Freshcotton past commissies aan

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#1
De commissies worden verlaagd omdat Freshcotton steeds vaker kortingscodes verstrekt waardoor de conversie wordt verhoogd. Daarnaast krijgen vaste klanten tot 10% korting op hun aanschaf bij Freshcotton wat ook weer zorgt voor een hogere conversie.

Daarom zijn vanaf vrijdag 30 oktober de volgende staffels van toepassing.

0 tm 10 sales - 10% commissie
11 en meer sales - 12% commissie

Log hier in voor je account en ga naar de affiliates corner voor het linkmateriaal.
of meld je direct aan!

proxy.php?image=http%3A%2F%2Fb.ds1.nl%2F905%2F56298%3Fwi%3D26252%26ws%3D&hash=01358e596ba89b80f28c0c2f5bee6784
 

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#2
De conversies worden hoger DUS de commissies worden aangepast?? Ik zie het oorzakelijke verband niet echt. Dat zou er in ieder geval niet moeten zijn.

Een shop betaalt uit zijn marge een bepaalde fee/commissie, of ze nu 1 of 10.000 producten verkopen via affiliate marketing.. maakt daarvoor in principe niets uit. Sterker nog: hoe meer ze verkopen, hoe lager de vaste kosten in verhouding zijn.

Andersom geldt ook dat als ik een adverteerder heb die slecht converteert (in een sector waar zijn concurrentie bijvoorbeeld wel goed converteert) heb ik liever dat die adverteerder een paar goede slagen maakt qua conversie-optimalisatie dan droog 1 of 2% meer te geven.

Als de marges minder worden door kortingscodes/vaste klanten korting, en daarom gaat de fee omlaag.. communiceer dat dan. In principe is het niet verstandig om consumenten-voordeel te vertalen in een nadeel voor je affiliates.
 
30 okt 2009
1
0
0
#3
Beste Stijn,

Bedankt voor je reactie. De relatie tussen conversie en commissie zoals jij die schetst is er inderdaad niet. De relatie kortingscode + commissie is er wel. Juist omdat ik de marges moet bewaken op de producten. Maar wij zijn genoodzaakt om deze aanpassing te doen in de commissie structuur.

Je hebt wel gelijk dat het niet goed is om de adverteerders af te straffen om klantvoordelen. Toch heeft een adverteerder wel indirect voordeel van klantvoordelen.

Het is overigens niet gezegd dat de oude commissie structuren niet meer terug zullen komen in de toekomst.

Ik hoop dat ik op deze manier voldoende informatie heb gegeven en ik hoop op een goede samenwerking in de toekomst. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Albert Visser
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#4
Een consumenten voordeel mag inderdaad geen invloed hebben op de commissie, belangrijkste reden is omdat een affiliate hier geen invloed op heeft. Als er aanbieden zijn zal hij meer moeite doen om omzet te draaien. Als hij dan minder commissie krijgt is de extra moeite/investeringen het weer niet waard.

Als Wehkamp iedere keer als ze een actie hebben het % zou verlagen zouden wij die ook niet meer opnemen. Of als Bol.com met hun 101 kortingscodes dat zou doen zouden ook wij daarmee stopen, simpel genoeg omdat het het niet waard is.

Misschien is jullie programma kleiner en jij geeft aan dat vooral de kortingscodes "het probleem" zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om bij het afrekkenen met een kortingscode een ander % fee uit te betalen dan als een consument dit niet doet?

Maar ook hier weer, is het in jullie voordeel om dit te doen? Gaan de publishers dan misschien minder de kortingscodes promoten omdat ze meer geld krijgen als leden meer betalen (Beetje het zelfde als de commissies bij hypotheken ;)). Moeilijke keuzes, maar zou proberen je publishers (en dus een deel van je omzet en belangrijker je bereik) zoveel mogelijk te ontzien.
 

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#5
Leuk dat je hier even reageert Albert.

Ik begrijp op zich de verhouding gebruik kortingscode / commissie wel een beetje, zoals mijn collega Eric al aangeeft zouden daar misschien mogelijkheden voor zijn in het afrekenmodel.

Het gebruik van kortingscodes werkt verkoop stimulerend, maar volgens mij op affiliatevlak op dit moment VOORAL voor de pure kortingsacties-affiliates (zeker die het in Google goed doet). Voor een affiliate die bijvoorbeeld een fashionsite heeft met productfeeds, zal dit dus weer nadelig uitpakken. Terwijl dat wellicht kwalitatief gezien je beste affiliates zijn.
 
20 aug 2007
1.253
0
36
affiliate.nl
#6
Volgens mij is het een beetje vervelend voor Freshcotton dat hier nu natuurlijk gelijk over gevallen wordt. Maar volgens mij is er wel een potentiele negatieve ontwikkeling zichtbaar.

Ik ben het met Eric en Stijn eens dat je niet opeens alle Affiliates minder vergoeding moet gaan geven omdat je marges onder druk komen te staan door de kortingscodes die verstrekt worden.

Het kan echt geen kwaad om affiliates de keuze te geven om kortingscodes te gebruiken onder voorwaarde dat ze dan een wat lagere vergoeding krijgen. Op deze manier zul je zien dat alle affiliates even gemotiveerd blijven.
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#7
Ja misschien moeten we er ook bij zeggen dat we zelf GEEN voordeel of nadeel hebben bij Freshcotton. Ondanks dat ze leuke kleren hebben zijn we geen publisher voor deze partij. Het gata meer om de redenatie van (in dit geval deze adverteerder) die de wenkbrouwen doen fronzen en of er geen betere oplossingen zijn.

10-12% is nog steeds een mooi percentage.

@Paul, affiliates zullen denk ik ook zeker gemotiveerd blijven, maar ze gaan voor hun traffic/consumenten een keus maken. Die ZOU in een nadeel van de klant kunnen vallen (omdat de publisher meer krijgt als hij niet de kortingscode promoot) en in hoeverre is dat moreel verantwoordt?
Als je het in het extreme trekt zou je op deze manier de verkoopprijzen 20% hoger kunnen maken en de publisher die daar voor kiest en bereik kan vinden voor die verkoopprijs een fee kunnen geven van 25-30%.

Misschien denk ik wat ver door nu, maar ik zou het voor mijn bereik best een lastige keus vinden... of ik meer geld of zij minder betalen..hmm ik zou uiteindelijk voor de kortingsbon 'moeten' kiezen.
 

tijmen

Nieuw lid
27 dec 2006
42
0
0
#8
Ik ben benieuwd hoe de shop deze actie off-line zou inzetten. (Want dit soort kortingsactie's zijn zowat de enige aktie's die je in de kledingwereld tegenkomt) En die zie je met regelmaat in de krant. Ik denk dat ze geen korting op de millimeterprijs krijgen ;)