henke zei:
In mijn sites zit echter behoorlijk veel arbeid.
Je denkt toch nog teveel vanuit jezelf. Het gaat niet om hoeveel werk jij erin hebt zitten, het gaat erom wat de bezoeker eraan heeft.
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: waarom zou de bezoeker bij mij terecht moeten komen en niet meteen bij de adverteerder?
De volgende vraag die je jezelf moet stellen is: waarom zou de bezoeker bij mij terecht moeten komen en niet bij een vergelijkbare site die bijvoorbeeld wel zoekfunctionaliteit heeft ingebouwd en die ook echte originele reviews heeft?
Pas als je op beide vragen een positief antwoord hebt (niet voor jezelf maar voor je bezoekers) kun je proberen Google daarvan te overtuigen.
Als ik je site bekijk dan denk ik dat links en rechts een noodverbandje plakken je niet verder zal helpen. Je haalt externe informatie op en presenteert dat op pagina's zonder iets extra aan de bezoeker. Dat is nog niet een begin van wat tegenwoordig geëist wordt: niet alleen door Google maar ook door bezoekers.
Laten we het positief bekijken: je hebt geleerd hoe je feeds in je site moet implementeren. Een logische volgende stap zou zijn om te gaan leren hoe je daar zoekfunctionaliteit aan toe kunt voegen. Met die vaardigheden ben je in staat om affiliatemarketing toe te gaan passen op een site. Maar daarmee heb je nog steeds geen site waarop je dat toe kunt passen!
Je zult vrees ik vanaf scratch moeten beginnen en je allereerst af moeten vragen wat je met herenmode wilt. Wat voor verhaal heb jij over herenmode? Wat kun je er meer over vertellen dan een ander? Je zult toch een of ander concept moeten bedenken voordat je daar omheen een site gaat bouwen. En dan zou ik om te beginnen een domeinnaam nemen die dat concept weerspiegelt, want mode-heren-1 klinkt eerder als een subdirectory dan als een domeinnaam die iets uitstraalt.
Ik zit niet in de mode maar ik zou toch allereerst denken aan de vraag: welke groep mensen zullen de producten kopen die ik wil presenteren? Wat hebben die gemeen? Is er een subcultuurtje waar omheen ik iets kan bedenken? En waar ik zo in thuis ben dat ik dat beter kan dan een ander?
Als je bijvoorbeeld thuis bent in het wereldje van de skaters, dan kun je daarvoor een site bouwen. Dat moet dan wel een site worden waar skaters graag willen rondhangen, de laatste nieuwtjes uitwisselen en de allernieuwste nieuwtjes van jou te horen krijgen.
En binnen die omgeving (die dus waardevol is zonder dat er ook maar sprake is van feeds en dergelijke van anderen) kun je vervolgens affiliatemarketing gaan toepassen. Als er een nieuwe broek met een afgezakt kruis op de markt is, dan maak je daar ook een nieuwsberichtje van: met een affiliatelink om die broek te kopen.
Dan komen de vaardigheden die je geleerd hebt van pas, want je kunt alle kleding ook thematisch presenteren in een aan die site gekoppelde webshop. En je bezoekers kunnen ook gericht zoeken: broeken met het kruis halverwege de knie, broeken met het kruis op de knie en broeken met het kruis onder de knie. En uiteraard kun je ook skateboards etc aanbieden.
Je zult dus compleet andersom moeten denken: wat heb ik te melden en wat voor site kan ik daarbij bouwen? Als je daar succesvol in bent, dan kun je leuk verdienen met affiliatemarketing.
Ik ga de boel denk ik maar helemaal omgooien richting vergelijkingssite.
Daarmee ben je er nog lang niet. Als je het zo algemeen wilt houden (een vergelijkingssite voor herenmode, zonder nadere specificatie) dan zul je de allerbeste vergelijkingssite moeten worden. Dus met producten van erg veel aanbieders waarin op een handige manier gezocht kan worden (de bezoeker mag niet verzuipen). Je moet de markt dan erg goed kennen en kijken of je iets kunt bedenken om bezoekers te trekken: bijvoorbeeld met leveranciers afspreken dat jij als eerste of enige bepaalde koopjes kunt aanbieden. En dat lukt je natuurlijk alleen als jij grote stromen bezoekers binnen kunt halen.
Ik gok zomaar dat je daarvoor de expertise op het gebied van marketing niet hebt, de contacten binnen de branche niet hebt, de technische kennis om vooraan te kunnen lopen niet hebt en (een kleinigheidje) het startkapitaal van naar schatting toch minstens enige tonnen niet hebt.
Je zult echt compleet andersom moeten denken: zoek een niche waarin je wel voorop kunt lopen.