miljoenen voorbeelden.. Op het gebied van SEO is het de kunst om die landingspages ook nog hoog in de Google natuurlijke rankings te krijgen, dat is niet altijd even makkelijk.
 
22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#9
Ilya en Trader;
Hartstikke bedankt voor deze duidelijke uitleg! Snap precies wat jullie bedoelen!

@Trader: welkom bij het forum, leuk dat ik je heb kunnen overhalen om een bericht te plaatsen haha! Hoop nog meer van je te kunnen zien!
 

JMD1

Nieuw lid
13 mrt 2008
21
0
0
#10
Even een aanvulling op je vragenlijst Klaas: zijn er cijfers bekend over de gemiddelde doorlooptijd van een aankoop in de reisbranche? Dus zeg maar de tijd van klik tot sale.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#11
Tja...maximaal natuurlijk de max cookie-periode. Minimaal soms al binnen 1 dag....

Ik merk wel dat in de reisbranche niet vaak direct op dezelfde dag nog tot boeken wordt overgegaan...maar ik gebruik geen ref. tracking, dus kan ik er onvoldoende over oordelen.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#12
JMD1 zei:
Even een aanvulling op je vragenlijst Klaas: zijn er cijfers bekend over de gemiddelde doorlooptijd van een aankoop in de reisbranche? Dus zeg maar de tijd van klik tot sale.
Alle mogelijke varianten komen voor, deels ook afhankelijk van het produkt. Over een complete rondreis wordt langer nagedacht, vergeleken en overlegd. Over effe snel nog een huurauto voor het weekend wordt sneller besloten. Is het voor drie weken dan is het weer vaak langer van tevoren en wordt er meer tijd voor genomen.

En dan hangt het ook nog eens van het tijdstip af. Je kunt er vanuit gaan dat wie in de baas zijn tijd zit te surfen e.e.a. thuis nog eens zal overleggen en vaak ook vanaf de thuis-pc zal boeken. Geheimtip: cookies op bedrijfscomputers zullen doorgaans dus weinig of geen waarde hebben.

Al dit soort variabelen zul je moeten meten en er je campagnes op aanpassen. Je wilt immers geen geld weggooien voor bezoekers die op dat moment en op die plek niet zullen boeken.
 
22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#13
PJ zei:
JMD1 zei:
Even een aanvulling op je vragenlijst Klaas: zijn er cijfers bekend over de gemiddelde doorlooptijd van een aankoop in de reisbranche? Dus zeg maar de tijd van klik tot sale.
.... Al dit soort variabelen zul je moeten meten en er je campagnes op aanpassen. Je wilt immers geen geld weggooien voor bezoekers die op dat moment en op die plek niet zullen boeken.
Hoe pas je hier je campagnes op aan dan?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#14
Klaas Koopman zei:
PJ zei:
JMD1 zei:
Even een aanvulling op je vragenlijst Klaas: zijn er cijfers bekend over de gemiddelde doorlooptijd van een aankoop in de reisbranche? Dus zeg maar de tijd van klik tot sale.
.... Al dit soort variabelen zul je moeten meten en er je campagnes op aanpassen. Je wilt immers geen geld weggooien voor bezoekers die op dat moment en op die plek niet zullen boeken.
Hoe pas je hier je campagnes op aan dan?
Lijkt me tamelijk voor de hand liggend, zeker als je je richt op bezoekers uit Nederland: als je niet wilt betalen voor mensen die in de baas zijn tijd surfen en pas thuis boeken, dan zet je je campagnes toch stil onder werktijd.