Je dacht toch niet, dat ik snel uit het veld geslagen ben, hoop ik
Een beetje werkend ticketsysteem heeft Tradetracker en daarna zijn we al redelijk snel uitgepraat.
Moet je je wel realiseren, dat wij door mediaburo's en netwerken via de mail "plat gebombardeerd worden" met de meest onzinnige reklamekreten.
Dan praten we wel - net als andere reklame - over ongevraagde promotie. 100% goed plan, alleen zijn wij ook vaak druk bezig.
Nog niet zo lang geleden heb ik
hier een verhaal geplaatst over "rumoer maken" om op te vallen. Geldt in iets mindere mate ook voor berichten van adverteerders : het mag wel wat spannender.
In een tijd dat reklamejongens geen reklame meer maken, moeten we het zelf doen. Toegegeven, er zijn ook affiliates die het wat bezadigder aanpakken, al gesetteled zijn, maar er zijn nog veel die op de werkvloer hard aan de slag gaan. Is creativiteit nodig.
puntsgewijs:
1.-
een taak voor de netwerken kan er best gefilterd worden relevantie maar ook op kwaliteit begin maar met dat te vergeten. Ik heb er vandaag al 2 op de tenen getrapt, die van oordeel waren dat je met mensen te "koeioneren" hen tot grootse daden kunt bewegen
2.-
als ik zie wat voor een bagger (er zit echt rommel tussen) er wordt aangemeld dan kan ik me voorstellen dat het je als adverteerder/mediabureau de moed je behoorlijk in de schoenen zakt Ik opereer puur als publisher, ken de adverteerderskant niet, evenmin hun dashboard en de aan hen gegeven informatie.
Maar als adverteerder kun je toch een beleid vooraf aangeven, kun je toch - zelfs zonder manuele acceptatie - aangeven dat je alleen met zus en zo websites wilt werken, alles daarbuiten zal niet tot vergoeding leiden. Naar mijn smaak kun je ook via dat ticketsysteem - na selectie - kontakt opnemen omtrent de vraag hoe de affiliate de omzet dacht te maken. Is daarna een beslissing te nemen.
3.-
en de discussie met je publisher niet aangaat. Tussen een massa onbekend, lopen bezadigde heren en dames van stand, lopen nerds van 13-20 jaar rond, heren in 3-delig, kaliber "follow the Skoda" met 10-30 man personeel en werknemers van netwerkburo's die erbij winkelieren.
Soms verwacht de adverteerder dat wij een website maatje Bijenkorf nog een keertje overdoen, of een wikipedia met 1 advertentie van "hullie", en schrikken wanneer wij met 1 pagina riante omzetten maken. Immers zij werken zich ook te pletter dus zo eenvoudig kan het niet zijn.
Maar het begint al - zijdens de adverteerder - om uitgebreid maar wel eenvoudig aan te geven wat hij//zij zèlf voor ogen staat met de campagne. Terwijl het meeste campagne nieuws bestaat uit naw, roemruchte onbewezen conversie en waarschuwingen dat dit niet mag, zus ook niet, en ......
Doorgaans - en nu praat ik alleen voor mezelf - moet ik zelf al het idee hebben dat zij een verkoopbaar artikel voeren.
Om voorgaand weer even ietsje glad te trekken : natuurlijk, er zijn ook medewerkers van mediaburo, netwerkburo, adverteerders, die het slimmer aanpakken. Maar daar hoor je zo weinig van, gaat al goed.
Elke adverteerder komt de doorsnee van Nederland tegen : lichte crimi's, topsellers, en een grijze middenmoot en die moet je gaan ontdekken. Maar dat moet 'ie met de rest van de klanten ook al, dus moet het een makkelijke klus zijn, toch ;D
ik chargeer een beetje , voor het goede begrip