Forum voor merchants

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#1
Is er eigenlijk een forum voor merchants, waarbij tips, trucs, en andere zaken worden besproken, met de huidige opmars van affiliate marketing kan ik me vinden in een forum waarbij vooral voor de nieuwkomers maar ook voor de die-hard merchants zich kunnen mengen in de discussies.

Mijn beperkte Google zoektocht leverde tot op heden eigenlijk niks op.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
met de huidige opmars van affiliate marketing kan ik me vinden in een forum waarbij vooral voor de nieuwkomers maar ook voor de die-hard merchants zich kunnen mengen in de discussies.
Ook nu al komen af en toe adverteerders langs, soms adverteerder sec, soms mensen met dubbele pet op, soms zijn ze adverteerder en soms affiliate, en soms als werknemer (bijv.marketing) van een adverteerder.

Veel marketing/werknemers roeren zich niet echt, immers ze missen de "feeling" om daadwerkelijk bij de opbrengst belang te hebben, de pure adverteerders komen wel maar roeren zich nadien zelden, vermoedelijk omdat toch de belangen in hun ogen niet helemaal evenwijdig sporen.

Maar wanneer je op het moment van "babbelen" je positie als adverteerder of publisher goed aangeeft, gaan daadwerkelijk de belangen wèl synchroon en zou samengaan op dit forum moeten kunnen. Maar beide partijen moeten dan wel de soms "emotionele momenten" kunnen accepteren.
Daarnaast zijn affiliates/publishers doorgaans iets assertiever waar het gaat om tracking, en zijn sommige adverteerders onbegrijpelijk volgzaam met betrekking tot hun relatie met de netwerken/mediaburo's. Beiden kunnen van elkaar leren.

Toch al onbegrijpelijk dat adverteerders zo weinig kontakt zoeken met affiliate/publishers gaande een campagne.
Dat geeft al een beetje aan, dat adverteerders nog tè weinig inzicht hebben.

Wellicht dat de forum-eigenaar hier mbt de forum-positionering een "maatgevend woord" over kan plaatsen, is bepalend. Immers de slogan "méér verdienen met affiliate marketing werkt naar méér kanten toe".

Ondertussen : plaats je opmerking in het café en wacht af wat ervan komt. 8)
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#4
Hallo Ouwesmurf,

leuk stukje hier boven toch een opmerking over deze quote
Toch al onbegrijpelijk dat adverteerders zo weinig kontakt zoeken met affiliate/publishers gaande een campagne.
Dat geeft al een beetje aan, dat adverteerders nog tè weinig inzicht hebben.
hiermee sla je de spijker op zijn kop! hier ligt een zeer krachtig onderdeel want zo kom je tenslotte met elkaar in contact en kun je elkaar waar nodig aanvullen

het affliate netwerk waar wij mee werken biedt de mogelijkheid om berichten te sturen naar de affiliate, als echter blijkt dat van al die berichten die we de afgelopen periode verstuurd hebben slechts 25% de moeite neemt om te reageren, en dan ook nog komt met een aanbod buiten het netwerk om dan kun je vraag ook omdraaien.

Daarbij en hier ligt imho een taak voor de netwerken kan er best gefilterd worden relevantie maar ook op kwaliteit, als ik zie wat voor een bagger (er zit echt rommel tussen) er wordt aangemeld dan kan ik me voorstellen dat het je als adverteerder/mediabureau de moed je behoorlijk in de schoenen zakt en de discussie met je publisher niet aangaat.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Je dacht toch niet, dat ik snel uit het veld geslagen ben, hoop ik ;)

Een beetje werkend ticketsysteem heeft Tradetracker en daarna zijn we al redelijk snel uitgepraat.
Moet je je wel realiseren, dat wij door mediaburo's en netwerken via de mail "plat gebombardeerd worden" met de meest onzinnige reklamekreten.

Dan praten we wel - net als andere reklame - over ongevraagde promotie. 100% goed plan, alleen zijn wij ook vaak druk bezig.
Nog niet zo lang geleden heb ik hier een verhaal geplaatst over "rumoer maken" om op te vallen. Geldt in iets mindere mate ook voor berichten van adverteerders : het mag wel wat spannender.
In een tijd dat reklamejongens geen reklame meer maken, moeten we het zelf doen. Toegegeven, er zijn ook affiliates die het wat bezadigder aanpakken, al gesetteled zijn, maar er zijn nog veel die op de werkvloer hard aan de slag gaan. Is creativiteit nodig.

puntsgewijs:
1.-een taak voor de netwerken kan er best gefilterd worden relevantie maar ook op kwaliteit
begin maar met dat te vergeten. Ik heb er vandaag al 2 op de tenen getrapt, die van oordeel waren dat je met mensen te "koeioneren" hen tot grootse daden kunt bewegen
2.- als ik zie wat voor een bagger (er zit echt rommel tussen) er wordt aangemeld dan kan ik me voorstellen dat het je als adverteerder/mediabureau de moed je behoorlijk in de schoenen zakt
Ik opereer puur als publisher, ken de adverteerderskant niet, evenmin hun dashboard en de aan hen gegeven informatie.
Maar als adverteerder kun je toch een beleid vooraf aangeven, kun je toch - zelfs zonder manuele acceptatie - aangeven dat je alleen met zus en zo websites wilt werken, alles daarbuiten zal niet tot vergoeding leiden. Naar mijn smaak kun je ook via dat ticketsysteem - na selectie - kontakt opnemen omtrent de vraag hoe de affiliate de omzet dacht te maken. Is daarna een beslissing te nemen.

3.- en de discussie met je publisher niet aangaat.
Tussen een massa onbekend, lopen bezadigde heren en dames van stand, lopen nerds van 13-20 jaar rond, heren in 3-delig, kaliber "follow the Skoda" met 10-30 man personeel en werknemers van netwerkburo's die erbij winkelieren.
Soms verwacht de adverteerder dat wij een website maatje Bijenkorf nog een keertje overdoen, of een wikipedia met 1 advertentie van "hullie", en schrikken wanneer wij met 1 pagina riante omzetten maken. Immers zij werken zich ook te pletter dus zo eenvoudig kan het niet zijn.

Maar het begint al - zijdens de adverteerder - om uitgebreid maar wel eenvoudig aan te geven wat hij//zij zèlf voor ogen staat met de campagne. Terwijl het meeste campagne nieuws bestaat uit naw, roemruchte onbewezen conversie en waarschuwingen dat dit niet mag, zus ook niet, en ......
Doorgaans - en nu praat ik alleen voor mezelf - moet ik zelf al het idee hebben dat zij een verkoopbaar artikel voeren.

Om voorgaand weer even ietsje glad te trekken : natuurlijk, er zijn ook medewerkers van mediaburo, netwerkburo, adverteerders, die het slimmer aanpakken. Maar daar hoor je zo weinig van, gaat al goed.

Elke adverteerder komt de doorsnee van Nederland tegen : lichte crimi's, topsellers, en een grijze middenmoot en die moet je gaan ontdekken. Maar dat moet 'ie met de rest van de klanten ook al, dus moet het een makkelijke klus zijn, toch ;D

ik chargeer een beetje , voor het goede begrip