Hi Sloore,
Je Google sitemap was immers al aangemeld, dus nieuwe was strikt genomen niet nodig, maar ook niet verkeerd, laat 'm nu zo.
Houdt alleen die pagina om de zoveel uur even in de gaten om af te checken of deze sitemap door Google is geladen en qua xml èn correcte, tenminste bestaande , datum oké is. Is dat zo, kun 'm even vergeten totdat je zelf de statistieken wilt bestuderen voor optimalisatie.
Yahoo gaat uit van simpel text, maar dat wist je al, hoef je hierna ook niet opnieuw aan te melden.
Wel dus, steeds nieuwe pagina's toevoegen, Google zal je echt niet "lelijk" aankijken wanneer je meer pagina's hebt dan op de sitemap staan. Minder wel(!) althans met text wordt het je wel in toelichting onder de neus gewreven.
En ondertussen gaan de robots ook hun eigen weg. Er zit dus een betrekkelijkheidsfaktor in, maar is wel de aanzet zijdens Google om steeds meer belang te hechten aan de waarde van de website wanneer ook de sitemap correct is. Net zo goed dat de top zoekmachines ook meer en meer gaan kijken naar actuele xhtml etc. De grote "jongens" komen aan de bovengrenzen van hun capaciteiten, dus willen ze hun doel efficienter bereiken, gaan dus stilaan selectienormen stellen niet van de een op de andere dag, maar het gaat wel door.
En waarom zou je vrezen bezoekers kwijt te raken? Wanneer ik naar mijn eigen statistiekenprogramma kijk, moet ik vaststellen dat verreweg meer dan 3/4 binnenkomt met dank aan de vele Google sites. De rest van andere zoekmachines en directe aanvragen.
En wetende dat zoekmachines toch langs komen, heb ik persoonlijk liever dat ze de informatie lezen die ik voor ze heb klaargezet, de andere zaken kan ik dan rustig afschermen met robottexten , htaccess of php relocate html's.
Nog 1 ding over de statistieken, misschien weet je dat al lang, dan is het goed voor de andere lezers, die dat nog niet ervaren hebben : je komt veel over je pagina's te weten, is dus gevoelig materiaal, dus doet Google een double-check eer je de statistieken mag inzien. Kijk dan niet vreemd op, wanneer Google vraagt om een bepaalde code in je indexpagina te plaatsen en pas ( en dat gaat heel snel ) wanneer Google die code heeft gechecked krijg je toestemming om de gegevens te zien. Dat gebeurt elke keer nadat je de sitemap een andere naam hebt gegeven, daarom is ook mijn advies om de sitemap bij aanvang een goede naam te geven ( voor jezelf als identificatie ) en
daarna de naam niet meer te wijzigen.
Google leest op eigen initiatief steeds opnieuw de sitemap in, daar hoef je strikt genomen zelf geen aktie voor te nemen, hou 'm alleen up to date, en check de datum : letterlijk en figuurlijk.
Keep Googling!